۳۵۳۵۹۱
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

ایجاد مراکز بهداشتی برای زنان روسپی

وزارت بهداشت از ایجاد مراکزی برای ارائه خدمات بهداشتی به زنان روسپی و افراد کارتن خواب خبر داد.

وزارت بهداشت از ایجاد مراکزی برای ارائه خدمات بهداشتی به زنان روسپی و افراد کارتن خواب خبر داد.

دکتر علی اکبر سیاری معاون وزیر بهداشت روز چهارشنبه در نشست خبری معاون سازمان بهداشت جهانی در تهران به سوالات خبرنگاران درباره وضعیت بیماری ایدز پاسخ داد.

مهمترین بخش های سخنان معاون وزیر بهداشت به نقل از ایرنا به این شرح است:

- انتقال جنسی ایدز دو برابر شده است.

- حدود یک دهه پیش ۱۵ درصد موارد انتقال ایدز از طریق جنسی بود و اکنون به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

- الگوی انتقال جنسی ایدز رو به افزایش است و کنترل آن نیازمند اطلاع رسانی شفاف به مردم است.

- موج اول انتقال بیماری ایدز از طریق سرنگ مشترک بین معتادان تزریقی بود که با توزیع سرنگ رایگان و متادون بین معتادان و در زندان ها کنترل شد که دستاورد بزرگی است.

- مشکل جدی فعلی انتقال ویروس ایدز از طریق تماس جنسی است که میزان انتقال ایدز از این طریق در یک دهه گذشته دو برابر شده البته این مسئله مختص ایران نیست و در تمام دنیا وجود دارد.

- علت ناموفق بودن در کنترل انتقال جنسی ایدز این است که نمی توانیم همه مسائل را عریان و شفاف به مردم بگوییم مثلا در مورد کاندوم نمی توانیم راحت صحبت کنیم.

- کنترل ایدز سه کلمه دارد اول خویشتنداری، دوم تشکیل خانواده و اگر تشکیل خانواده نشد باید وسایل پیشگیری را در اختیار مردم قرار دهیم.

- ارائه خدمات کاهش آسیب به زنان روسپی

- مراکز جدیدی در کنار مراکز شبکه بهداشتی برای معاینه زنان روسپی ایجاد شده است که این افراد را از نظر بیماری های قابل انتقال از طریق تماس جنسی مانند هپاتیت، ایدز و سایر بیماری های مقاربتی محافظت می کند.

در این مراکز پس از معاینه به زنان روسپی آموزش های لازم برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی به این افراد داده می شود و وسایل پیشگیری را به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می دهیم.

- ارائه خدمات بهداشتی به کارتن خواب ها

در مراکز DIC خدمات مختلفی به کارتن خواب ها ارائه می شود و هر جا که این افراد را پیدا کنیم خدمات مختلفی مانند یک صبحانه مفصل و دوش گرفتن به این افراد داده می شود و اگر نیاز داشته باشند سرنگ، دارو و در برخی جاها متادون برای تغییر اعتیاد تزریقی به مصرف خوراکی به این افراد داده می شود.

- خاطرم هست که در سال ۷۸ از زندان های کرمانشاه در زمان وزارت دکتر فرهادی بازدید داشتیم در آن زمان امکان توزیع سرنگ بین زندانیان وجود نداشت و مشاهده کردیم که زندانیان نوک خودکار را تیز می کردند و از آن برای تزریق استفاده می کردند این مسئله را به قوه قضاییه منتقل کردیم و از آن پس قبول کردند که سرنگ رایگان و متادون بین زندانیان توزیع شود.

- اگر نمی توانیم اعتیاد را از بین ببریم باید حداقل آن را تخفیف دهیم و مثلا تلاش کنیم اعتیاد تزریقی به خوراکی تبدیل شود تا خطر انتقال ایدز و بیماری های مقاربتی را نداشته باشیم.

- در جمهوری اسلامی ایران تجربه موفقی در کنترل ایدز در زندان ها داشتیم و با ایجاد کلینیک های مثلثی هم اکنون پنج هزار پزشک عمومی خدمات درمان اعتیاد از جمله متادون تراپی را ارائه می دهند.

- اولین مورد ایدز در ایران یک دختر خردسال بود که در سال ۶۵ به علت استفاده از فاکتور ۸ به این بیماری مبتلا شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درمورد این خبر نظر خودبا تشکر از وزارت بهداشت اعلام نمودیم ولی چرا پخش نکردید

    • حسین

      ما بایستی در اعتقادlتمان ومسایل دینی فعال باشیم .سنت اسلامی ایرانی بیانگر حیا عفت وزود سرو سامان دادن جوان است رونق پیدا کند با دیدن مدورسم های بیگانگان جا نزنیم .بنا به فرموده علی علیه السلام کسی که همتش شکمش وشهوت جنسی اش باشد (ماهواره ها وفرهنگ غربی این را توسعه می دهد منتها به صورت زیر پوستی ومرموز)ازخدا خیلی فاصله می گیرد (فاصله گرفتن از خدا یعنی اعتیاد پوچی سنگدلی بی حوصلگی بی مسوولیتی بیماری روحی عدم نشاط سستی در زندگی بی ثباتی بی نظمی ظلم بی محبتی به همسر وفرزند بی بر نامگی عدم عزت ...)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج