جاباما
۳۵۳۳۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

اعتراض علما به کنسرت های جهت دار

بر خلاف اعتراض علما و روحانیون استان قزوین به برگزاری کنسرت‌های جهت‌دار در یوم‌الله ۱۳ آبان و عید غدیر در قزوین، شب گذشته این کنسرت برگزار شد.

خبرگزاری فارس: بر خلاف اعتراض علما و روحانیون استان قزوین به برگزاری کنسرت‌های جهت‌دار در یوم‌الله ۱۳ آبان و عید غدیر در قزوین، شب گذشته این کنسرت برگزار شد.

کنسرت خوانندگان پاپ با تبلیغات عجیب و سئوال‌برانگیز یوم‌الله ۱۳ آبان در آن، شب گذشته در قزوین برگزار و با حواشی خاص خود همرا بود.

اعتراض علما به کنسرت های جهت دار

این کنسرت در حالی برگزار شد که روحانیون و علمای قزوین نسبت به برگزاری آن واکنش نشان داده و با برگزاری اینچنین برنامه‌هایی در عید ولایت و یوم‌الله ۱۳ آبان مخالفت کرده بودند.

کنسرت‌ها باید مطابق اهداف اسلامی اجرا شود

حجت‌الاسلام علی قابل اظهار کرد: خوانندگان در کنسرت‌هایی که به مناسبت ولادت و ‌اعیاد اجرا می‌کنند باید در چارچوب اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند و هر گونه موسیقی برخلاف موازین اسلامی به اسم ارزش‌های اسلامی اجرا شود، صحیح نیست و باید با آن برخورد شود.

وی بیان کرد: مسئولان مربوطه از خوانندگان کنسرت‌هایی که آهنگ‌هایی با مضمون مغایر با اهداف اسلامی اجرا می‌کنند به شدت برخورد می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ابراز کرد: خوانندگان کنسرت‌هایی که به مناسبت ۱۳ آبان برنامه اجرا می‌کنند باید مضمون این آهنگ‌ها به مناسبت این روز باشد تا مردم با اهداف این روز آشنا شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خوانندگانی که در مراسم‌های ولادت و اعیاد کنسرت برگزار و از آهنگ‌های شادی استفاده می‌کنند باید از حدود شرعی اسلامی خارج نشود و طبق موازین اسلامی این مراسم را برگزار کنند.

قابل بیان کرد: استفاده از آهنگ‌های مبتذل و به حاشیه کشاندن یوم‌الله ۱۳ آبان با برگزاری کنسرت‌های غربی درست نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی است، خاطرنشان کرد: کنسرت‌هایی که به این مناسبت برگزار می‌شود باید خوانندگان آن آهنگ‌هایی اجرا کنند تا مخاطبان از جمله جوانان با اهداف این روز آشنا شوند.

وی اضافه کرد: آهنگ‌هایی که با مضمون استکبار ستیزی و شهادت در مراسم ۱۳ آبان اجرا شود، بسیار مطلوب است، چراکه مخاطبان با آرمان‌های شهدا و جوانان که در این روز لانه جاسوسی را تسخیر کردند آشنا می‌شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: استفاده خوانندگان از آهنگ‌هایی غیر از مضمون ولایت، استکبار ستیزی و شهادت در مراسمی که به مناسبت ۱۳ آبان و یا عید غدیر برگزار شود، اسم شهدا را در جامعه بدنام می‌کند، چراکه آنان در ۸ سال دفاع مقدس جانانه از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی در راستای اجرای اهداف اسلامی در ایران گام برداشتند و بر این اساس باید برنامه‌هایی که به این مناسبت برگزار می‌شود، فرهنگ شهادت را پررنگ‌تر کند و انجام دادن خلاف این عمل ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بسیاری در جامعه به وجود می‌آورد.

اجرای کنسرت‌های مغایر با اهداف استکبارستیزی مورد قبول نیست

حجت‌الاسلام علی عباسی پیرامون اجرای کنسرت‌ در قزوین به مناسبت عید غدیر و ۱۳ آبان اظهار کرد: مسئولان نظام در اجرای کنسرت‌هایی با آهنگ‌های شاد و مغایر با اهداف نظام اسلامی به هیچ عنوان سکوت نمی‌کنند و قاطعانه با آن برخورد خواهند کرد.

وی ادامه داد: سکوت مسئولان مربوطه در اجرای کنسرت‌هایی با آهنگ‌های مبتذل که مضمون آن مغایر با اهداف اسلامی است به معنی تأیید پخش چنین آهنگی‌هایی در این کنسرت‌ها است و باید با اجرای چنین کنسرت‌هایی برخورد کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: خواننده‌های این کنسرت‌ها باید آهنگ‌هایی به مناسبت ۱۳ آبان اجرا کنند تا مخاطبان خود را با اهداف این روز آشنا کنند.

عباسی بیان کرد: استفاده از آهنگ‌های مبتذل با مضمون متفاوت از مناسبت این روز درست نیست.

وی با اشاره به برگزاری کنسرت‌هایی با مضمون آهنگ‌های مبتذل که با مناسبت ۱۳ آبان و اهداف انقلاب اسلامی مغایرت دارند، خاطرنشان کرد: استفاده از این آهنگ‌ها مغایر با اهداف اسلامی و فرهنگ شهادت است و نباید چنین آهنگ‌هایی به این مناسبت اجرا شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: اجرای چنین آهنگ‌هایی در راستای حمایت از سیاست آمریکایی قرار می‌گیرد و فرهنگ غرب را در کشور ترویج می‌دهد که باید از اجرایی این کنسرت‌ها به شدت جلوگیری و با اجراکنندگان آن برخورد جدی شود.

عباسی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های مغایر با اهداف و آرمان‌های اسلامی در کنسرت‌ها مناسب با فرهنگ جامعه ایران نیست، ابراز کرد: اجرای چنین کنسرت‌هایی فرهنگ شهادت را در جامعه کم‌رنگ‌تر می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۳ آبان روز استکبارستیزی است، بیان کرد: باید خوانندگان، آهنگ‌هایی به این مناسبت اجرا کنند تا با اهداف انقلاب اسلامی و شهادت هم‌خوانی داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمریکا از رژیم شاهنشاهی که حکومت فاسد بود حمایت می‌کرد، ابراز کرد: در روز ۱۳ آبان مردم ایران علیه اقدامات ضدفرهنگی آمریکا قیام کردند تا بتوانند با سرنگونی این کشور از این اقدامات جلوگیری کنند بر این اساس باید از هر نوع اقدامی که فرهنگ این کشور را در جامعه ایرانی ترویج می‌دهد به شدت برخورد کرد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین اذعان کرد: رزمندگان انقلاب اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس برای دفاع از ارزش‌های اسلامی قیام کردند و تعداد بسیاری از آنان در جنگ تحمیلی شهید، اسیر و جانباز شدند و اکنون نیز مردم ایران با ادامه دادن راه آنان، برای ترویج فرهنگ شهادت تلاش می‌کنند.

کنسرت موسیقی غربی با فرهنگ ولایت تناسب ندارد

حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی اظهار کرد: بنده با موسیقی غربی، کنسرت موسیقی که ترویج‌دهنده فرهنگ غربی است و تجمعات این چنینی به شدت مخالف هستم، چراکه این گونه برنامه‌ها و تجمعات در مسیر و محور اسلام، استکبار ستیزی و ولایت نیست.

وی افزود: شادی در اسلام جایگاه خاصی دارد و به طرق مختلف مورد تأیید و توجه قرار گرفته که به عنوان نمونه می‌توان به آیه ۵۷ سوره مبارکه یونس اشاره کرد.امام جمعه شهر آبیک گفت: در برخی از آیات قرآن شادی بیهوده و ضد ارزش مذمت شده که می‌توان به آیه ۷۶ سوره مبارکه قصص اشاره کرد که در مورد کنسرت موسیقی که قرار است امروز در قزوین برگزار شود، مطالب جالبی بیان می‌کند.

موسوی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی استان قزوین نباید دست به فعالیت‌هایی بزنند که با ولایت، امامت، مکتب تشیع، اسلام و قرآن زاویه دارد و به تحقق این امور دامن بزنند، حتی اگر بخش خصوصی در این زمینه نقش داشته باشد.

وی اذعان کرد: مسئولان فرهنگی باید با اجرای برنامه‌ها و نشست‌های سیاسی و دینی در شناساندن ماهیت ۹۰ الی صد ساله استکبار جهانی و ظلم و ستم‌ها، اهانت‌ها، جسارت‌ها، تهمت‌ها، غارت‌ها و تحقیرها به دانش‌آموزان و دانشجویان گام‌های مؤثری در راستای ترویج ارزش‌های انقلاب بردارند نه اینکه با برگزاری کنسرت فرهنگ غرب را ترویج دهند.

امام جمعه شهر آبیک خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید بدانند که با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری می‌توانند عزت، سعادت و ارزش دنیوی و اخروی خود را حفظ کنند.

موسوی بیان کرد: دشمنان با پخش سخنرانی‌های مسئولان کشوری در مجامع بین‌المللی ناخواسته برخلاف میل خود به تبلیغ ایران اسلامی دست می‌زنند و متأسفانه ما در روز جهانی استکبار ستیزی ۱۳ آبان را بر روی تبلیغات کنسرت در شهرها رواج می‌دهیم که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

اجرای کنسرتی که ۱۳ آبان را به حاشیه می‌کشاند هم‌صدایی با دشمن است

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشم ی با اشاره به اینکه هنر در حقیقت امر فریضه مقدسی است که متأسفانه در بسیاری از کنسرت‌ها و آواهای هنری رعایت شئون اسلامی صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های موسیقی در ایام جشن‌های غدیر با رنگ و بوی غیر دینی و خلاف شریعت اسلامی امری است که موجب ناراحتی دل مردم و دلسوزان می‌شود.

امام جمعه آوج افزود: قطعأ این مسئله که در روز عید غدیر و ۱۳ آبان مراسم موسیقی خارج از عرف اسلامی برگزار شود، مخالف قوانین و حدود اسلامی و نیز موجب عدم رضایت‌ الهی می‌شود.

وی با بیان اینکه جسارت استکبار به حریم پاک‌ترین و نازنین‌ترین وجود عامل نشان‌دهنده استیصال دشمنان است، بیان کرد: برپایی مراسم‌ موسیقی و جشن‌هایی که روز جهانی استکبار ستیزی و ۱۳ آبان را به حاشیه کشانده و در آن گناه اتفاق بیافتد نیز نوعی همراهی و هم‌صدایی با اهداف غیر اسلامی تلقی شده و مردم با این عناصر برخورد می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: مسئولان باید با جدیت جلوی اجرای چنین برنامه‌هایی را گرفته و مانع از برگزاری آن شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سورنا

      بابا کنسرته دیگه کنسرت...
      دیگه جهتش کجا بود!؟

      تو روز و روزگار من، بی تو روزای شادی نیست
      تو دنیای منی اما، به دنیا اعتمادی نیست
      سلام ای ناله بارون، سلام ای چشمای گریون
      سلام روزای تلخ من، هنوزم دوستش دارم
      سلام ای بغض تو سینه، سلام ای آه آیینه
      سلام شبهای دل‌کندن، هنوزم دوستش دارم
      خداییش شما توی هر دین و مرام و مسلکی که باشین با شنیدن این ابیات چیزی جز یه حالت احساسی و عشق لطیف و قشنگ و حسی ناب و عاشقانه چیزی بهتون دست میده؟ عشق و عاطفه و احساسی که در هر دینی بهش سفارش شده...
      پس چرا انقد مسائل رو بزرگ میکنیم!؟ به خدا به پیر به پیغمبر شاید اگه خود پیامبر اسلام هم الان مبعوث میشد با این جور چیزا مخالفت نمیکرد...

      برترین ها تورو خدا به خاطر احترام به آزادی بیان تأییدش کن در صورتی که فکر نکنم حرف بدی هم زده باشم فقط و فقط نظرمو گفتم...
      ضمناً این آهنگها و کنسرتهام همشون با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامیه پس تأیید کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج