۳۵۹۵۷۳
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

ردپای ۲ زن در فساد بزرگ بانکی

جزئیات تازه از "فساد بزرگ بانکی" حکایت از حضور ۲ زن در این پرونده دارد که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از پول بیت المال را با خود از کشور خارج کرده اند و اکنون متواری هستند.

خبرگزاری تسنیم: "فساد بزرگ" بانکی که چند روز بیشتر از اعلام دستگیری اعضای آن توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نمی گذرد ظاهرا متهمان زنی هم دارد که متواری شده اند.

در این پرونده در نخستین گام، علی رستگار سرخه ای مدیرعامل معزول بانک ملت و معاون بین الملل وی در این بانک از سوی سپاه دستگیر شدند. ضمن آنکه طبق اعلام سخنگوی دستگاه قضا علاوه بر رستگار سرخه و معاونش، ۲ نفر دیگر هم بازداشت هستند و عده دیگری نیز تحت تعقیبند.

محسنی اژه‌ای می‌گوید: "در این پرونده ۴ نفر بازداشت هستند و تعداد دیگری هم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند که برخی از آنها خارج از کشور هستند. این پرونده که در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، در ارتباط با مسائل مالی تشکیل شده است اما صرفاً مربوط به بحث دریافت حقوق‌های نامتعارف نیست".

شنیده ها حکایت از حضور ۲ زن در پرونده فساد بزرگ بانکی دارد. این افراد برای عملیات انتقال پول توسط مفسدان حاضر در پرونده انتخاب شده بودند.

یکی از این متهمان که هم اکنون متواری است، خانمی هندی می باشد که ۲۵۰ میلیارد تومان پول را از افراد حاضر در پرونده فساد بزرگ بانکی دریافت کرده و تاکنون این پول را پس نداده است.

متهم خانم دیگری هم که در این پرونده حضور دارد همسر یکی از بدهکاران بزرگ بانکی می باشد که وی نیز ۳۵۰ میلیارد تومان از اموال بیت المال را گرفته و هم اکنون متواری است.

"فساد بزرگ" بانکی مهمترین خبری است که در روزهای اخیر از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسانه‌ای شد ولی با توجه به هیاهوی حقوق‌های نجومی چندان مورد توجه قرار نگرفت.

مدیرعامل معزول بانک ملت احتمالاً یکی از عوامل اصلی این فساد بزرگ بانکی می‌باشد چراکه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دستگیری علی رستگار سرخه اعلام کرد که وی در جریان "کشف یک باند سازمان یافته فساد بانکی" دستگیر شده است.

یک روز پس از آن سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در توضیحی بیشتر درباره این دستگیری، منحصر بودن اتهام رستگار سرخه به موضوع حقوقهای نجومی را از اساس رد کرد و از مسئله بالاتری سخن گفت. فرمانده کل سپاه می‌گوید: "مردم تصور می‌کنند این دستگیری در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بوده است؛ قطعاً دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات بوده است، اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگ‌تر دستگیر شده است".

سرلشکر جعفری خبر جدید و مهمی درباره جزئیات این باند سازمان یافته افشا کرد و گفت که "در این پرونده برخی سیاسیون نیز حضور داشته‌اند".
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رسول

      به به
      هر دم از این باغ بری میرسد!

    • آرمیتا

      جالبه.. همشون هم میلیاردی گرفتند و متواری شدند . . آدم از اینکه این همه توی کشورش دزد و متقلبو و اختلاسگر هست خجالت میکشه . چه جوری بوده این زنها از چه قماشی بودن که این همه راحت سرشما بزرگان را کلاه گذاشتند و میلیاردی بهشون پول دادید بعدشم راحت بهشون ویزا دادید تا راحت از کشور برند ، اینان از ما بهترون بودند؟ خیلی راحتم می آیید اعتراف میکنید که بله هر روز آقا یا خانمی اومدند و شماها را گول زدند و پولهای بیت و المال گرفتند و رفتند!!! بعد اگر یک بدبختی از بانک وام بگیره به صلیبش می کشید و آبروش و می برید ...بسته … خجالت میکشیم از این همه اهمال و دروغ و نیرنگ از قدرتمندان کشورمان ...خجالت داره . مار گذاشتید سر کار ؟؟؟ همتون از یک قماشید و نون به یکدیگر قرض میدید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه جوری این اتفاق اتفاده؟ ...

    • سانسور نکن لطفن

      من به شخصه از همتون نا امیدم و بهتون اطمینان ندارم حتی جلوم معجزه کنید * والا بس اختلاص و دزدی شده دیگه اصلن بخودم هم شک دارم شاید من هم دزد باشم؟؟؟؟؟؟/ ...........

    • بدون نام

      ای بابا .
      حالا کجا فرار کردن؟ چه کیفی میکنن با پول این ملت بدبخت بیچاره.
      الان یه گوشه بهشتی از این دنیا در کنار ساحل با یک خونه چند هزار متری در بهترین نقاط روی این کره خاکی دارن به معنای واقعی حال میکنن و به ریش این ملت میخندن.

    • بدون نام

      از ساعت 10شب تا 6صبح یه جا شیفت وایمیسم 40هزار بهم میدن...اونوقت بعضی ها 250 میلیارد پول ؟؟؟؟اصلا بی خیال ما که دیگه امیدی نداریم..

    • بدون نام

      ای خدا میبینی که عده ای چطور حق این ملت میخورند وآب خنک هم روش تابه بهشون بهتربچسبه ککشون هم نمیگزه .یه عده ای هم محتاج نان شب.آخه مومن کسی که این کاررومیکنه خوب بلده چیکارکنه که گیر نیفتی تازه اگرهم گیر بیفتد بلده چه غلطی کنه... درضمن مواظب تخم مرغ دزد هاباشد چون روزی تبدیل به شتردزد میشوندوخوب یاد میگیرند چطور شتردزدی خودراحمل کنندتا کسی متوجه نشود.خدایا پناه می بریم ازشردزدان.

    • محمد

      ..شما یه وام ازدواج بگیرید روز اخر باید برید پیش دکتر اعصاب ازبس اذیت میکنن اونوقت600میلیارد..این فقط یکی از صدتا هسته که اونا رو نمیشه..وگرنه ....

    • بدون نام

      قضاوت آیندگان در برابر شما که گذشتگان را به تاراج بیت المال متهم می کنید چگونه خواهد بود !!!!!!

    • محمد

      دیگه خسته شدیم هر روز یه اختلاس یه دزدی . .........

    • مسعود

      استاد برترینها راستی چرا نفرمودید این هم از ثمرات دولت قبلیه؟

    • بدون نام

      دمشون گرم

    • بدون نام

      من که میگم هنوزم رکورد اختلاس بیشتر میشه شما چطور؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج