جاباما
۳۵۶۰۴۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جزئیاتی تازه از تحصیل توصیه‌ای حسین فریدون

یک مقام مسئول در دانشگاه شهید بهشتی جزئیات جدیدی از نحوه و مراحل تحصیل حسین فریدون در مقطع دکترا در دانشگاه شهید بهشتی را اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم: یک مقام مسئول در دانشگاه شهید بهشتی جزئیات جدیدی از نحوه و مراحل تحصیل حسین فریدون در مقطع دکترا در دانشگاه شهید بهشتی را اعلام کرد.

در پی انتشار خبر روز گذشته خبرگزاری تسنیم با عنوان "تحصیل توصیه‌ای حسین فریدون در مقطع دکترای دانشگاه شهید بهشتی" یک مقام مسئول در دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ابعاد دیگری از این موضوع را اعلام کرد.

وی که به‌دلیل تبعات احتمالی حاضر به درج نامش در مصاحبه نشد، درباره تحصیل فریدون در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: آقای حسین فریدون حدود سه سال پیش تقاضا می‌کند قبولی‌اش در مقطع دکترای دانشگاه گیلان به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شود. علی‌رغم تمامی فشارهایی که آقای فریدون به دانشگاه وارد کرد، سه ماه طول کشید گروه علوم سیاسی این دانشگاه درخواست وی را با نامه سازمان سنجش در پردیس دانشگاه شهید بهشتی بررسی و سپس موافقت کند.

این مقام مسئول در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: فریدون تقاضای خود را در خردادماه مطرح کرد و در شهریورماه گروه مربوطه در دانشگاه شهید بهشتی با توجه به نامه سازمان سنجش و آموزش کشور، نسبت به انتقالش از دانشگاه گیلان به شهید بهشتی موافقت کرد.

وی خاطرنشان کرد: آقای فریدون در خردادماه امسال در امتحان جامع شرکت کرد و نتایج کتبی و شفاهی آزمون به او اعلام شد، بعد از قبولی در امتحان جامع برای پروپوزالش درخواستی داشته که با استاد راهنمایی درس بگیرد، اما هنوز گروه موافقت نکرده است. آقای فریدون فشارهایی را آورده اما گروه زیر بار فشار نرفته است.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سؤال که آیا در دانشگاه گیلان در مصاحبه شرکت کرده است، گفت: دانشگاه از این مسئله اطلاع ندارد، سازمان سنجش و آموزش کشور رسماً ایشان را به دانشگاه شهید بهشتی معرفی کرده و اگر نقصی در پرونده او در دانشگاه گیلان بوده دانشگاه شهید بهشتی در جریان نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا انتقالش از دانشگاه گیلان به شهید بهشتی غیرقانونی است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان دکتری دو روند را طی می‌کنند، خود آنها به‌شکل مستقیم حق گرفتن دانشجو ندارند که در این صورت تخلف می‌کنند. سازمان سنجش و سازمان امور دانشجویان می‌توانند به دانشگاه‌ها دانشجو معرفی کنند، اگر سازمان سنجش کسی را به‌عنوان دانشجو به دانشگاهی معرفی و اعلام کند ایشان دانشجوست و می‌تواند منتقل شود درستی یا اشتباه بودن این کار در حوزه سازمان سنجش است.

این مقام مسئول در دانشگاه شهید بهشتی افزود: سازمان سنجش باید پاسخ‌گو باشد، اینکه این دانشجو قابل جابه‌جایی بوده یا نه و اینکه آیا در دوره روزانه دانشگاه گیلان پذیرش شده یا شبانه را دانشگاه شهید بهشتی و گروه مربوطه اطلاع ندارد، سازمان سنجش در این زمینه باید پاسخ‌گو باشد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر "اگر دانشجوی معمولی بود به‌نظرتان دانشگاه و سازمان سنجش این وضعیت را برای او فراهم می‌کرد؟" گفت: گروه آموزشی در دانشگاه این روند را سه ماه طول داد.

این استاد مطلع دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به سؤال دیگری درباره پایان‌نامه و استاد راهنمای فریدون گفت: دکتر سریع‌القلم قرار است برای فرصت مطالعاتی مدتی در گروه نباشد، فریدون برای این مسئله اعلام تمایل کرده تا این استاد دانشگاه استاد راهنمای وی شود، اما دانشکده به‌خاطر فرصت مطالعاتی دکتر سریع‌القلم با آن مخالفت کرده، اما دو طرف برای این کار تمایل دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که سازمان سنجش برای چند دانشجوی دکتری نامه رسمی صادر کرده است، گفت: فریدون به اسم ایثارگر به پردیس دانشگاه شهید بهشتی منتقل و جابه‌جا شده است. اینکه سازمان سنجش چرا او را به دانشگاه معرفی کرده یا این کار سازمان سنجش قانونی است یا نه را خود مسئولان سازمان سنجش باید پاسخ دهند.

این مقام مسئول در دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: اینکه سازمان سنجش درخواست وی را در کمیسیون موارد خاص بررسی و مصوب کرده یا نه و یا اینکه کسی در وزارتخانه درخواستش را پیگیری کرده جای سؤال است، البته همه قبولی‌های دانشگاه از طریق سازمان سنجش است و دانشگاه‌ها براساس قانون حق ندارند مستقیم دانشجو بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج