۳۵۱۳۲۰
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

کپی برنامه‌های صداوسیما از یکدیگر!

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «شیدایی» که از شبکه دو پخش می‌شد، اعلام کرده است در برنامه «شهر باران» که قبل از افطار به روی آنتن شبکه یک می‌رفت، ایده‌ها و طرح‌های او را بدون اجازه کپی می‌کردند. او همچنین مدعی شده که سازندگان این برنامه دکور خود را هم از برنامه «شیدایی» تقلید کرده‌اند.

خبرگزاری مهر: تهیه کننده برنامه تلویزیونی «شیدایی» که از شبکه دو پخش می‌شد، اعلام کرده است در برنامه «شهر باران» که قبل از افطار به روی آنتن شبکه یک می‌رفت، ایده‌ها و طرح‌های او را بدون اجازه کپی می‌کردند. او همچنین مدعی شده که سازندگان این برنامه دکور خود را هم از برنامه «شیدایی» تقلید کرده‌اند.

کپی برنامه‌های صداوسیما از یکدیگر!

در ماه‌های اخیر بحث کپی کاری برنامه‌های رسانه ملی از برنامه‌های تلویزیونی خارجی، حاشیه‌های زیادی برای صداوسیما به وجود آورده است. به طور مثال در چند ماه گذشته گفته‌هایی در مورد دو برنامه پرطرفدار «دورهمی» و «خندوانه» به گوش می‌رسید که از تقلید عوامل سازنده آنها از روی برنامه‌های «شب‌های کمدی با کاپیل» و شوی تلویزیونی جیمی فالون حکایت می‌کرد. البته بعد از کنار یکدیگر قرار گرفتن عکس‌های دو برنامه «دورهمی» و «شب‌های کمدی با کاپیل»، که نشان می‌داد دکور این برنامه شباهت بسیار زیادی با آن برنامه هندی دارد، مهراب قاسمخانی کارگردان سابق «دورهمی» واکنش تندی به این موضوع نشان داد و این گفته‌ها را تکذیب کرد.

اما به تازگی محمد نبهان تهیه کننده ویژه برنامه رمضانی «شیدایی» مصاحبه‌ای انجام داده که در خلال آنها صحبت‌های عجیبی را به میان آورده است. نبهان درباره طرح‌هایی که می‌خواست خود آن‌ها را به اجرا درآورد به ما گفته است: «یکی از برنامه هایی که امسال در ساعت قبل از افطار پخش شد طرحی بود که در گفتگو با تهیه کننده ای مطرح کرده بودم و متاسفانه ۴۸ ساعت بعد متوجه شدم موضوع ما را در شبکه یک سیما روی آنتن برده اند. این تهیه کننده روزی به دفتر من آمد و از برنامه هایم پرسید و من هم توضیح دادم و متاسفانه متوجه شدم که به هیچکس نمی توان اعتماد کرد.»

این تهیه کننده درباره عملکرد نظارتی رسانه ملی در مورد ساخت برنامه‌ها در شبکه‌های مختلف صداوسیما می‌گوید: «من به دلیل مساله ازدواج گریزی در جامعه تصمیم گرفتم برنامه ای بسازم تا با دعوت از زوج هایی که روی هرکدام شان فکر شده از زبان آنها نکاتی مطرح شود که جوانان بپذیرند ولی به دلیل نظارت ضعیف می بینم کپی همین اتفاق جای دیگر هم به چشم می خورد.»

نبهان در ادامه از یک اتفاق عجیب در سازمان صداوسیما پرده می‌دارد و می‌گوید که چند روز بعد از اجرای برنامه «شیدایی»، سایر برنامه‌سازان با سوژ‌ه‌های آنها ارتباط برقرار می‌کردند و برای حضور چهره‌های سرشناس در برنامه‌های خودشان، پیشنهادهای مالی دوبرابری را ارائه می‌کردند: «مثلا سالار عقیلی با خانواده اش آمد تا با نشان دادن شخصیت این هنرمند بگوییم او هم مثل هر آدم دیگری زندگی می کند و خانواده برایش مهم است اما جالب اینکه می بینم دو شب بعد یک برنامه دیگر به سوژه های ما زنگ می زند و می گوید هرچه آنجا گرفته اید من دو برابر می دهم در برنامه ما هم حضور داشته باش.»

این تهیه کننده نسبت به اقدامات ویژه برنامه افطار شبکه یک که مدعی است حتی دکور برنامه‌شان را هم از «شیدایی» کپی کرده‌اند، می‌گوید: « نسبت به آن برنامه مذکور هیچ حس رقابتی ندارم و کاملا کنارش گذاشتم. اتفاقا کاش در حدی بود که رقابت ایجاد می شد چون رقابت سالم باعث باکیفیت شدن برنامه ها و بزرگ شدن آدم ها می شود و مردم هم راضی تر خواهند بود نه اینکه دکور ما را ببینند و رنگ صحنه را هم کپی کنند. روانشناسی می گوید آبی رنگ آرامش و شب است و ما برای همین رنگ دکور هم فکر کرده بودیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي اوغلو

      كپي كاري برنامه سازان صدا وسيما ازهمديگر ادم را بياد ان پيرمرد گدا كه به درخانه اي ميرود وحاحبخانه صدا كرده طلب كمك ميكند پر6-7 ساله صاحبخانه ازلاي در ميپرسد كيه گدا ميگويد پيرم عاجزم كورم خنگم كمك ميخواهم كمي برنج بمن بده پسرك ميگويد نداريم ميگويد كمي پنير ميگويد نداريم ميگويد شكر ونهايت كمي نان بازهم جوب ميشنود نداريم ميگويد بمادرت بگو بيايد دم در ميگويد مادرم خانه نيست رفته به عزاي ختم اقوام ميگويد مادرت خيلي بيجاكرده رفته غزاي ختم اقوام هزارتا اقوام بايد بيايند براي غزاي وختم اين خانواده.
      ميبينيد چه روزگاري داريم گدا به گدا رحمت زخدا

    • سها

      چه اشکالی داره تقلیدازشبکه های خارجی .خیلی هم خوبه به نظرمن شئونات اسلامی که رعایت میشه حجب وحیاهم همینطور .پرطرفدارهم هست.

    • بدون نام

      تقلید کار ............!
      گفتم یه نظری داده باشم:)

    • بدون نام

      عفت کلام وحجاب پوشش مناسب باشه خیلیم خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج