جاباما
۳۵۶۶۴۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

چگونه میوه های تابستانی را حفظ کنیم؟

کنسرو میوه اساساً از میوه که در شربت قند غلیظ پخته شده می باشد و پس از آن برای حفاظت می توان آنها را در یخچال و فریزر برای چند هفته ذخیره کرد و به صورت منجمد برای چند ماه، یا به صورت کنسرو شده برای چند سال ذخیره می شود.

وب‌سایت رژیم سلامتی: لازم نیست که شما یک متخصص کنسرو مربا باشید شما فقط باید بدانید که چگونه آن را بجوشانید و هم بزنید. کنسرو میوه اساساً از میوه که در شربت قند غلیظ پخته شده می باشد و پس از آن برای حفاظت می توان آنها را در یخچال و فریزر برای چند هفته ذخیره کرد و به صورت منجمد برای چند ماه، یا به صورت کنسرو شده برای چند سال ذخیره می شود.

چگونه میوه های تابستانی را حفظ کنیم؟

در مورد مربا و ژله چگونه است؟ مربا و ژله قوام ضخیم تر برای نگهداری به دلیل پکتین، یک ماده در بسیاری از میوه ها دارد اما اغلب در مقادیر نسبتاً کم است. شما می توانید پکتین با تکان دادن به یک جعبه محصول پکتین اضافه نمایید، که شما می توانید در سوپر مارکت ها در مواد کنسروی پیدا کنید برای ژله، پکتین پس از استخراج عصاره از میوه اضافه می شود.

از آنجا که آنها مقدار زیادی از پکتین و شکر دارند مربا و ژله بسیار آسان می توانند در یک حمام آب کنسرو شوند در اینجا مراحل اصلی تهیه مربا یا ژل عبارتند از:

مراحل تهیه مربا یا ژل

مرحله 1: میوه را با استفاده از یک دستور العمل از هر کتاب آشپزی عمومی آماده کنید. پوست مرکبات، ادویه جات و طعم دهنده های دیگر می تواند اضافه شود در حالی که میوه با شکر پخته می شود شیشه و درب کنسرو را در یک گلدان آب جوش استریل کنید. شیشه استریل شده را با قرار دادن در یک ظرف در یک اجاق 250˚ گرم نگه دارید.

مرحله 2: قوطی را تا ½ اینچ ازانتها از مربا و یا ژله پر کنید. مطمئن شوید که مربا آماده قرار دادن درون شیشه است ½ قاشق غذا خوری مربای جوشانده را بر روی یک بشقاب بریزید. بگذارید خنک شود و بشقاب را کج کنید. اگر مربای لغزش پیدا نکرد آن آماده برای قرار دادن در ظرف است اگر آن به راحتی لغزش داشت آن را کمی طولانی تر طبخ کنید. ژله داغ آسان تر در شیشه قرار داده می شود اگر شما آن را برای اولین بار در یک پیرکس یا پارچ شیشه ای مقاوم به گرما بریزید.

چگونه میوه های تابستانی را حفظ کنیم؟

مرحله 3 : درب و مهر و موم لاستیک را قبل از قرار دادن روی قوطی گرم در آب نیم جوش قرار دهید. درب را محکم بپیچانید و قوطی را به آرامی در آب جوش به مدت 10 دقیقه قرار دهید. اجازه ندهید که شیشه بسته بندی شده و گرم قبل از پردازش در یک حمام آب کنسروساز خنک شود. هنگامی که آنها حرارت خود را از دست بدهند آنها می توانند با غوطه ور شدن در آب گرم ترک بردارند.

مرحله 4: قوطی ها را بردارید و اجازه دهید آنها سرد شوند. اگر یک تورفتگی خفیف در درب وجود دارد و یک شیشه صدای پینگ می دهد آن بصورتی پایدار و محکم مهر و موم شده است. اگر درب هر قوطی پردازش شده مهر و موم شکسته شود آنها را در یخچال و فریزر نگهدارید و محتویات را ظرف مدت دو هفته استفاده کنید.

چگونه میوه های تابستانی را حفظ کنیم؟
توجه:

به دلیل اسیدیته، میوه ی به درستی استریل شده به ندرت به باکتری آلوده می شود. آنها را در یک زیرزمین و یا منطقه دیگر که در آن درجه حرارت بین 50˚ و 70˚ F باشد نگهداری کنید. قبل از مصرف شیشه های باقی مانده بررسی شود اگر محتویات به نظر کف آلود یا تغییر رنگ دارد دور بیاندازید اگر درب برآمده و یا تغییر شکل داده است و یا اگر از لبه چکه می کند. یا بوی عجیب و غریب، قارچ دارد این ها یک هشدار روشن هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      ترجمه اش تو حلقتون!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج