۳۵۴۴۶۶
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

توکلی:

دولت در موضوع فیش حقوقی، عدد بدهد

نماینده سابق مردم تهران که در ماه‎های اخیر انتقاد‌ها و پیشنهادهایی در زمینه مسایل مالی و اقتصادی به دولت داشته و از سوی جهانگیری نیز با استقبال مواجه شده و در کانال تلگرام خود آن را عیدی روز فطر رییس جمهور به مردم نامید.

خبرگزاری ایلنا: احمد توکلی نماینده پیشین تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگویی، بیانیه رییس‎جمهور و گزارش آقای جهانگیری را دارای نکات خوب و مثبت زیادی دانست و گفت: فارغ از انتقادهایی که در این زمینه به آن اشاره خواهم کرد اما در مجموع اقدام دولت در برخورد با موضوع فیش‎های حقوقی قابل تقدیر است.

او تصریح رییس‎جمهور در خصوص خدشه‎دار شدن رابطه دولت و ملت بر اثر رفتارهای آزمندانه و برداشت‎های نامشروع برخی مدیران را از نکات مهم بیانیه دانست.

او همچنین استقبال از حساسیت و مطالبه مردم، الزام همه مدیران و مسئولان قوای سه‎گانه به شفاف‎سازی، تنظیم و ارایه لایحه برای رفع مشکلات قانونی‎، دستور شفاف‎سازی حقوق و مزایای دریافتی کلیه مقام‌های کشوری و لشکری، لزوم تصویب شورای حقوق و دستمزد برای افزایش هرگونه دریافتی و اعلام تصمیم برای ساماندهی «نظام شفافیت اطلاعات» را از نقاط قوت و امیدآفرین بیانیه دکتر روحانی برشمرد.

توکلی با تاکید بر اینکه الان زمان مقصر پیدا کردن نیست و باید موافق و مخالف دولت با این پدیده نامیمون مقابله و تهدید را به فرصت تبدیل کنند، گفت: هرچند که پدیده‎های اجتماعی خلق‎الساعه اتفاق نمی‌‎افتند و برای ریشه‎یابی موضوع باید به گذشته رجوع کرد، ولی مشغول‎شدن به این کار در این شرایط که سیل بی‌اعتمادی به راه افتاده بود خطای استراتژیک بود که در روزهای اول، دولت و برخی منتقدانش در این دام افتادند ولی بعد تا اندازه زیادی از این روش فاصله گرفتند و در بیانیه رئیس جمهور و این گزارش، به رفع سریع مشکل و اصلاح شرایط پرداختند و به جای اینکه از ناحیه کشف مقصر اقدام کنند، کشف علت کردند. ضمن اینکه دولت با سرعت مناسبی در این زمینه اقدام کرد و در عین حال با دید بلندمدت نیز به موضوع نگاه کرده است.

نماینده پیشین مردم تهران در خصوص برنامه‎های اعلام شده دولت برای جلوگیری از فساد مالی و اداری افزود: هرچند ممکن است در بعضی مصادیق نکته داشته باشیم ولی دولت، هم زمان حال را در نظر گرفته و هم آینده را و راهکارهای درستی را هم در بیانیه و هم در گزارش ارایه کرده است.

او ادامه داد: نکات قابل نقد و اصلاح هم وجود دارد. علی‌القاعده همان‎طور که دکتر جهانگیری نیز در گزارش خود اشاره کرده است تعداد مدیرانی که سوءاستفاده مالی کرده‎اند، زیاد نیست ولی وقتی دکتر جهانگیری در گزارش خود با صراحت می‌‎گوید اطلاعات دقیقی از تعداد مدیرانی که سوءاستفاده مالی کرده‎اند، و میزان برداشت‎های ناصواب به‎دست آمده است، چرا برای شفافیت بیشتر به جای الفاظ کیفی از عدد و رقم برای گزارش‎دادن استفاده نمی‌‎شود و تعداد دقیق مدیران خاطی اعلام نمی‌‎گردد؟ این کار برای احیای اعتماد از دست رفته مفید است ولو اینکه این آمار ابتدایی باشد و در بررسی‎های بعدی کم و زیاد شود.

توکلی با اشاره به اینکه هر دولتی یک عده منتقد منصف دارد و گروهی هم منتقد بی‎انصاف، بیان کرد: این مردم هستند که متوجه می‌‎شوند چه کسی چه چیزی را با چه انگیزه‎ای گفته است. تخلف‎های انجام‎شده، ربطی به خط و ربط‎های سیاسی ندارد و به روحیه افراد برمی‎گردد؛ هرچند تجمل‎گرایی اداری، زمینه‎ساز ریخت‌وپاش است. خیانت‎‌ها و تخلف‎های انجام‎شده، گرچه به وجود ساختار‌ها و قواعد فسادبرانگیز مربوط است ولی ریشه اصلی آن به اشرافیت خواص در زندگی شخصی و اشرافیت اداری برمی‌‎گردد. یعنی میل اموال و به مراتب بیشتری، حیف اموال پیدا می‌‎شود.

این اقتصاددان به گزارش جهانگیری اشاره کرد و برخوردِ معاون اول را با موضوع مثبت خواند و تبیین کرد: استناد به دستور آقا در خصوص شمول همه دستگاه‎‌ها برای اجرای تصمیم‌های دولت، لزوم تصویب و تایید همه پرداختی‎‌ها در شورای حقوق و دستمزد، تاکید بر اجرای عدالت و افزایش اعتماد عمومی، اشاره به اقدام کمیته در حوزه مدیران ارشد و کسانی که آن‌ها بلاواسطه نصب می‌‎کنند و لزوم بررسی در سایر سطوح سازمانی و بنگاهی، تعقیب توامان عدالت و کارایی و لحاظ نمودن کارایی و تعیین مهلت یک ماهه برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، از جنبه‎های مثبت گزارش ایشان است.

او افزود: اما ضعف مهم گزارش به مجازات اعلام‎شده در گزارش آقای جهانگیری برمی‎گردد که با جرم هم‎خوانی ندارد. به استناد قانون مجازات اسلامی، نقض قانون جرم محسوب می‌‎شود نه تخلف؛ آسیب سختی که این حرام‎خواران بر سرمایه اجتماعی وارد کردند و مرتکب خیانت در امانت شدند باید مجازات سخت‎تری داشته باشد و صرفا استرداد دریافتی‎های نامشروع کافی نیست. بعد از آنکه رهبری به عنوان ولی فقیه و حاکم شرع با صراحت تام و تمام انواع مصادیق دریافت‎‌ها را نامشروع خواندند، چه معنا دارد که ما مرتب بگوییم دریافت‎های نامتعارف؟ در ضمن چه جای استعفاست؟ استعفاء یعنی آن‌ها ما را قابل همکاری نمی‌‎دانند. در حالی که نظام و مردم آنان را قبول ندارند و باید عزل بشوند.

احمد توکلی همچنین تاکید کرد: دستگاه‎های نظارتی در هر سه قوه به وظایف خود درست عمل نکردند و حساسیت‎شان پایین بوده است.

او همچنین به بیانیه وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: از موضع‎گیری اخیر آقای دکتر هاشمی پس از تذکر رهبری تشکر می‌‎کنم که برابر مطالبه مردم سر فرود آوردند و بر تعهد به پاسخگویی صریح، شفاف و شجاعانه به افکار عمومی بدون حاشیه‎سازی و شتاب‎زدگی تاکید کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      آیا با این کارها فرار مغز صورت نمیگیرد؟ و افراد نا لایقی جانشین شود که میلیاردها ضرر. بزنن؟!

    • حمید

      اقای سراج تو شبکه خبر گفت حقوق واقعی اکثر مدیران بین 20 تا سی میلیون هست واقعی ناقابله منه کارگر 850 هزار به نظر من باید حقوق کارگر و مدیر مساوی باشه شاید بپرسید مدیر درس خونده من میگم درس خونده برا خودش خونده چون کارش هم راحت تره

    • بدون نام

      خوب دولت اگر پیگیری حقوقهای نجومی میکنی کجا یک نفر از تلویزیون پخش شد معرفی کنید آن اقای که از بیت‌المال دوزدی کردند خیانت کرده چرا معرفی نمیکنید اگر یک نفر عادی بود دو عدد تخم مرغ دوزدی میکرد سری از تلویزیون پخش می شد انم نه یک بار ده مرتبه پخش می شد

    • چاووش چگنی

      ازاظهارنظرهای سوخته اقای احمدتوکلی که یاللعجب ایشان حتی ازتعدادمورچه ها وسولاخ مارها همیشه مطلع بوده چگونه در دوران حکومت افولگراای دولتین دستپاک جیب پر ازقضایای حقوقهای نجومی بی خبر بوده ایشان که یکتنه شبکه خبره از زدوبندهای اقتصادی وخنجرپشت پرده سیاسیون وتاحالا دردولت تدبیروکلید بیخبربوده جای بسی شگفتی است واما مسئله اگر منظور ایشان ازدادن نمره بدولت تدبیروکلید فیشهای حقوقی است که نمره کمترازمیلیارد جای بی انصافی است واگر درخصوص تدبیروامیده که حقشان نمره زیرصفره والسلام ضمنا ملت باتوجه به دستگاههای نظارتی فضای مجازی رایگان مو را از ماست موسیر میبینند ولذا دیگر هیچ مسیول ومدیری جایگاه امن اقتصادی ندارد چونکه همه زیرذره بین واتساپ وایبر تلفن وتلگرام اند واما؟؟ک

    • بدون نام

      اخه یک نمایند ه مجلس که با هزینه 5میلیاردی رای رو بدست اورده ،به ماهی 4میلین حقوق اکتفا میکند،اخه چرا مردمو احمق فرض میکنید بابا حساب دقیق دس مردم هست بدونید

    • بدون نام

      چیزی که میگندید نمکش میزدن قدیما،حالا که خود نمک منشا گندیدن فساد شده،هیچ گربه ای برا رضای خدا موش نمیگیره،همین چاپ اخبار هم خودش یک جورای ذینفعه،از صد یکی رو چاپ نمیکنه،همه باهمند ،دروتخته جفت وجورند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج