۳۵۰۹۷۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هشدار خرازی به تونی بلر

کمال خرازی درباره عذرخواهی تونی بلر از مشارکت انگلیس در حمله به عراق گفت: در همان زمان هشدار لازم را به او داده و گفته بودم با توجه به تجربه‌ای که از برخورد مردم عراق با متجاوزان خارجی دارید، توصیه می‌کنم در این جنگ شرکت نکنید.

خبرگزاری فارس: سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به این سؤال که نظر شما دربارۀ عذرخواهی تونی بلر از مشارکت انگلیس در حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ چیست؟ گفت: من در همان زمان در جلسه‌هایی که جک استراو نیز حضور داشت هشدار لازم را به نخست‌وزیر انگلیس داده بودم. من به او گفتم شما در گذشته نیز تجربۀ دخالت در کشور عراق و پیامدهای آن را داشته‌اید که مردم عراق چگونه با متجاوزان خارجی برخورد می‌کنند. اینک نیز توصیه من به شما این است که در این جنگ شرکت نکنید.

وی افزود: البته تونی بلر در آن جلسه لبخندی زد که حاکی از تصمیم قطعی و غرورآمیز آنها مبنی بر حمله به عراق بود. اتفاقاً یکبار دیگر در خلال جنگ نیز که با او ملاقات داشتم و او تا حدی آثار تجاوز به عراق را لمس کرده بود، مجدداً به او گفتم تا دیر نشده است نیروهای خود را از باتلاقی که به دست خود آفریده‌اید، خارج کنید. این بار او به فکر فرو رفت و جوابی نداد، ولی آثار پشیمانی بر چهرۀ او هویدا بود.

خرازی عنوان کرد: سرانجام انگلیس پس از ۵ سال ناکامی و تجربۀ مقاومت جانانه مردم انقلابی عراق در بصره که مسئولیت امنیت آن بر عهده انگلیس بود تصمیم بر خروج زودهنگام از عراق گرفت و این تصمیم انگلیس برای آمریکا و شخص بوش بسیار ناگوار آمد. امروز نیز اعلام نتیجه کمیته تحقیق و عذرخواهی رسمی تونی بلر نشان می‌دهد نتیجه تجاوز به کشورهای دیگر حتی از سوی قدرت‌های بزرگ چه پیامدهایی را برای متجاوز در پی دارد. به هر صورت، این پشیمانی و عذرخواهی نقطۀ ننگی را در تاریخ استعمار انگلیس ثبت می‌کند و می‌تواند درسی برای سایر متجاوزان باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج