جاباما
۳۵۹۰۶۲
۳ نظر
۵۲۶۶
۳ نظر
۵۲۶۶
پ

خردسال ترین عروس های جهان در مصر

در چند سال اخیر ازدواج کودکان به شکل قابل توجهی در مصر افزایش یافته است،دختران کوچک پیش از رسیدن به سن بلوغ به ازدواج همسالان خود ویا مردان بالغ در می آیند.

وبسایت تابناک باتو: در چند سال اخیر پدیده عجیبی در کشور مصر به سرعت در حال افزایش است. دختران کوچک که هنوز به سن رشد و بلوغ نرسیده اند، در مدت زمان کوتاه و به فاصله یک جشن ازدواج از دنیای اسباب بازی ها و عروسک ها جدا می شوند و به دنیای بزرگسالان و مسئولیت های مختلف آن قدم می گذارند. به ازدواج کودکان در زبان عربی (زواج القاصرات) گفته می شود. ازدواج قاصر به هر گونه ازدواج کودکان پایین تر از سن بلوغ گفته می شود.

در این نوع ازدواج یکی ازطرفین و یا هر دوی آنها کودک هستند. فقر و اوضاع اقتصادی نابسامان، قوانین و فرهنگ حاکم در جوامع از جمله مهمترین عوامل مؤثّر در شکل گیری ازدواج کودکان است. البته پدیده ازدواج کودکان در تاریخ سابقه ای طولانی دارد و در کشورهایی از جمله چاد، مالی، بنگلادش، گینه و مصر همچنان استمرار دارد و بیشتر به چشم می خورد.

خردسال ترین عروس های جهان در مصر

در ۲۱ جولای سال جاری، شهر دقهلیه مصر شاهد ازدواج عجیبی بود. فارس سعید عبدالعزیز ۱۲ ساله و نانسی ۱۰ ساله در یک جشن عروسی پر ریخت و پاش و با حضور ۵۰۰۰ تن از اهالی روستاهای دور و نزدیک به ازدواج یکدیگر درآمدند.

در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵ نیز ازدواج دختر ۸ ساله به نام نبیله با پسرعموی ۹ ساله اش در شبکه های مجازی و رسانه های مصری سر و صدای زیادی به پا کرد. تصاویر منتشر شده، یک دختر کوچک را با آرایش و لباس عروس نشان می دهد.

خردسال ترین عروس های جهان در مصر

یک فعال حقوقی در مصر می گوید: هم اکنون ازدواج های موسوم به قاصرات در مصر رشد چشمگیری داشته و کم مانده که تمام جامعه مصری را دربرگیرد. او معتقد است که زمان آغاز چنین پدیده ای دقیقا مشخص نیست؛ اما از دهه نود قرن پیش و در مناطق روستایی مصر گسترش بیشتری یافته است. خانواده های فقیر دختران کوچک خود را به ازدواج متمولین و ثروتمندان در می آورند.

خردسال ترین عروس های جهان در مصر

نهی احمد یک دختر ۱۴ ساله مصری

او می گوید: روزی پدرم مرا صدا زد و از من خواست تا آرایش کنم و لباس های زیبا بپوشم. گفت: قرار است، به دیدن یکی از بستگان خود برویم. ما سوار تاکسی شدیم. این اولین باری بود که سوار تاکسی می شدم. به یک ساختمان بلند در قاهره رسیدیم، ساختمان فوق العاده زیبا بود. داخل خانه رفتیم جمعیت زیادی بودند، خانه پر از اسباب و وسایل گرانبها و فرش های فاخر بود. در آنجا مرا به ازدواج یک مرد پنجاه ساله درآوردند، من دیدم که پدرم از آن مرد ۱۰۰۰جینه مصری دریافت کرد.
خردسال ترین عروس های جهان در مصر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرح حاجیوندی

      محترمانه -فقط ......بر سر پدر و مادر چنین بچه هایی .همین

    • Nazi

      14ساله به 50 ساله دادن؟
      خدایا

    • خدا

      یامحمد کجایی،که عصر جاهلیت هنوز در میان ماست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج