۳۴۹۰۲۴
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

جزییات انتقال نفت به ملوان از زبان رضاییان

مدیرعامل باشگاه ملوان گفت: تمام تعهدات انجام شده بود ملوان برنده قطعی مزایده است.

خبرگزاری فارس: به نقل از سایت باشگاه ملوان بندرانزلی، باشگاه ملوان، یکی از خبرسازترین تیم های این روزهای فوتبال ایران است به همین دلیل از مسعود رضاییان مدیر عامل باشگاه ملوان بندر انزلی خواستیم که روند اتفاقات اخیر ملوان درباره مزایده باشگاه نفت تهران و همچنین جلسه هفته گذشته که در دفتر دکتر گودرزی و با حضور معاون ایشان دکتر سجادی و استاندار و نمایندگان استان گیلان و شهر بندر انزلی به همراه رییس فدراسیون فوتبال و مدیر عامل باشگاه نفت تهران توضیحاتی را ارائه دهد.

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه هم میهنان عزیز و فهیم و فوتبال دوست به ویژه مردم خوب و شریف بندرانزلی و استان گیلان و همچنین عرض تبریک به مناسبت در پیش بودن عید سعید فطر به همه مسلمین جهان ، لازم میداند پس از هفته ها شکیبائی و خویشتن داری در مقابل هجمه های غیرمنصفانه و رفتارهای غیر حرفه ای برخی دوستان عزیز ، مهر سکوت را شکسته ، زوایای پنهان موضوع انتقال تیم نفت تهران به ملوان بندرانزلی را در معرض نگاه و قضاوت آحاد ملت ایران قرار دهیم .

مدیر عامل ملوان درباره جلسه هفته گذشته مجمع نمایندگان استان گیلان به میزبانی وزیر ورزش گفت: هفته گذشته به درخواست نماینده بندرانزلی و مجمع نمایندگان استان گیلان در دفتر دکتر گودرزی به همراه رییس فدراسیون اقای تاج، بهروان و قنبرزاده (مدیرعامل باشگاه نفت) حاضر شدیم . در این جلسه ما نقطه نظرات خود را اعلام کردیم و فدراسیون هم دلایل خودش را بابت چرایی و عدم پذیرش ما بیان کردند. در همین جلسه دکتر گودرزی از مدیران نفت سوال کردند که آیا مزایده شما از لحاظ قانونی مشکلی داشته؟ که انها جواب دادند مراحل مزایده، مذاکره کاملا قانونی برگزار شد و ملوان هم برنده قطعی مزایده شد و حتی در جلسه ای که در تاریخ ۵/۴/۹۵ با سازمان بازرسی داشتند تایید کردند که ملوان برنده مزایده است.

وی ادامه داد: اقای تاج هم تاکید کردند و گفتند که ما در اینکه ملوان برنده است شکی نداریم اما مشکل ما این است که بر اساس این آیین نامه ها نمی توانیم اجازه دهیم که تیم به انزلی برود چون خارج از استان تهران است بعد از ایشان پرسیدند که کجای قانون این عدم انتقال وجود داشت که ایشان گفتند ایین نامه سازمان لیگ و فدراسیون قانون محسوب می شود و نیاز به قوانین کشوری نداریم. در اینجا من سوال کردم که آیا این قوانین در سالهای گذشته رعایت شده است. در همین سالهای اخیر چهار پنج تیم از تهران خارج شده است و این این یعنی، یک تبصره هایی وجود داشته که این تیم ها انتقال پیدا کرده اند و ایشان گفتند که آنها شرایط خاص خودشان را داشته اند و این شرایط خاص خودش را دارد.

رضاییان با اشاره به سئوال وزیر ورزش خاطرنشان کرد: وقتی صحبت ها به اینجا رسید دکتر گودرزی سئوال پرسیدند که آیا مزایده برنده دیگری هم دارد که نفتی ها پاسخ دادند که برنده دیگری وجود ندارد، وزیر در اینجا پرسید که ملوان نتواند نفت را به انزلی ببرد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مدیران نفت پاسخ دادند به دستور وزیر ما نمی خواهیم تیم داری کنیم و مدت زیادی از این موضوع می گذرد و اگر نفت تیم داری نکند تیمی که جایگزین نفت منحل شده قرار داده خواهد شد ملوان است و ملوان بدون مزایده در لیگ می ماند که دکتر گودرزی جواب دادند که اگر اینطور باشد تمام قواعد و قوانین رعایت شده است و ملوان بطور خودکار در لیگ می ماند و دیگر ضرورتی به مزایده و قوانین نیست و تاکید کردند با توجه به اینکه برنده دومی در مزایده وجود ندارد و البته ما هم برنده دومی را به رسمیت نمی شناسیم بنابر این ملوان بر اساس قوانین فدراسیون در لیگ خواهد ماند.

مدیرعامل باشگاه ملوان گفت: متاسفانه از فردای آن روز یک عده به عنوان برنده دوم مزایده که بطور غیر قانونی فعالیت کردند پیدایشان شد و شروع کردند به جمع کردن بازیکنان و تمرینات !برای اینکه اینجانب داستان را خوب تشریح کرده باشم که این مزایده چگونه برگزار شد چه کسی برنده شده و چه مراحلی طی کرد چه ضوابطی در پیش داشت که به شرح ذیل به آن پرداخته ام :

رضاییان با اشاره به مواردی که تا به حال از سوی هیچکس منتشر نشده است و متاسفانه کار به جایی رسیده است که باید درباره آن شفاف سازی کند، گفت: پس از اولین فراخوان باشگاه نفت تهران در سایت باشگاه در خصوص موضوع مزایده فروش نفت تهران، باشگاه ملوان پس از واریز مبلغ پنجاه میلیون ریال بعنوان حق ورودی به مزایده و ارائه فیش مربوطه در اولین جلسه مذاکره با اعضای کارگروه مزایده و فروش تیم نفت در دفتر آن باشگاه حضور یافته که در آن جلسه میزان دارائی های باشگاه نفت (شامل بازیکنان تحت قرارداد ، ساختمان دفتر باشگاه و سه دستگاه خودرو سواری ) بعلاوه مطالبات باشگاه از سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی و...) و بدهی های باشگاه ( شامل بدهی به بازیکنان ، کادر فنی و عوامل اجرائی بدهی به هتل ها و دفاتر هواپیمائی و بدهی های مالیاتی ) مشخص شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد باشگاه ملوان پاکت پیشنهادی خود را بعلاوه یک فقره چک تضمینی بانکی به ارزش ده درصد مبلغ پیشنهادی تحویل کارگروه فروش کند. پس از تحویل پاکت پیشنهادی و انجام جلسه گشایش پاکات متقاضیان که به نظر نمی رسید بیش از دو متقاضی وجود داشته باشد. به تقاضای کارگروه باشگاه دو الی سه جلسه دیگر در دفتر باشگاه نفت برگزار و تعدیلات لازم و مورد نظر باشگاه نفت در خصوص قیمت پیشنهادی و شرایط پرداخت بعمل آمد.

مدیرعامل باشگاه ملوان تاکید کرد: این مذاکرات در تاریخ ۲۲/۳/۹۵ به سرانجام رسید که توافقنامه ای نیز در همان روز تنظیم و در آن جزئیات مربوط به نحوه پرداخت و انجام تعهدات خریدار طی یک جدول زمانی مشخص شد. بلافاصله پس از تنظیم این توافقنامه باشگاه نفت تهران در پیامی در سایت خود باشگاه ملوان را بدلیل رعایت کلیه شرایط مزایده و ارائه بالاترین نرخ پیشنهادی ، برنده مزایده اعلام کرد.

پس از این اطلاعیه باشگاه نفت تهران در تاریخ ۲۶/۳/۹۵ و طی نامه شماره ۲۷۴-م موضوع برنده شدن باشگاه ملوان در مناقصه فروش به ریاست محترم فدراسیون فوتبال اعلام کرد. این نامه در پاسخ به نامه دبیرمحترم سازمان لیگ فوتبال به شماره ۱۹۵۶/۱۱۰ مورخ ۲۴/۳/۹۵ که با انتقال تیم نفت تهران به خارج از استان مخالفت کرده بود تنظیم و ارسال شده بود . در نامه دبیر محترم سازمان لیگ به باشگاه نفت تهران بخشی از آئین نامه فدراسیون فوتبال در مورد معامله و انتقال باشگاهها نیز ضمیمه شده بود.

مدیرعامل ملوان افزود: همانگونه که در توافقنامه امضاء شده مشاهده می شود مقرر شده بود که طرف نمایندگی باشگاه نفت مباینه نامه ای را تهیه و به امضاء طرفین برساند و باشگاه ملوان نیز آمادگی خود را برای پرداخت بخش دیگری از مبلغ پیشنهادی در تاریخ امضاء مبایعه نامه در دفاتر ثبت اعلام نموده بود. سرانجام پس از چندین روز تاخیر، باشگاه نفت تهران در تاریخ ۵/۴/۹۵و طی نامه شماره ۵/۴/۱۳۹۵/هـ/۲۰۰از باشگاه ملوان دعوت کرد تا جهت انعقاد قرارداد واگذاری /فروش ، تاکید می کنم واگذاری/فروش همراه با مجوزات و مستندات اعلام شده در نامه ای که بین سازمان لیگ و باشگاه نفت تهران ردو بدل شده است و باشگاه ملون نیز هرگز در جریان مفاد آن قرار نگرفته است ( البته تا ساعت ۱۴:۰۰ دریافت نمابر مربوطه در تاریخ ۵/۴/۹۵ ) حداکثر تا ساعت ۱۱ صبح روز ۶/۴/۹۵ به امور حقوقی موسسه نفت مراجعه نماید. لازم به ذکر است که اعضای کمیته واگذاری موسسه نفت در تاریخ ۵/۴/۹۵ جلسه ائی با سازمان بازرسی کل کشور داشته اند که به اذعان خود آنها این مزایده هیچگونه منع قانونی نداشته است . ( متاسفانه صورتجلسه این نشست در اختیار باشگاه ملوان قرار داده نشد)

رضاییان ادامه داد: خوشبختانه حتی پس از برگزاری این جلسه با سازمان بازرسی کل کشور، موسسه نفت تهران همچنان باشگاه ملوان را برنده مزایده تلقی کرد و از این باشگاه در خواست کرد که در تاریخ ۶/۴/۹۵ جهت انعقاد قرارداد به دفتر حقوقی موسسه مراجعه نماید .اما متاسفانه فرآیندی که از ابتدا تا مورخ ۶/۴/۹۵ علیرغم همه حاشیه هایی که بهمراه داشت کاملاً قانونی و اصولی جلو رفته بود به گونه ایی کاملاً ناباورانه درجلسه انعقاد قرارداد با مشکل بزرگی روبرو می شود به نام مشکل زمان؛ ظاهراً برخی که منافع شخصی خود را بر منافع سازمانی ارجح تر می دیدند و با علم به اینکه می دانستند ملوان حتی در صورت لزوم مسابقات خانگی خود را در تهران برگزار می نماید تا جلوی بهانه و ممنوعیت انتقال به خارج از تهران را بگیرد ضمن زیرپاگذاشتن یک توافقنامه رسمی وامضاء شده ضرب العجلی دو ساعته را برای تهیه و ارائه اسناد ذیل تعیین نمودند.

۱- برگ تسویه حساب باکلیه بازیکنان ، مربیان و عوامل اجرائی باشگاه در حالیکه تا آنروز حتی یک برگ کاغذ در خصوص گزارش مطالبات بازیکنان و کادر فنی تحویل طرف دوم ( باشگاه ملوان) نداده بودند ( در حالیکه علیرغم یکسال مهلت تعیین شده در توافقنامه موجود، باشگاه ملوان تلویحاً با تسویه کامل طی سه ماه موافقت کرده بود )

۲- برگ تسویه حساب مالیاتی در حالیکه عزیزان مستحضر میباشند که تسویه حساب مالیاتی فقط و فقط باید توسط بازیکنان و باشگاه ذیربط صورت بگیرد نه توسط طرف سوم که البته این فرایند نیز با مهلتی دو ماهه قرار بود توسط باشگاه ملوان صورت گیرد.

۳- تسویه حساب با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال

۴- اخذ مجوز کمسیون ماده ۵ از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران

در مورد تسویه حساب با بازیکنان و تسویه حساب با اداره مالیات که متن توافقنامه و جدول زمانی مربوط بسیار شفاف و روشن است اما درمورد تسویه حساب با سازمان لیگ وفدارسیون و کمسیون ماده ۵- لازم است توضیحات تکمیلی ارائه شود. همانگونه که همه اهالی فوتبال در جریان هستند سالهای متمادی است که لیگ برتر و دسته یک کشور قبل از شروع هر فصل با ابلاغ مفاد آئین نامه هایی مواجه می شود که در آن قید شده است که باشگاهها در صورت عدم پرداخت مطالبات خود به بازیکنان و مربیان و سایر عوامل اجازه نقل و انتقالات را نخواهند داشت با توجه به اینکه تقریباً همه باشگاههای فوتبال ما در همه سالهای اخیر بدلیل عدم اجرای تعهد صدا و سیما در خصوص پرداخت حق پخش تلویزیونی از یکطرف و عدم توانائی فدارسیون در دریافت حق تبلیغات محیطی از سوی دیگر با مشکلات مالی عدیده ائی روبرو هستند مشمول این محدودیت ناخواسته و اجباری نمی شوند . لذا بهمین دلیل باشگاه ملوان نیز در همین جا اعلام می نماید به محض دریافت درآمد های بحق خود از حق پخش و تبلیغات در عرض کمتر از یک روز کلیه بدهی های خود را تسویه نماید

در مورد محدودیت مورد اشاره در خصوص اخذ مجوز کمسیون ماده ۵ نیز به استحضار میرساند علیرغم اینکه می دانیم و می دانید که در سالهای اخیر امتیاز چه باشگاههایی از استان های مختلف به دیگر استانها منتقل شده است اما در هر حال خود را تابع قانون دانسته و قطعاً برای انتقال نفت به انزلی مراحل قانونی را طی خواهیم کرد

در هر حال ضمن اینکه همچون همیشه بر قانونی بودن این مزایده اصرار و ابرام داشته و تخطی از آن را قطعاً توسط مراجع قضائی پیگیری خواهیم کرد ، واگذاری امتیاز نفت تهران را به هر فرد حقیقی یا حقوقی دیگر ، بدلایل ذیل مردود و غیر قانونی اعلام می نمائیم.

۱- رقم پیشنهادی گروه دوم تا پایان تاریخ گشایش پاکات کمتر از ۲۰% مبلغ پیشنهادی باشگاه ملوان می باشد که پذیرش آن به لحاظ اقتصادی چندان منطقی به نظر نمی رسد.

۲-ادامه فعالیت این تیم به نام نفت در تهران در حالیکه وزارت نفت مطلقاً با تیم داری در سطح لیگ برتر در تهران موافق نیست ، بسیار عجیب و البته مشکوک به نظر می رسد.

۳- تا آنجا که از مصاحبه بازیکنان تیم نفت مشخص است تا کنون شرکت دوم اقدامی در جهت تسویه حساب با بازیکنان انجام نداده است و آن را موکل به آینده کرده است.

۴- در مورد تهیه و ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز سازمان لیگ و فدراسیون هم می توان ادعا نمود که در فاصله چند ساعت مهلت اعلام شده ارائه این اسناد غیرممکن است مگر آنکه فدراسیون محترم دریافت اسناد و مدارک ارائه شده تا پایان وقت اداری روز ۶/۴/۹۵ را از سوی شرکت دوم تائید نماید.

۵- علاوه بر موارد فوق تنها تفاوت بین دو متقاضی شرکت کننده در مزایده علاوه بر پائین تر بودن مبلغ پیشنهادی شرکت دوم نسبت به باشگاه ملوان این است که شرکت دوم اصولاً فاقد هرگونه باشگاه فرهنگی ورزشی می باشد که بتواند پروانه فعالیت حرفه ائی را که بخشی از الزامات AFC می باشد ارائه نماید.

در پایان با توجه به موارد فوق حتی در صورت عدم پایبندی موسسه نفت به مزایده برگزار شده باید دید فدراسیون فوتبال که باشگاه ملوان را برای انتقال امتیاز واجد شرایط تشخیص نداده است چه واکنشی برای این انتقال دارد .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه سؤال از آقای رضاییان که مظلوم نمایی میکنن دارم اگه شما اینقدر پول دارین چرا پول بازیکناتونو ندادین چرا بازیکن نیم فصل نگرفتین که تیمتون نیوفته؟

    • نباتی حمید

      با سلام .جناب رضاییان شما اگه مدیر لایقی بودی در همان فولاد بکارتان ادامه میدادید .با مظلوم نمایی چرا میخواهید از راه فرا قانونی عمل کنید .با کمک نماینده واستاندار .که نتونستید قانونی عمل کرده ونفت را بخرید حالا در صدد منحل کردنش باشی که ملوان دوباره برگرده به لیگ .خب شما که پارسال تو تیم بودی .یک ششم این پولو اون موقع به تیم میدادید که کار به اینجا نکشه .اینا ضعف مدیریت تو کل جامعه است نه تنها باشگاه ملوان

    • علی

      ایکاش فدراسیون فوتبال یه قانون وضع میکرد که انتقال تیمها از استانی به استان دیگر ممنوع
      آقای رضاییان مگه فولاد خوزستان نیفتاد که قهرمان لیگ برتر هم بود مگه تراکتور نیفتاد ، فولاد و تراکتور بدون این مسخره بازیا تلاش کردند و دوباره به لیگ برتر برگشتند ایکاش شما هم بجای مغلطه به فکر ملوان بودید و تکلیفش رو مشخص میکردید نه به دنبال نابودی نفت باشید تا خودتونو بیگناه جلوه بدید
      شما که پول داشتید نفت رو بخری چرا پول فصل قبل بازیکنانتونو ندادید که تیم سقوط نکنه که حالا مجبور باشید دست به هر کاری بزنید
      گیرم امسال با نابود کردن نفت اومدید بالا سال دیگه اگه افتادید چی اونوقت کدوم تیم رو نابود میکنید تا برگردید
      بهتره بجای اینکارا برید یه تیم قوی ببندید و با تلاش خودتون به لیگ برتر برگردید و با این حرفا شعور مردم رو زیر سوال نبرید مردم انزلی بسیار خونگرمند مطمئن باشید اگه تیم خوبی ببندید حتما حتما از تیمشون حمایت میکنند تا باز به لیگ برتر برگرده

    • عاشق ملوان

      اقای رضاییان دیگه تمومش کن نخواستیم لیگ برتر را بااین شل کن سفت کنها بفکر تیم قوی باش در لیگ یک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج