۳۵۱۲۷۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چطور بیماری فرزندتان را مهار کنید تا به آن مبتلا نشوید!

تکنیک‌های پرستاری از کوچولو

بچه‌ها بیمار می‌‌شوند و این یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر است. اما شما به‌عنوان مادر باید سعی کنید بیمار نشوید. وقتی بیمار می‌شوید درست مثل این است که اوضاع از کنترل‌تان خارج شده باشد.

مجله سیب سبز: بچه‌ها بیمار می‌‌شوند و این یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر است. اما شما به‌عنوان مادر باید سعی کنید بیمار نشوید. وقتی بیمار می‌شوید درست مثل این است که اوضاع از کنترل‌تان خارج شده باشد.

شما تنها کسی هستید که از او مراقبت می‌کنید، نگران سلامت او هستید، برایش غذا درست می‌کنید و خیلی چیزهای دیگر، بنابراین چطور می‌توانید سالم بمانید و سرما نخورید در شرایطی که فرزندتان سرفه کرده و مدام دستمال کاغذی مصرف می‌کند؟ باتوجه به تماس زیادی که با فرزندتان دارید مسلما شما به‌عنوان مادر باید مراقب باشید که شما هم بیمار نشوید تا بتوانید از فرزندتان پرستاری و مراقبت کنید. در اینجا به نکات جالبی در ارتباط با همین موضوع اشاره می‌کنیم که برای شما و کودک‌تان مفید خواهد بود.

تکنیک‌های پرستاری از کوچولو

معجزه‌ای به‌نام پاکسازی

میکروب‌ها و ویروس‌ها همیشه همه جای خانه شما هستند. در سینک ظرفشویی، روی دستگیره یخچال، روی اسباب‌بازی‌ها، در حمام و... به خاطر همین است که باید به‌طور مرتب آنها را تمیز کنید تا احتمال بروز بیماری در کودک کاهش یابد. از طرفی باید سعی کنید بعد از تماس با کودک، دادن دارو به او یا عوض کردن پوشک حتما دست‌های‌تان را بشویید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه می‌کند که بهترین راه برای شستن دست‌ها آن است که آنها را با آب گرم شیر خیس کنید.

بعد به صابون آغشته کرده و به مدت ۲۰ثانیه به هم بمالید، خصوصا بین انگشتان، زیرناخن‌ها و پشت دست‌ها. بعد زیر شیر آب گرم آنها را خوب بشویید و در انتها آنها را با حوله خشک کنید. اگر آب و صابون در دسترس ندارید، توصیه می‌شود از مواد ضدعفونی‌کننده‌ای که حداقل ۶۰درصد الکل بهداشتی دارند استفاده کنید. دستورالعمل این مواد را بخوانید تا ببینید چه مقدار از آن را باید کف دست‌تان بریزید. دست‌های‌تان را به‌خوبی به هم بمالید تا زمانی که خشک شوند.

از این فرمول کمک بگیرید

شب که شد، صورت‌تان را بشویید. حواس‌مان به این مسئله باشد یا نه، همه‌‌ ما صورت‌مان را در طول روز لمس می‌کنیم و این کار باعث انتشار میکروب به بینی، دهان و چشمان‌مان می‌شود، بنابراین سعی کنید تا حد امکان به صورت‌تان دست نزنید. همچنین لباس‌تان را عوض کنید تا میکروب‌های کودک به لباس‌تان منتقل نشود.

معلم بهداشت خوبی باشید

به کودک بیمار خود عادت‌های بهداشتی خوب را یاد بدهید. از این مسئله مطمئن شوید که او دستور‌العمل‌های گفته‌ شده برای شست‌وشوی دست را انجام می‌دهد. به او یاد دهید که هنگام عطسه یا سرفه، آرنجش را بالا آورده و جلوی صورتش بگیرد یا از دستمال کاغذی استفاده کند. دستمال‌های استفاده ‌شده را در سطل آشغال بریزید نه روی میز یا پیشخوان آشپزخانه. در این شرایط، به او یاد دهید که چشم‌ها و بینی خود را لمس نکند و در عوض برای لمس آنها از دستمال تمیز یا آستینش استفاده کند. هرچه بیشتر این استراتژی‌ها را تمرین کند، میکروب کمتری به محیط اشاعه خواهد کرد.

تکنیک‌های پرستاری از کوچولو

دوری از اسباب‌بازی‌ها

باید سعی کنید اسباب‌بازی‌های میکروبی و اشیایی که کودک با آنها در تماس است، در طول روز تمیز کنید. هر زمان که او آنها را لمس می‌کند، در واقع عفونت تازه‌ای به آنها منتقل می‌کند، بنابراین پاک‌سازی‌تان بیهوده خواهد بود و ناخودآگاه با میکروب تماس پیدا می‌کنید. در عوض، صبر کنید او بخوابد و بعد اسباب‌بازی‌ها را از عفونت پاک کنید. می‌توانید اسباب‌بازی‌ها را در ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی هم قرار دهید تا تمیز شوند.

استفاده از وسایل مشترک ممنوع

زمانی که فرزندتان بیمار است، مراقب باشید تا هیچ چیز را به‌طور مشترک با سایر اعضای خانواده مورد استفاده قرار ندهد. سعی کنید حوله شخصی، مسواک، خمیردندان، غذا و وسایل شخصی خودش را به او بدهید تا استفاده کند.

جاهای مهم را عفونت‌زدایی کنید

جاهایی را که می‌بینید کودک بیشتر آنها را لمس می‌کند چندین بار طی روز تمیز کنید. برای این کار از محلول‌های ضدعفونی که در داروخانه‌ها هست کمک بگیرید. باتوجه به سن او، این نواحی می‌تواند شامل دستگیره در توالت و دریچه توالت فرنگی، کشوها، کیبورد کامپیوتر، کنترل تلویزیون، تلفن‌ و دستگیره یخچال باشد.

خودتان را فراموش نکنید

یکی از راه‌هایی که می‌توانیددر حین پرستاری از بچه به خودتان کمک کنید، شرکت در فعالیت‌هایی است که باعث افزایش میزان ایمنی بدن‌تان می‌شود، بنابراین سعی کنید حتما ورزش کنید، خوب غذا بخورید، مایعات زیادی مصرف کنید و به قدر کافی استراحت کنید. به خاطر داشته باشید که هرچه بیشتر از خودتان مراقبت کنید، بهتر می‌توانید از کودک بیمارتان مراقبت کنید و احتمال آنکه بیماری به شما منتقل شود کمتر خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج