جاباما
۳۵۶۲۱
۵۰۶۲
۵۰۶۲
پ

منزلتان را بزرگ‌تر از واقعیت آن نشان دهید!

گران شدن قیمت فروش یا رهن و اجاره خانه‌ها خیلی از خانواده‌ها را مجبور می‌کند به جاهای کوچک‌تر نقل مکان کنند. اگر فضای خانه شما تنگ است، می‌توانید با چند تکنیک ساده فضا را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهید.


منزلتان را بزرگ‌تر از واقعیت آن نشان دهید!

مجله ایده آل : گران شدن قیمت فروش یا رهن و اجاره خانه‌ها خیلی از خانواده‌ها را مجبور می‌کند به جاهای کوچک‌تر نقل مکان کنند. جای کوچک هم اگر درست دکور نشود، دلگیر به نظر می‌رسد. به علاوه شاید مجبور شوید وسایلی را کنار بگذارید اما نگران نباشید. اگر فضای خانه شما تنگ است، می‌توانید با چند تکنیک ساده فضا را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهید.

منزلتان را بزرگ‌تر از واقعیت آن نشان دهید!


تو مثل گلی،...

اگر دیوار با رنگ ساده را دوست ندارید، می‌توانید از کاغذدیواری‌های طرحدار استفاده کنید. این کاغذدیواری‌ها را به رنگ روشن و با طرح‌های روشن انتخاب کنید. سعی کنید از مدلی استفاده کنید که یک الگو را تکرار کرده باشد. مثلا طرح گلی بارها و بارها کنار هم روی آن نقش بسته باشد. تکرار یک الگوی مشخص به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک می‌کند. البته هر چه این نقش‌ها ریزتر باشد فضای شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. توجه کنید به هیچ وجه از کاغذدیواری‌هایی که یک طرح بزرگ دارند، استفاده نکنید.

چرا باید روشن شوید؟

رنگ‌های روشن‌تر فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند پس اگر خانه شما کوچک است به هیچ وجه برای دیوارهای آن از رنگ‌های تند یا تیره استفاده نکنید. رنگ‌هایی مثل آبی یا سبز بسیار کمرنگ، لیمویی، نخودی و بهتر از همه استخوانی می‌تواند فضای خانه شما را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهد. البته می‌دانیم که هرکس به رنگ خاصی علاقه دارد و دوست دارد آن رنگ را در دکوراسیون خانه‌اش استفاده کند اما حتی اگر به خانه‌های رنگی و رنگ‌های تند علاقه دارید و خانه‌تان کوچک است، باز هم بهتر است دیوارها را رنگ روشن بزنید. رنگ‌های تند را بعدا می‌توانید در وسایل جانبی و تزیینی خانه استفاده کنید.

نور معجزه می‌کند

تا می‌توانید به فضا نور اضافه کنید. نور می‌تواند فضای شما را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهد. اگر خانه کوچکی دارید، نور مرکزی را خرد و به چند نور موضعی تقسیم کنید. مثلا می‌توانید به جای یک لوستر بزرگ در وسط خانه از چند لامپ هالوژن در دور سقف استفاده کنید. این نور با دورتر نشان دادن دیوارها فضای شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. به‌علاوه می‌توانید از هالوژن‌های دیواری برای روشن کردن بوفه، کتابخانه یا تابلوها استفاده کنید. می‌توانید گوشه اتاق‌ها هم از آباژورهای مدرن برای تشدید نورپردازی استفاده کنید.

منزلتان را بزرگ‌تر از واقعیت آن نشان دهید!


بگذارید از پنجره نور بیاید

پنجره یکی از عواملی است که می‌تواند فضای شما را با فضای بیرون مرتبط کند و فضایی بسیار بزرگ‌تر برای شما بسازد. پس سعی کنید تا جایی که می‌توانید از پنجره‌های منزلتان استفاده کنید. پوشاندن پنجره با پرده‌های ضخیم پنجره‌های شما را به دیوار تبدیل می‌کند. اگر نگران دیده شدن فضای درون خانه هستید، می‌توانید از شیشه‌های رفلکس استفاده کنید. اگر توانایی این کار را ندارید از پرده‌هایی استفاده کنید که 2 لایه دارند؛ یک لایه نازک و یک لایه ضخیم. لایه ضخیم را هر وقت از روز که توانایی‌اش را دارید کنار بزنید و اجازه دهید نور و دلبازی فضای بیرون به خانه شما راه پیدا کند.

آینه‌های تو درتو

یکی دیگر از وسایلی که می‌تواند خانه شما را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهد آینه است. آینه فضا را تکثیر كرده و می‌تواند درست مانند یک منبع نور یا پنجره عمل کند و باعث بزرگ‌تر نشان داده شدن فضا شود البته به شرطی که بدانید چطور از آن درست استفاده کنید. آینه را بهتر است روبه‌روی پنجره قرار دهید تا با دوبرابر کردن منبع نور، فضای شما را زیباتر و بزرگ‌تر کند. قبل از نصب آینه مطمئن شوید آن را جایی نصب کرده‌اید که منظره زیبایی را بازمی‌تاباند. جلوی در ورودی، روی یک کنسول و حتی روی میز گوشه دیوار هم جای خوبی برای قرار دادن آینه است.

در خلوت باشید

باید با خودتان کنار بیایید. هرکسی از وسایل آنتیک و گرانقیمت خوشش می‌آید اما فضای شلوغ ناخودآگاه کوچک‌تر به نظر می‌رسد. پس اگر منزل کوچکی دارید آن را پر از مجسمه و وسایل دکوری نکنید. سعی کنید درست به همان اندازه‌ای که لازم دارید از وسایل اضافه استفاده کنید. استفاده از تنها یک گلدان برای زیبا کردن میز وسط کافی است و برای میز کناری قرار دادن فقط یک شمع کفایت می‌کند. وسایل را طوری نچینید که باعث پوشانده شدن وسایل دیگر در خانه شما شود.

منزلتان را بزرگ‌تر از واقعیت آن نشان دهید!


کمرنگ بمانید

مبلمان و فرش‌ها را تا جایی که می‌توانید کمرنگ انتخاب کنید. رنگ‌های تند فضا را شلوغ نشان می‌دهد. اگر انتخاب کفپوش خانه دست شماست، بهتر است از پارکت یا کفپوش‌‌‌های تیره دیگر استفاده نکنید. یک سنگ سفید ساده برای خانه‌های اینچنینی مناسب‌تر است. کابینت‌ها را هم بهتر است از چوب تیره انتخاب نکنید و كابینت‌هایی با رنگ روشن را انتخاب کنید. در انتخاب رنگ پرده‌ها هم از همین اصول استفاده کنید.

هوشمند باشید

چه اشکالی دارد اگر خانه کوچکی دارید به جای میز 8 نفره از میز 4 نفره استفاده کنید؟ شما حتی می‌توانید از امکاناتی که دارید بهتر استفاده کنید. مثلا به جای غذا خوردن روی میز ناهار خوری، چند صندلی مخصوص پیشخوان تهیه کنید و میز ناهارخوری‌تان را بفروشید. با این کار می‌توانید فضایی که برای قرار دادن میز ناهارخوری در خانه در نظر گرفته‌اید را به نشیمن اضافه کنید و با این کار نشیمن بزرگ‌تری داشته باشد. به علاوه با این کار با حذف وسایل بزرگ، خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهید.

منزلتان را بزرگ‌تر از واقعیت آن نشان دهید!


وسیله‌های چندکاره

خانه‌های تك‌اتاق خوابه معمولا برای یک زن و شوهر به اندازه کافی جا دارند. مشکل جایی پدیدار می‌شود که مهمانی به منزل شما می‌آید و می‌خواهد شب بماند. اگر برای شما هم زیاد مهمان می‌آید می‌توانید از مبلمان تختخواب‌شو استفاده کنید. یک کاناپه تختخواب‌شو هم به جای یک مبل راحتی برای شما کار می‌کند و هم موقعی که مهمان دارید، تبدیل به تخت می‌شود و مهمان شما می‌تواند روی آن بخوابد. اگر خوب نگاه کنید می‌بینید وسایل دیگری هم هستند که می‌توانید از آنها استفاده چندگانه کنید. مثلا می‌توانید از میزهایی استفاده کنید که زیر آنها برای قرار دادن قاشق و چنگال کشوی مخصوص دارد.

منظم باشید

اگر منزلتان را همیشه مرتب نگه دارید، بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. خانه‌های کوچک با قرار دادن فقط یک لیوان اضافی روی میز به هم ریخته به نظر می‌رسد. برای جلوگیری از این اتفاق باید تا جایی که می‌توانید کمد و قفسه در خانه تعبیه کنید. اگر خوب نگاه کنید می‌بینید خانه شما فضای زیادی برای قفسه‌بندی دارد. از تمام این فضاها برای قرار دادن وسایل استفاده کنید و خانه خود را به کمک آنها همیشه مرتب و تمیز نگه دارید. اگر در خانه کمد دارید هم می‌توانید با قفسه بندی آنها جای بیشتری برای قرار دادن وسایل باز کنید.

از آنچه دارید بهترین استفاده را بکنید

اگر اتاق‌نشیمن شما دراز است می‌توانید آن را تقسیم کنید. اگر جایی را برای هال درنظر گرفته‌اید می‌توانید با قرار دادن یک فرش در وسط، آن را کاملا مشخص کنید. می‌توانید تلویزیون را در سمت دیگر بگذارید و یک کاناپه جلوی آن قرار دهید و با این کار فضای نشیمن را از پذیرایی جدا کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج