جاباما
۳۵۹۲۸
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

آئودی S۷، جذاب‌ترین خودرو نمایشگاه پاریس

با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال میلادی، خودروسازان معروف دنیا از محصولات جدید خود پرده‌برداری می‌کنند؛ در این میان آئودی نیز با معرفی مدل جدید S۷ Sportback به استقبال رقبا رفته است.

آئودی S7، جذاب‌ترین خودرو نمایشگاه پاریس

هفت صبح: با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال میلادی، خودروسازان معروف دنیا از محصولات جدید خود پرده‌برداری می‌کنند؛ در این میان آئودی نیز با معرفی مدل جدید S7 Sportback به استقبال رقبا رفته است.

هنگامی ‌که طراحان مرسدس بنز حدود یک دهه پیش نخستین طرح‌های CLS-Class را روی کاغذ پیاده می‌ساختند هرگز فکر نمی‌کردند که محصول تازه متولد شده آنها انقلابی در صنعت خودروسازی و هنر طراحی برپا سازد. مرسدس بنز CLS-Class حدود هشت سال در بازارهای جهانی آنگونه که خواست تاخت، اما غافل از اینکه در نزدیکی دفتر مرکزی مرسدس بنز طراحان و مهندسان آئودی خواب‌های دیگری برای شرکت رقیب دیده‌اند. آئودی A7 Sportback محصولی بود که شرکت آئودی آن را تنها با یک هدف روانه گود کرد؛ غلبه بر مرسدس بنز CLS-Class. آئودی اولین کوپه-سدان خود را نخستین بار در نمایشگاه سال 2009 دیترویت با عنوان A7 Sportback Concept رونمایی و یک سال بعد با تغییرات اندکی آن را روانه خط تولید خود در شهر «نکازولم» (Neckarsulm) در نزدیکی شهر اشتوتگارت آلمان کرد.

این خودرو در همان سال توانست عنوان «جذاب‌ترین خودرو نمایشگاه پاریس» را از آن خود سازد. حال پس از معرفی نسل نو مرسدس بنز CLS- Class، شرکت آئودی نیز دست به کار شده و با کشیدن دستی بر سر و گوش محصول پر سر و صدای خود، نسخه جدید آن را روانه میدان نبرد ساخته است. نبردی که اکنون و با معرفی ب.ام.و سری 6 GranCoupe و آئودی S7، بیش از هر زمان دیگری بوی خون می‌دهد!

آئودی S7، جذاب‌ترین خودرو نمایشگاه پاریس

آقای گوژپشت!

کوپه چهار درب آئودی توسط طراح صاحب سبک دنیای خودروسازی یعنی «Stefan Siella» پنجاه ساله طراحی شد. طراحی که پیش از این سرپرستی تیم طراحی محصولات جاودانه‌ای چون آئودی Quattro Spyder و مرسدس بنز F۱۰۰ را نیز در کارنامه خود دارد. با نگاهی بر پیکره اصلی این کوپه -سدان، بی شک نخستین موضوعی که جلب توجه خواهد کرد شیب انتهایی خودرو و فرم گوژپشت مانند آن است. این شیب ملایم در کنار عناصری چون پیوستگی خطوط بدنه از S۷ خودرویی ساخته که مشابه آن را پیش از این در برند دیگری سراغ نداشتیم. در کنار فرم منحصربه فرد بدنه، طراحان S۷ نگاه ویژه‌ای به طراحی جزئیات به زب ان تخصصی Detail Design داشته‌اند. پنجره عظیم الجثه جلو که به شکل شش ضلعی طراحی شده به همراه چراغ‌های مجهز به سامانه DayLight (روشنایی در روز) و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی نمونه‌هایی از ظرافت و خلاقیت طراحان آئودی در پروسه طراحی مدل جدید این خودرو به شمار می‌آیند. گفتنی اینکه آئودی S۷ برای نخستین بار مجهز به سامانه «روشنایی تطبیقی» شده که به ادعای آئودی کمک بزرگی برای رانندگی هوشمند به شمار می‌آید.

آئودی S7، جذاب‌ترین خودرو نمایشگاه پاریس

در این سیستم، میزان نوردهی و زاویه نوردهی چراغ‌ها بدون دخالت نیروی انسانی و با آنالیز شرایط محیطی توسط کامپیوتر مرکزی خودرو تنظیم می‌شوند. نکته جالب توجه این سیستم، انعطاف پذیری بالای آن در زمان و مکان‌های مختلف است. به عنوان مثال علاوه بر شدت نور، رنگ نوری که این چراغ‌ها به هنگام عصر منتشر می‌سازند نیز با نور منتشر شده در هنگام شب متفاوت خواهد بود. این دقت و نوآوری در طراحی در فضای داخل کابین نیز در مقیاس بزرگ‌تری تشدید شده است. بنابر اعلام شرکت سازنده، مشتریان S۷ می‌توانند از بین بیش از ۵۰ نوع تریم و رنگ بندی داخلی، تودوزی خودرو خود را انتخاب کنند. ضمن آنکه در نسخه سفارشی این خودرو امکان سفارش پکیج چرم اعلا «آلکانترا» و جیر «مالینو» به همراه چوب طبیعی درختان گردو وجود خواهد داشت. پکیجی که به تنهایی حدود هشت هزار دلار برای مشتریان متمول این خودرو آب خواهد خورد!

آئودی S7، جذاب‌ترین خودرو نمایشگاه پاریس


قوای محرکه

با آنکه نسخه A7 کوپه سدان آئودی با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزین سوز و دیزلی روانه بازار شده اما هنگامی‌که مهم‌ترین رقیب آن یعنی مرسدس CLS-Class برگ برنده‌ای به نام «AMG» در چنته دارد، آئودی نیز ناچار است که حرف «S» را رو کند. برای رقابت با مرسدس A7،CLS63 AMG را فراموش کنید؛ S7 SportBack اینجاست؛ با شکل و شمایلی شبیه به برادر آرام‌تر، اما با زور بازوی بسیار بیشتر! هنگامی‌که نخستین بار نشریه معتبر «Car and Driver» اقدام به آزمایش کوپه سدان جدید آئودی كرد تمام اعضای تیم آزمایش متفق القول یک نظر داشتند؛ این خودرو ی تقایافته محصولات آئودی منقش به حرف S است به یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی با دو توربو شارژر مجهز شده که از مدل S6 به عاریت گرفته شده است.

آئودی S7، جذاب‌ترین خودرو نمایشگاه پاریس

۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور، بیشینه ارقامی‌ هستند که پیشرانه S۷ قادر به تولید آنهاست. این اعداد و ارقام زمانی جذاب‌تر به نظر می‌رسند که بدانیم این رقم برابر با قدرتی است که پیشرانه سوپر اسپورت گران‌قیمتی چون آستون مارتین Vantage تولید می‌کند. در کنار این پیشرانه جعبه دنده کاملا جدید آئودی که از نوع هفت سرعته S-Tronic است از طریق سامانه «کواترو» قدرت تولیدی پیشرانه را به هر دو محور منتقل می‌سازد. این جعبه دنده مجهز به فناوری قفل مرکزی خودکار دیفرانسيل و توزیع هوشمند گشتاور بوده که سبب می‌شود عبور از هیچ جاده برفی یا صعب‌العبوری برای آئودی S۷ غیرممکن نباشد.

آئودی S7، جذاب‌ترین خودرو نمایشگاه پاریس

علاوه بر قلب تپنده S۷ که نقش انکارناپذیری را در ویژگی‌های دینامیکی این خودرو بر عهده دارد، سازه بدنه فولادی - آلومینیومی‌S۷ با کمک آخرین فناوری‌های فلزکاری به میزان ۱۵ درصد سبک‌تر از نسخه قبلی این خودرو شده و این خودرو را سبک‌ترین محصول کلاس خود ساخته است. ضمن آنکه شاسی فضایی آئودی موسوم به ASF نیز که از جنس ورقه‌های آلومینیومی‌ ساخته و پرداخته شده سبب شده تا پلتفرم S۷ یکی از سبک‌ترین پلتفرم‌ها در میان رقبای این خودرو باشد. فرزند تازه متولد شده خانواده S با داشتن ضریب آیرودینامیک برابر با ۰/۲۸ تنها ۴/۹ ثانیه زمان لازم دارد تا از حالت سکون به مرز سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسد و پس از آن بیشینه سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. علاوه بر ویژگی‌های تکنیکی منحصربه فرد S۷، سپر جدید جلو با ورودی‌های حجیم هوا، اگزوزهای دوگانه عقب با روکش آبکاری شده و رینگ‌های عظیم الجثه ۲۰ اینچی، چهره این خودرو را نسبت به برادر رام‌تر خود یعنی A۷ متمایز ساخته‌اند.

آئودی S7، جذاب‌ترین خودرو نمایشگاه پاریس


تجهیزات رفاهی و ایمنی

آئودی S7، جذاب‌ترین خودرو نمایشگاه پاریس

با آنکه مهندسان آئودی در S۷ جشنواره‌ای از تجهیزات رفاهی و ایمنی برپا ساخته‌اند که تنها نام بردن از آنها مقاله‌ای جداگانه می‌طلبد اما از مهم‌ترین تجهیزات رفاهی به‌کار رفته شده در این خودرو می‌توان به سامانه چند رسانه‌ای MMI (ناوبری) با قابلیت اتصال به Google Earth به همراه نمایشگر هفت اینچی، سامانه تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سامانه تشخیص خواب آلودگی راننده (عملکرد این سامانه به این شکل بوده که مردمک چشم راننده دائما تحت کنترل و آنالیز سنسورهای نصب شده روی آینه میانی هستند و در صورت بسته شدن پلک‌ها، این سامانه با به صدا در آوردن آژیر مربوطه و فعال ساختن لرزاننده فرمان وارد عمل می‌شود)، سامانه تشخیص حرکت در خط مستقیم، سامانه Start/Stop خودکار با ۲ حسگر در جلو و عقب خودرو، صندلی‌های برقی حافظه‌دار با قابلیت تنظیم در ۲۰ جهت، سامانه دید در شب و سامانه کمکی پارک با دوربین ۳۶۰ درجه اشاره كرد. شرکت آئودی هنوز اطلاعات بیشتری در مورد قیمت و زمان عرضه نسخه جدید S۷ منتشر نساخته اما پیش‌بینی می‌شود که مدل ۲۰۱۳ این خودرو از زمستان سال جاری و با قیمت احتمالی ۱۲۰ هزار دلار به بازار عرضه شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رسول

      میخرمش!

    • فریبا

      زرشششششک

    • حمزه

      ماشین زیبایی اما آبشنش از پراید کمتر چون پراید ایران مثل مرغداری ادم له می کنه اما این ماشین با این امکانات نمی تونه در آمدی تو کشتن ادمها داشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج