۳۵۰۴۳۵
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

آخرین اقدامات برای اطفای حریق پتروشیمی

نماینده مردم اهواز ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای مهار آتش در پتروشیمی ماهشهر گفت: اقدامات لازم برای اطفای حریق در حال انجام است و امیدواریم تا ساعات پایانی امشب و نهایتا صبح فردا این حادثه به خوبی کنترل و مهار شود.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم اهواز ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای مهار آتش در پتروشیمی ماهشهر گفت: اقدامات لازم برای اطفای حریق در حال انجام است و امیدواریم تا ساعات پایانی امشب و نهایتا صبح فردا این حادثه به خوبی کنترل و مهار شود.

علی ساری در گفت‌وگویی با اشاره به بازدیدی که از حادثه رخ داده در پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر با حضور زنگنه وزیر نفت انجام شده گفت: به نظر می رسد در پی این حادثه بیشتر از آن‌که به دنبال ریشه‌یابی علت آن باشیم باید به دنبال جمع کردن حادثه باشیم و مهم‌ترین اقدام نیز جمع کردن حادثه است.

وی افزود: البته عللی که ارائه می‌شود و یا جسته و گریخته اظهار نظر می کنند در حال حاضر قابل قبول نیست یا نمی‌دانند یا اینکه تلاش می‌کنند اطلاعات را با دقت بیرون دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر این حادثه به طور کامل جمع نشده است گفت: آتش‌سوزی فعلا ادامه دارد، آن هم در بلندترین برج پتروشیمی که حتی نصب آن هزینه زیادی را برای کشور داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روز گذشته ساعت ۷ صبح تقریبا آتش مهار شده بود گفت: این در حالی است که این ساعت، ساعت جابجایی شیفت‌ها است و مدیریت کردن تغییر شیفت‌ها نیز قطعا مساله مهمی است.

ساری افزود: در واقع علی رغم آنچه که گفته شد آتش مهار شده اما به فاصله یک یا دو ساعت مخزن کناری آن که حاوی نفتا بود شعله‌ور شد و آتش از سر گرفته شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه مخازن موجود در پتروشیمی همه به طور کامل ذخیره‌سازی شده بودند اظهار کرد: با این شرایط آتش‌سوزی در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاده است که تمامی مخازن موجود ذخیره‌سازی شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ مخازن نفتا که در حال حاضر شعله‌ور است دارای ظرفیت بالایی است که به سرعت هم قابل تخلیه نیست اما در حال حاضر با ظرفیت ۴۰۰ تن در ساعت از یک طرف در حال تخلیه هستند و از طرف دیگر نیز بخش دیگر این مخزن در حال احتراق است.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد:‌بنابراین مجموعه اقدامات خنک کردن از طریق ظرفیت های موجود در حال انجام است و آب هم از طریق مجموعه پتروشیمی فجر تامین می‌شود و کنترل آتش به شکل خنک‌سازی نیز از طریق لاین‌ها در حال انجام است و خوشبختانه طی روز گذشته و امروز وضعیت جهت باد به سمتی بوده که آتش را به سمت سایر مخازن هدایت نمی‌کرد زیرا مخازن کناری نفتا شامل مخازن کروی است که دارای گاز می‌باشد و اگر خدای نکرده به این سمت هدایت می‌شد قطعا انفجار رخ می‌داد.

ساری با تاکید بر اینکه ستاد بحران تشکیل شده و در منطقه مستقر هستند اظهار کرد: هلی کوپتر و یا هواپیمای پهن‌پیکر هم به منطقه اعزام شده اما در مورد هواپیما به دلایل فنی فرودگاه ماهشهر در حال حاضر در فرودگاه اهواز مستقر هستند اما به هر حال عملیات اطفای حریق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امنیت برقرار است و مردم هم نباید نگران باشند گفت: نمی‌توان گفت حادثه به دلیل ناکارآمدی مجموعه پتروشیمی است زیرا افراد دست اندرکار در این مجموعه به خوبی کار خود را می‌دانند و انجام می‌دهند و ما به مردم اطمینان می‌دهیم که شرایط تحت کنترل است و انتظار می رود تا ساعات پایانی امشب و نهایتا صبح فردا آتش مهار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به خیر گذشت صلوات

    • بدون نام

      کجای دنیا هواپیمای باری نظامی را تبدیل به ابپاش میکنند انهم به این شکل که درونش یک منبع اب چند هزارلیتری تعبیه کنی وهواپیما پس ازپرواز انراازبالا روی چنین اتشی بریزد ضمن انکه مهار چنین اتشی بااب میسر نیست وباید موادمخصوص خاموش کردن مواد پتروشیمی استفاده شود مثل بنزین که وقتی اتش بگیرد بااب نمیتوان انراخاموش کرد وباید مثلا از ماده ای به نام فوم یا چیزدیگری ازهمین جنس به مقابله ان رفت البته اگر حقوقهای نجومی اجازه خرید چنین امکاناتی رابدهد لطفا چاپ نمایید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج