۳۵۵۹۲۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فتنه ای که آمریکا را در برگرفت

فاروق جویده (متولد ۱۹۴۶) شاعر نامی و از روزنامه‌نگاران و روشنفکران منتقد مصری است. وی از جمله کسانی است که همواره از محرومیت‌های کشورش در تمامی دوره‌ها نقدهای جدی کرده است. اشعار سیاسی او در مصر طرفداران بسیاری دارد.

دیپلماسی ایرانی: جای تعجب نیست که تروریسم نفرین شده در یک جا شعله‌ور می‌شود و مناطق بسیاری را در امریکا در می‌نوردد سپس به فتنه نژادپرستی میان سفیدپوست‌ها و سیاه‌پوست‌ها تبدیل می‌شود.

امریکا جایی را رها نمی کند مگر این که آتش فتنه را در آن جا به پا کند، این کار را با این اعتقاد انجام می دهد که کشورهای دیگر را درگیر آن کشور خواهد کرد اما مصالحش تامین خواهد شد و به منافعش خدمت کرده است.

از زمانی که اتحاد جماهیر شوروی فرو پاشید و شبح جنگ سرد پایان یافت دولت امریکا تلاش می کند خودش به تنهایی برای امور جهان تصمیم بگیرد و برای همه تعیین تکلیف کند، گویی که در هر کشوری حق تصمیم گیری دارد.

الآن امریکا با مخاطرات و بحران های بسیاری روبه رو است که البته در ایجاد بسیاری از آنها خود ید طولا دارد. تروریسمی که امروزه جهان را تهدید می کند ساخته و پرداخته امریکا است که با جامعه امریکایی به نوعی ارتباط دارد.

آیا شکی وجود دارد که داعشی که دنیا را تهدید می کند از حلقه تصمیم گیری های امریکا به دور نبوده به ویژه که خود متولد از رحم القاعده ای است که امریکایی ها آن را به وجود آوردند و از آن حمایت کردند و به آن سلاح و مهمات دادند تا با اتحاد جماهیر شوروی در افغانسان بجنگد. در آن موقع بن لادن، رهبر القاعده ساخت امریکا بود.

الآن آتش فتنه بین سیاه پوست ها و سفیدپوست ها در سراسر امریکا شعله ور شده با وجود این که بحران چندان از ساختار جامعه امریکا به دور نیست، اما هر چه باشد امریکا از این پیچ خطرناک عبور کرده و برای اولین بار در تاریخش یک سیاه پوست رئیس جمهور آن است.

اگر چه جامعه امریکا با درگیری هایی دست به گریبان است، اما با تهدیدهای بزرگ تری روبه رو است به ویژه اگر دامنه رویارویی ها بیش از این گسترش یابد.

جای تعجب نیست که تروریسم نفرین شده در یک جا شعله ور می شود و مناطق بسیاری را در امریکا در می نوردد سپس به فتنه نژادپرستی میان سفیدپوست ها و سیاه پوست ها تبدیل می شود.

امریکا همواره از جنبش های جدایی طلبانه و اقلیت ها در جهان زیر شعار آزادی و حقوق بشر حمایت کرده و رویارویی بین سنی و شیعه را تحریک کرده است. زمانی فتنه دامن جهان عرب را گرفت که عراق اشغال شد و بعد از آن نیروی ملت های عربی و اسلامی تحلیل رفت تا این که اکنون می بینیم امریکا تحت عنوان مبارزه با تروریسم وارد همه جا شده است.

امریکا اکنون از همان آبشخوری آب می خورد که پیش از این دنیا را وادار کرده بود از آن آب بخورند، امریکا فتنه ها را در همه جا شعله ور می کند با این اعتقاد که دامنه آن به خاکش نمی رسد، تصور می کند با این کار به منافعش در تمامی حالت ها و جوانب آن خدمت می کند، فکر نمی کند کاسه گردی که همیشه سر دیگران را در آن فرو می کند روزی پای خودش بلغزد و خود در آن بیفتد.

گروه های تروریستی که الآن در همه جا گسترش یافته، نتایج اشغال عراق است، تجزیه جامعه عراق و درگیری سنی و شیعه ای که در آن جا رخ داده جنگی است که هیچ کس نمی داند تا کی ادامه خواهد یافت و ابعاد آن تا کجا خواهد بود.

از زمانی که اخلاق از سیاست رخت بر بست و ظلم و دشمنی همه جا را فرا گرفت دنیا قربانی فتنه ها و ترویسم شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج