۳۵۵۵۸۷
۶ نظر
۵۰۱۴
۶ نظر
۵۰۱۴
پ

تحصیل غیرقانونی فریدون در مقطع دکترا

حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور که از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم، دولت را با حاشیه‌های بسیاری مواجه کرده است، در ماجرای تحصیلی خود نیز با یک مسئله بزرگ مواجه شده است.

خبرگزاری تسنیم: حسین فریدون در سال ۹۳ یعنی یکسال پس از روی کارآمدن دولت برادر خود، طی نامه‌ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه شهید بهشتی معرفی و تاکید می‌شود که وی به عنوان دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل! در این دانشگاه مهم کشور به تحصیل بپردازد.

شورای گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی پس از معرفی حسین فریدون توسط سازمان سنجش، با اکثریت آرا به جد با این رانت ویژه مخالفت و این مسئله را به سازمان سنجش اعلام می‌کند.

امّا حسین فریدون دست از پیگیری برنداشته و به همین دلیل مجدداً بعد از مدتی سازمان سنجش نامه‌ای به دانشگاه شهید بهشتی نوشته و می‌گوید حسین فریدون یک سال قبل در آزمون دانشگاه گیلان امتحان داده و قبول شده اما برای مصاحبه نرفته است، در صورتی که دانشگاه شهید بهشتی تمایل داشته باشد وی در این دانشگاه به تحصیل دکترا بپردازد!

مسئولان دانشگاه شهید بهشتی نیز پس از پیگیری‌های سازمان سنجش نهایتاً تصمیم‌ می‌گیرند فریدون در "پردیس دانشگاه شهید بهشتی" به تحصیل بپردازد.

نکته آنجاست که سازمان سنجش تا این لحظه حتی یک سند مبنی بر اینکه فریدون در دانشگاه گیلان هم پذیرفته شده باشد را به دانشگاه شهید بهشتی ارائه نکرده است.

نکته دیگر آن است که حتی اگر فرضاً حسین فریدون در دانشگاه گیلان پذیرفته شده باشد، اساساً توصیه سازمان سنجش به دانشگاه شهید بهشتی برای پذیرفتن فردی که در دانشگاه با تراز پایین‌تر قبول شده، امری غیرقانونی است.

فریدون هم‌اینک در مرحله پایان نامه قرار دارد، ولی اساتید دانشگاه شهید بهشتی از پذیرفتن استاد راهنمایی وی خودداری می‌کنند. تنها فردی که حاضر به پذیرش این امر شده، محمود سریع‌القلم مشاور غیررسمی حاشیه‌ساز رئیس‌جمهور است؛ با این حال شورای گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی بر مبنای قانون و به این دلیل که سریع‌القلم بناست چند وقت دیگر در قالب یک طرح مطالعاتی به خارج از کشور سفر کند، با استاد راهنما شدن وی برای حسین فریدون مخالفت کرده است.

بدین ترتیب، حسین فریدون که با رانت بزرگ و توصیه سازمان سنجش به دانشگاه شهید بهشتی تحمیل شده است، هم‌اینک در مرحله پایان نامه خود با مشکل بسیاری روبرو شده و اساتید دانشگاه از پذیرش مسئولیت استاد راهنمایی وی خودداری می‌کنند.

پس از ماجرای رسوایی فیش‌های نجومی، این دومین رسوایی بزرگ برای حسین فریدون طی چند ماه اخیر است. در ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی نیز مشخص شد برخی مدیران بانکی دارنده حقوق‌های کلان، علیرغم مخالفتهای جدی نهادهای نظارتی، به توصیه حسین فریدون به عنوان مدیرعامل بانک منصوب شده‌ بودند. صدقی،‌مدیرعامل معزول بانک رفاه از جمله افرادی بود که با فشار فریدون منصوب شد.

علی رستگار سرخه‌ای مدیرعامل معزول بانک ملت نیز از جمله دوستان و همشهریان دیرین حسین فریدون است که به دلیل تخلفات مهم در بانک ملت برکنار شد. وی نیز با فشار فریدون به این سمت منصوب شده بود. ماجرای فسادهای بانکی دوستان فریدون توسط دستگاه قضایی در حال پیگیری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهین

      این اقا تنها مسی نیست از بزرگان که دارای این مدرک است بلکه به مدرک وکلای مجلس البته ورودیهای اول نظری بیاندازید یا مال اذربایجان وچه وچیلی ار کشورهای دیگر غیر خضوری کرفتهاند

    • بدون نام

      مشایی احمدی نژاد

    • محمد حسین شعبانی

      سلام برترینهای برترین,
      ممنونم از صداقت و قاطعیت شما, مدتی از مطالعه صفحات شما امتناع میکردم, چون احساس میکردم زیادی طرف جناح < ! > رو داری, اما با این مورد تقلبمجددا به راستی شما ایمان آوردم و بازهم از مشتریان دایمی شما خواهم بود,
      ان شاالله خداوند یاور و حامی راستگویان و درستکاران باشه,

      بازم ممنون

    • عادل خواه

      دکترا گرفتن با این معرفی ها مطلب جدیدی نیست واکثر مسئولین رده بالا دارای این نمونه مدرک میباشند که بعضا" فیش های نجومی شامل حالشان میشود در نتیجه فاصله طبقاتی کم میشود

    • حمیدرضا

      اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین.........

    • م ح

      حضور شعبه ای از دانشگاه آزاد درمجلس برای مدرک دار شدن نمایندگان در دوران گذشته یادتان رفته .اگر ایشان مدرکی دال بر پزیرش ورود به دانشگاه گیلان را دارا باشند.خلاف نیست ،چون هر ساله تعداد کثیری از فرزندان هیئت علمی از دورترین دانشگاه کشور به دانشگاه های بزرگ تهران تغییر مکان میدهند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج