۳۵۳۶۲۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مصباح: مراقب باشید تا به انحراف نیفتید

آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و استاد حوزه علمیه قم گفت : افرادی که مسئولیتی در کشور برعهده دارند باید مراقب باشند تا به راه انحراف نیفتند.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و استاد حوزه علمیه قم گفت : افرادی که مسئولیتی در کشور برعهده دارند باید مراقب باشند تا به راه انحراف نیفتند.

آیت الله مصباح یزدی درمراسم بیست ویکمین دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی طرح ولایت افزود: باید خدا را شاکر باشیم که در زمانی آفریده شده و زندگی می کنیم که پرچم ولایت برافراشته است واز امام (ره) و شهدا الگو بگیریم و همواره مراقب و نگران آن باشیم تا به راه انحرف نیفتیم.

وی با طرح این سوال که برای آنکه فتنه کمتر بر ما نازل شود؟ چه باید بکنیم و چگونه از منحرف نشدن خود مراقبت کنیم، گفت: یک راه ساده آن این است که تاریخ گذشتگان را بخوانیم و ازآن درس بگیریم و نقاط ضعف آنها را بخوانیم و تکرار نکنیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: البته این راه توام با ابهامات است و سلیقه ها و برداشت ها نیز در این شناخت متفاوت است.

وی با اشاره به بخشی از فرایض امیرالمومنین در نهج البلاغه نیز افزود: براساس این فرایض؛ ریشه همه فتنه ها بر گرفته از دوعنصر کج فهمی ها و کج اندیشی ها است.

وی آغاز پیدایش فتنه را پیروی از هوای نفس دانست و خاطرنشان کرد: اگر ریشه فتنه های تاریخ صدر اسلام را بررسی کنید در می یابید که علت اغلب آنها بر گرفته ازهوای نفس بوده است اما کسانی هم بوده اند که حافظ قرآن بوده اند و همه وقت عبادت خداوند را می کردند اما به دلیل کج فهمی و درک نادرست از اسلام دچار فتنه شده اند.

وی گفت: مشکلات بسیاری از افراد بشر به خاطر کج فهمی و یا بدفهمی و یا از رفتارهای بد آنهاست که مرتکب می شود و نمی خواهد درست مسائل را همانگونه که هست درک کند.

مصباح یزدی کلید سعادت بشر را فهم صحیح بر شمرد و افزود : راهکار آنکه بخواهیم از فتنه جلوگیری کنیم آن است که حق طلب و حقیقت جو باشیم و هوا پرستی نکنیم.

وی راه درست تربیت بشریت در مکتب اسلام را ایجاد رابطه با تفاهم و اتحاد دانست و اظهار داشت : با یکدیگر رابطه برقرار کنیم و با گفتگو و کمک به یکدیگر به دنبال کشف حقایق باشیم البته این گفتگو باید با محوریت کلام خدا باشد.

وی با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) گفت : مبدا همه فتنه ها ارتباط بر اساس غیر خداست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: راهها را باید شناخت و مبنای زندگی را بر بنای صحیح گذاشت .

وی گفت: عده ای هستند که اسم دین و اسلام را می آورند اما می روند دنبال خواسته خودشان و این جریانی است که از زمان صدر اسلام و پیامبر وجود داشته و هنوز ادامه دارد.

وی تاکید کرد: افرادی که موقعیت های حساس تری نسبت به بقیه افراد در کشور دارند باید شناخت و بصیرت و البته تقوایشان را بیشتر کنند چون اگر اشتباه کنند بی تقوایی درهمه جامعه تسری می یابد.

آیت الله مصباح یزدی گفت: پست مسئولین هرچه قدر مهمتر باشد شناخت این افراد هم باید بیشتر شود، خودسازی باید بیشتر باشد و به این نکات باید توجه داشته باشند و بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین افزود: کسانی هم که انتظار می رود در آینده پستی بگیرند و یا در پست های عمیق خدمت کنند هم باید تقوا و بصیرت خود را بیشتر کنند و به شناخت درست برسند.

وی اظهار داشت : خداوند اگر می خواست همه را به زور به راه راست و درست رهنمون کند می توانست اما این موضوع را به اختیار بشر که اشرف مخلوقاتش است گذاشت تا بر اساس عقل و بصیرتش اقدام کند.

وی با بیان اینکه مسیری که امامان ما ترسیم کردند مسیری درست بوده است، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم این مسیر دچار انحراف و تحریف شود و راه کسانی که با نام دین، اسلام، انقلاب و پیروی از خط امام ۱۸۰ درجه از مسیر ائمه و امامان فاصله گرفته اند مسدود است.

وی تاکید کرد: انحراف برای همه افراد وجود دارد اما کسانی هم هستند با پیروی از مکتب امامان درست تربیت شدند که می توان ازآن جمله به امام راحل و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج