جاباما
۳۵۶۰۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

چگونه در بحران، گوشی مان را روشن نگه داریم؟!

روشن بودن و تداوم استفاده از اسمارت فون‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. معمولا مجبور هستید حداقل روزی یک‌بار تلفن خود را شارژ کنید، حال اگر دسترسی به برق یا شارژر خود را نداشته باشید یا در شرایط اضطراری مانند سیل و زلزله قرار گیرید، چه باید بکنید؟

زومیت: هرچه جلوتر می‌رویم، تلفن‌های هوشمند نقش مهمتری در زندگی پیدا می‌کنند. جدای از قابلیت مکالمه صوتی و تصویری، کارهای بسیار زیاد دیگری هستند که می‌توان با این وسیله انجام داد. به خاطر همین هم روشن بودن و تداوم استفاده از اسمارت فون‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. معمولا مجبور هستید حداقل روزی یک‌بار تلفن خود را شارژ کنید، حال اگر دسترسی به برق یا شارژر خود را نداشته باشید یا در شرایط اضطراری مانند سیل و زلزله قرار گیرید، چه باید بکنید؟

چگونه در بحران، گوشی مان را روشن نگه داریم؟!

نگران نباشید! ما سعی می کنیم با ارائه راهکارهای مناسب، در صورت بروز این مشکلات، آگاهی های لازم را به شما بدهیم. لطفاً به نکات زیر دقت کنید:

اتصالات بی سیم اضافی را خاموش کنید:

تلفن‌های هوشمند امروزی قابلیت اتصال‌های بی سیم زیادی دارند که می‌توان از آن جمله به بلوتوث و Wi-Fi اشاره کرد. اگر هم از نسل چهارم ارتباطات موبایلی یا همان ۴G استفاده می‌کنید، حتماً مطلع هستید که این ارتباطات، باتری زیادی مصرف می‌کنند. جی پی اس هم که باعث مصرف باتری می‌شود. حتماً آنهایی را که استفاده نمی‌کنید یا آنهایی که استفاده از آنها اولویت کمتری دارند را خاموش کنید.


میزان استفاده خود را محدود کنید:

آنهایی که عاشق گجت‌های مختلف هستند، معمولاً به استفاده از تلفن‌های هوشمند و ور رفتن با آن ها عادت دارند. اگر از این دسته افراد هستید باید گفت که در این شرایط باید اعتیاد خود را کنار بگذارید! بهتر است تا آنجایی که می‌توانید از تلفن‌تان استفاده نکنید، مگر زمانی که نیاز مبرم به این کار داشته باشید.


تلفن خود را به اشتراک بگذارید:

اگر با گروهی از مردم هستید، بهتر است که تمام تلفن ها را خاموش کرده و فقط از یکی استفاده کنید. با این کار اگر یکی از کار افتاد می‌توانید از تلفن بعدی استفاده کنید. با این کار مطمئناً از لحاظ زمانی اتصال بیشتری به دنیای خارج خواهید داشت.

چگونه در بحران، گوشی مان را روشن نگه داریم؟!


حالت هواپیما را فراموش نکنید:

اگر نمی‌خواهید کاملاً تلفن خود را خاموش کنید، می‌توانید با فعال کردن حالت هواپیما (Airplane Mode)، تمام ارتباطات رادیویی را خاموش کرده و زمانی از این حالت خارج شوید که نیاز به ارسال پیام یا برقراری تماس تلفنی داشته باشید. در این حالت باتری بیشتری برای شما باقی خواهد ماند.


باتری یدک داشته باشید:

آیا شما باتری اضافه دارید؟ اگر دارید، مطمئن باشید که شارژ شده است. البته لپ تاپ شارژ شده شما هم می‌تواند به تلفن‌تان کمک کند، چرا که می‌توان از طریق پورت یو اس بی، تلفن هوشمند را شارژ کرد.


سرویس انتقال پست الکترونیک را خاموش کنید:

بیشتر تلفن‌های هوشمند به یک حساب کاربری ایمیل متصل هستند که کار انتقال و دریافت ایمیل ها را انجام می‌دهند. اگر این سرویس را خاموش کنید، باتری بسیار زیادی را می‌توانید ذخیره کنید.


اپلیکیشن های غیر ضروری را خاموش کنید:

بسیاری از اپلیکیشن ها در پیش زمینه گوشی فعال هستند و یا برای فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، نوتیفیکیشن دریافت می‌کنند. این اپلیکیشن ها را ببندید تا مطمئن شوید که تلفن بدون اطلاع شما از شبکه استفاده نمی‌کند. به علاوه، بستن ابزارک ها (ویجت ها) در گوشی‌های اندرویدی هم به افزایش عمر باتری کمک می‌کند، چرا که اگر این ابزارک ها فعال باشند، بصورت خودکار از اینترنت بروز رسانی دریافت می‌کنند و این یعنی مصرف شارژ بیشتر.

چگونه در بحران، گوشی مان را روشن نگه داریم؟!


از پخش موزیک و ویدئو آنلاین خودداری کنید:

اگر باید ویدئو ببینید یا به یک آهنگ گوش فرا دهید، از سرویس های پخش آنلاین استفاده نکنید، چون این کار باعث افزایش استفاده از باتری می‌شود. فقط اقدام به پخش فایل‌هایی کنید که درون گوشی بارگذاری یا ذخیره شده‌اند. همچنین از بازی کردن بازی‌هایی که نیاز به اتصال به اینترنت دارند، یا بازی‌هایی که از پردازنده موبایل استفاده بیشتری می‌کنند، خودداری کنید.


از صفحه نمایش با نور کم استفاده کنید:

صفحه نمایش تلفن ها، انرژی نسبتاً زیادی مصرف می‌کنند، هر چقدر صفحه نمایش هم بزرگتر باشد، میزان استفاده بیشتر خواهد بود. بیشتر تلفن ها قابلیت تنظیم خودکار درخشانی صفحه نمایش را دارا هستند، البته شما به طور دستی هم می‌توانید نور صفحه نمایش را کم کنید. سعی کنید تا آنجایی که می‌شود، صفحه نمایش را قفل کرده و خاموش نگه دارید و اگر روشن می‌کنید تا جای ممکن شدت روشنایی (Brightness) را پایین بیاورید.

به جای برقراری تماس، از ارسال اس ام اس استفاده کنید:

ذات و طبیعت پیغام‌های نوشتاری مختصر و کوتاه است، به خاطر همین هم از شارژ کمتری استفاده می‌کنند. در مقابل، برقراری تماس تلفنی، شارژ بیشتری مصرف خواهد کرد و عمر باطری را کاهش خواهد داد. به همین دلیل بهتر است که از ارسال اس ام اس به جای تلفن زدن استفاده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترنم

      عکس اولیه خیلی باحاله.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج