۳۵۷۰۸۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آیت‌الله مکارم: زنان ایرانی طرفدار حجاب هستند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عظام با اشاره به اینکه هفته حجاب و راهپیمایی‌ها نشان داد اکثریت قاطع زنان این کشور طرفدار حجاب هستند خواستار توجه دولت به موضوع مهم حجاب شد.

خبرگزاری فارس: آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم سخنرانی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اسلام دارای جامعیت است، این بدان معنا است که تمامی نیازهای بشر اعم از مادی، معنوی، فردی و اجتماعی به طور اصولی در اسلام منعکس شده است.

وی با اشاره به اینکه در امر قضاوت قاضی باید قاطعیت داشته باشد، افزود: مسأله رشوه خواری بلای بزرگ دنیای امروز است، از بان‌کی‌مون گرفته تا رئیس جمهور آمریکا اهل رشوه هستند، به عنوان مثال زمانی که دبیر کل سازمان ملل اسم عربستان سعودی را به عنوان رژیم کودک کش برد آنگاه عربستان در جواب گفت حق و حسابتان را قطع می‌کنیم و سریعاً اسم عربستان در مقابل این حرکت از لیست خارج شد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: حتی می‌خواستند اسنادی در آمریکا منتشر کنند که در آن آمده بود عربستان سعودی در آن حادثه برج‌های دو قلو شرکت داشته است اما عربستان سعودی بعد از باخبر شدن این موضوع اعلام کرد که ما اموالمان را از بانک‌های شما می‌گیریم و در این راستا رئیس جمهور آمریکا ساکت شد.

مکارم شیرازی با بیان اینکه به نام‌های مختلف همانند هدیه و حق عمل رشوه می‌دهند، تاکید کرد: البته اکثریت کارمندان ما پاک هستند اما متاسفانه موضوع رشوه به مانند یک موریانه دارد نفوذ می‌کند وهمین کارها را بهم می زند.

وی یادآور شد: دنیایی که در آن رشوه وجود دارد، حق و عدالت در آن معنایی ندارد، به عنوان مثال عربستان سعودی چنین کاری را دارد می‌کند و در جده کشورهای اسلامی را جمع کرده و می‌گوید ایران را محکوم کنید، آن هم ایرانی که در خط اصلی مبارزه با تکفیری‌ها است را تروریست می‌خوانند.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: هر زمانی که لشکر اسلام می‌خواست به سوی میدان جنگ برود پیامبر دستوراتی به آنها اعلام می‌فرمودند، ایشان می‌فرمایند هرگز ابتدا شروع به جنگ نکنید این بدان معنا است که جنگ شما دفاعی باید باشد، همچنین مجروحین جنگی را نکشید، این موضوعات درهیچ کجای دنیا رعایت نمی‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در سخنی دیگر پیامبر خطاب به لشکر اسلام می‌فرمایند به غیر نظامیان کاری نداشته باشید، تاکید کرد: آیا امروز این رعایت می‌شود؟ داعشی ها ناجوانمردانه حمله می‌کنند و به جنایت خود افتخار می‌کنند و بعد می گویند مسؤولیت این عمل را می‌پذیریم.

وی با تاکید بر اینکه اسلام عنوان کرده که آب دشمن را نباید آلوده کنید، ادامه داد: پیامبر در فرمایشی دیگر خطاب به لشکریان اسلام می‌فرمایند درختان دشمن را نباید قطع کرده و همچنین نباید سرزمین سوخته برای آنها باقی بگذارید، با نگاه به این موضوع بمب اتم و سلاح شیمیایی حرام است.

این مرجع تقلید جهان تشییع تصریح کرد: جوانمردی آیا در اسلام وجود دارد یا در حقوق بشر امروز؟ اسلام آنچنان وسیع است که برای همه زوایای زندگی دستور دارد.

مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری راهیپمایی ها و هفته حجاب، تبیین کرد: این راهپیمایی‌ها و هفته حجابی که برگزار شد نشان داد اکثریت قاطع زنان این کشور طرفدار حجاب هستند و یک اقلیتی اگر طرفدار نیستند باید خود را تطبیق بدهند.

وی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و گسترش آن در جامعه دولت ابتدا باید از خود شروع کرده و ادارات، دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و نهادهای دولتی هم این موضوع را دنبال کنند تا چهره جامع عوض شود.

این مرجع تقلید جهان تشییع در پایان خاطرنشان کرد: سؤال این است که چقدر باید بگوییم حجاب فقط یک حکم شرعی نیست؟ حجاب آثار زیادی در جامعه دارد و اگر نباشد مفاسد افزایش پیدا می‌کند، امیدواریم دولت محترم مسأله حجاب را جدی بگیرد و آن را ساده تصور نکند و بدانند مملکت خواهان حجاب هستند و افراد بی بند و بار هم باید خود را با این تطبیق بدهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج