جاباما
۳۶۱۳۵۵
۴ نظر
۵۱۱۸
۴ نظر
۵۱۱۸
پ

قسمت اول

اگر در فکر جراحی زیبایی هستید، حتما بخوانید

انسان‌ها از دیرباز در پی برگرداندن شادابی و طراوت از دست رفته دوران جوانی و حتی زیبایی بیشتر بوده‌اند. امروزه روش‌های بسیاری برای جوان کردن پوست و برطرف کردن تغییر رنگ و افتادگی پوست صورت، رفع عیوب و... ابداع شده‌است.

مجله زیبایی سالم - سلمه سیدآقایی: انسان‌ها از دیرباز در پی برگرداندن شادابی و طراوت از دست رفته دوران جوانی و حتی زیبایی بیشتر بوده‌اند. امروزه روش‌های بسیاری برای جوان کردن پوست و برطرف کردن تغییر رنگ و افتادگی پوست صورت، رفع عیوب و... ابداع شده‌است. زیبایی یک فرد به دلایل مختلفی می‌تواند دستخوش تغییر شود ازجمله: افزایش سن و کاهش فعالیت کلاژن‌سازی در پوست، تصادف، جراحت، نقص مادرزادی و... بسیاری هم هستند که هیچ مشکلی ندارند و تنها دوست دارند سراغ جراحی‌های زیبایی بروند به دلایلی کاملا شخصی.

جراحی بینی

۱- نوک بینی شما در چند ماه اول بعد از عمل جراحی بیشترین میزان ورم را خواهدداشت، لذا باید صبور بود.

۲- در ابتدا نوک بینی تا حدودی بالاتر از حد نهایی خود خواهدبود و به تدریج نوک بینی حدود ۱ تا ۲ میلی متر پایین تر خواهدآمد، لذا نگران بالابودن نوک بینی خود نباشید. گاهی اوقات تا ۶ ماه طول می کشد تا نوک بینی به حد مطلوب خود برسد.

3-در اوایل بعد از عمل، مختصری عدم تقارن بیشتر خواهدبود و بعد از 3 ماه و فروکش کردن تورم، عدم تقارن به تدریج اصلاح می شود و بعد از یک سال به ندرت عدم تقارن، دیده خواهدشد.

۴- نتیجه نهایی و شکل نهایی بینی را می توان بعد از ۶ ماه تا ۱ سال بعد از عمل جراحی مشاهده کرد. لذا صبور بودن رمز موفقیت جراحی رینوپلاستی است.

5- هرچقدر پوست بینی کلفت تر باشد، ورم بینی بیشتر خواهدبود؛ لذا افرادی که پوست های کلفت تری دارند، زمان بیشتری طول خواهدکشید تا ورم بینی شان کاهش یابد.

۶-بینی هایی که کجی و انحراف شدید در ظاهر دارد، باید بدانند که در اکثر اوقات انحراف بینی بعد از عمل تا حدودی باقی خواهدماند و لازم است مجددا یک عمل ترمیمی کوچک انجام داد.
اگر در فکر جراحی زیبایی هستید، حتما بخوانید
۷- گاهی اوقات بیماران بعد از عمل، از کجی بینی خود شکایت می کنند. باید دانست که این کجی می تواند به علت عدم تقارن طبیعی دونیمه صورت باشد که قبل از عمل دقت لازم را در مورد تقارن نداشته ایم.

۸-مشکل نهایی بینی بعد از یک سال مشخص خواهدشد و عمل جراحی ترمیمی بهتر است بعد از پایان سال اول صورت گیرد.

9-بسیاری از اشکالات بینی بعد از پایان سال اول اصلاح و با جراحی برطرف خواهدشد.

۱۰- کاهش حس بویایی یکی از شکایت هایی است که بیماران بعد از عمل دارند. کاهش حس بویایی یک عارضه موقت رینوپلاستی و ناشی از ورم پوشش داخل بینی است و این تورم مانع از رسیدن مولکول ها به پایانه های اعصاب بویایی می شود ولی قابل بازگشت است.

11-اگرچه خونریزی غیرمعمول است ولی این احتمال وجود دارد ه بیمار حین عمل یا بعد از آن دچار خونریزی شدید شود، به طوری که گاهی برای بندآوردن آن به درمان اورژانسی یا حتی تزریق خون نیاز است. دلایل متعددی وجود دارد، مثلا بیمارانی که دچار اختلال های انعقادی هستند، آسپیرین استفاده می کنند، فشار خون بالا دارند یا ویتامین E و سیر مصرف کرده اند، بیشتر در معرض خونریزی های غیرقابل کنترل قرار دارند.

۱۲-کوچکی بیش از حد سوراخ های بینی مشکل ساز می شود. پره های بینی به عنوان دریچه های آن عمل می کند. اگر بیماری که تحت عمل جراحی قرار گرفته، هنگام تنفس پره ها به تیغه بینی نزدیک شود به این معنی است که یا از ابتدا پره های بینی اش ضعیف بوده که با جراحی ضعیف تر شده یا اینکه جراح حین عمل، ساختارهای نگهدارنده بینی را تقویت نکرده است. در این مواقع بیمار نیازمند عمل جراحی مجدد است به این صورت که لازم است سوراخ های بینی را کمی بزرگ تر کنیم، یعنی از تیغه بینی غضروفی برداریم و آن را به سوراخ های بیش از حد تنگ شده پیوند بزنیم.

13-عفونت پس از جراحی عموما شایع نیست ولی در صورتی که ایجاد شود، نیازمند درمان اضافی شامل مصرف آنتی بیوتیک هاست. نوع دیگری از عفونت به علت عدم شست و شوی حفره بینی است. باقی ماندن ترشحات به تجمع میکروب ها کمک می کند و باعث ایجاد عفونت می شود. اگر این نوع عفونت درمان نشود، باعث چسبندگی نیز خواهدشد.

۱۴-احتمال برزو بی حسی یا کاهش حس دائمی در پوست بینی وجود دارد و ایجاد آن قابل پیش بینی نیست.

15-تعدادی از بیماران ممکن است تا مدت ها بعد از عمل جراحی مجبور شوند از راه دهان تنفس کنند. آن گروه از افرادی که قبل از عمل دچار آلرژی بودند، بعد از عمل آلرژی شان به مراتب شدیدتر خواهدشد و شاید چند هفته تا چند ماه هم طول بکشد.

۱۶- بهتر است بیمار هرچه سریع تر و معمولا در روز عمل یا فردای آن شروع به راه رفتن کند.

17-شروع فعالیت ها یا ورزش هایی که احتمال تماس با بینی وجود دارد مثل فوتبال، بسکتبال یا ورزش های رزمی، حداقل هشت هفته پس از عمل تا زمانی که استخوان ها ترمیم شود به تاخیر می افتد.

۱۸-برای پرهیز از تشدید ورم بینی، از هر فعالیتی که باعث افزایش ضربان قلب یا تعداد تنفس تان شود، برای دو هفته پس از عمل باید پرهیز کرد.

۱۹-امروزه بسیاری از جراحان بینی در ضمن مشاوره قبل از عمل، با طراحی کامپیوتری و ویرایش عکس های قبل از عمل، نتیجه جراحی را شبیه سازی می کنند. این امر موجب فهم متقابل بیمار و جراح می شود. در زمانی طراحی، بیماران از ایده ها و نقطه نظرات جراح خود مطلع می شوند و جراح باتجربه نیز از تفکرات و ایده آل های بیمار آگاه می شود. در نهایت اگر تفاهم حاصله منجر به جراحی شود، بیمار پس از جراحی بینی از نتیجه عمل راضی خواهدبود.

جراحی گونه

20-چنانچه از برش داخل دهان استفاده شود، هیچ گونه برشی روی پوست شما داده نخواهدشد، ولی بعد از عمل برای جلوگیری از ورم صورت، روی صورت شما چسب زده خواهدشد.

21- در صورتی که هم زمان نیاز به علم جراحی پلک پایین باشد، می توان از همان برش پلک پایین پروتز را قرار داد.

۲۲- در صورتی که همزمان نیاز به عمل جراحی کشیدن پوست صورت باشد، پروتز از همان برش مربوطه گذاشته می شود.

23-تا 24 ساعت بعد از عمل از کمپرس سرد روی صورت استفاده کنید. بدین منظور کافی است چند تکه یخ را درون کیسه فریزر ریخته و آن را روی صورت خود قرار دهید.

۲۴-بعد از عمل، آنتی بیوتیک خود را دقیقا مصرف کنید.

25-روزی 3 بار با دهان شویه بتادینه دهان خود را بشویید.

۲۶-بعد از عمل تا دو روز از رژیم غذایی نرم استفاده کنید. بعد از آن خوردن هرگونه غذایی بلامانع است.

27- نخ های بخیه داخل دهان شما قابل جذب است و نیازی به کشیدن آن ها نیست.
اگر در فکر جراحی زیبایی هستید، حتما بخوانید
28- در تزریق چربی از یک پرکننده به عنوان فیلر استفاده می شود، اما تزریق چربی با مشکلاتی همراه است و این امکان وجود دارد که چند بار این عمل برای فرد تکرار شود.

29- پروتزها اغلب از مادهای به نام سیلیکون ساخته می شود که ضرر عمده ای برای بدن ندارد و سال ها بدون عارضه در محل باقی می ماند.

۳۰- عمل جراحی گونه گذاری با پروتز ممکن است عوارضی مانند خونریزی محل عمل، خونمردگی، جا به جایی پروتز و عفونت ایجاد کند که به غیر از عفونت معمولا بقیه موارد قابل کنترل است.

31- در صورت عفونت، پروتز باید هرچه سریع تر خارج شود و در صورت لزوم چند ماه بعد دوباره عمل را تکرار کرد.

۳۲- پروتز گونه را می توان در مرد و زن پس از هجده سالگی کار گذاشت، ولی به طور کلی محدوده سنی خاصی ندارد.

33- بسیاری از جراحان پلاستیک تزریق ژل را توصیه نمی کنند، زیرا معمولا در محل تزریق شده ثابت نمی ماند، حرکت می کند و به جاهای دیگر صورت منتقل می شود.

۳۴- معمولا شش ماه تا سه سال بعد از تزریق ژل، عوارض گونه گذاری نمایان می شود که شامل تورم، کبودی، التهاب سلولی و آبسه در محل تزریق است.

35- در بعضی از موارد، گونه ها برجستگی متقارن خود را پس از مدتی از دست داده و تغییر شکل پیدا می کنند. متاسفانه درمان مشخصی برای این بدشکلی ها وجود ندارد و هرگز هم به حالت عادی باز نمی گردند.

۳۶- بیرون آوردن ژل ها کار بسیار دشواری است، زیرا دارای پوشش واحدی نیست که در یک جایگاه باقی بماند، بلکه لا به لای نسوج مختلف پخش می شود و عفونت های شدیدی ایجاد می کند که می تواند به شکل چرک، پوست صورت را سوراخ کند.

37- اگر ژل به اشتباه در مجاورت اعصاب صورت تزریق شود، به فلج شدن بخشی از چهره منجر می شود. البته بعضی از افراد نیز به این ژل ها حساسیت دارند و در اثر تزریق دچار حساسیت حاد تنفسی می شوند.

۳۸- اگر تمایل به برجسته کردن گوه هایتان دارید، بهتر است به جای ژل، پروتزهای گونه را انتخاب کنید که انتخاب مناسب تری است، زیرا پروتزهایی که برای گونه گذاری استفاده می شود، ضرر عمده ای برای بدن ندارد و سال ها بدون عارضه در محل باقی می ماند.

39- برای گذاشتن پروتزهای گونه، می توانید بیهوشی کامل یا موضعی را انتخاب کنید.

40-این جراحی معمولا نیم ساعت طول می کشد. در طول این عمل برش کوچکی از داخل دهان در حد فاصل لثه فوقانی و گونه داده می شود.

جراحی پلک

۴۱- استفاده از لیزر در جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) فقط به عنوان برش تیغ جراحی است و به دلیل خون ریزی کمتر بعد از عمل، خون مردگی و کبودی مختصری کمتر از جراحی بلفاروپلاستی کلاسیک خواهدبود، اما تفاوت واضحی در نتیجه عمل با لیزر و بدون لیزر ایجاد نخواهدشد.

۴۲-با عمل جراحی بلفاروپلاستی پوست، چربی و بافت اضافی که در اثر کهولت سن ایجاد شده است، برداشته می شود و گاه فرد بین ۱۰ تا ۱۵ سال جوان تر می شود.

43- اصولا جراحی های زیبایی که روی صورت انجام می شود، اعم از لیفتینگ ها، برداشتن پف، کشیدن و... به طور متوسط هشت تا 10 سال در افراد ماندگاری دارد. گاهی اوقات در برخی افراد به دلیل مراقبت های خاصی که از پوست شان انجام می دهند و بهداشت و سلامت پوست و بدن را رعایت می کنند، طول عمر اثر این اعمال بیشتر است.
44-در برخی ممکن است اثر جراحی دو تا سه سال زودتر از بین برود. این افراد یا سبک غلطی در زندگی دارند به عنوان مثال سیگار می کشند، تغذیه خوبی ندارند، مبتلا به اضافه وزن هستند یا ژنتیک خوبی از نظر پوست ندارند.
45- در اعمال زیبایی چشم، بعد از جراحی، فاصله ابرو از لبه پلک به هیچ عنوان نباید از یک سانتی متر کمتر شود. در غیر این صورت فرد دچار مشکلاتی خواهدشد.
46- از عوارض شایع آن، کبودی است که بسته به پاسخ بافتی افراد، از چند روز تا دو هفته، ممکن است طول بکشد.
47- از عوارض نادر جراحی پلک این است که در اثر اضافه برداشتن پلک، چشم کامل بسته نشود. ما توصیه می کنیم افرادی که می خواهند این عمل را انجام دهند، از حدود 10 روز تا دو هفته قبل از عمل جراحی از داروهای مسکن، آسپرین، مفنامیک اسید، بروفن و این خانواده دارویی استفاده نکنند.
48- این جراحی، عمل مهمی است و باید در اتاق جراحی مجهز و ترجیحا فوق تخصص همین رشته، یعنی فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم انجام شود.
49- بخیه ها در جراحی پلک معمولا با نخ های قابل جذب بوده و نیاز به کشیدن ندارد.
50-بستری بیمار ممکن است از نصف روز تا حداکثر یک شب متغیر باشد.
اگر در فکر جراحی زیبایی هستید، حتما بخوانید
۵۱-بلافاصله بعد از جراحی، بیمار قادر به باز کردن چشم هایش خواهدبود و تنها ممکن است تا چند روز ورم و کبودی دور چشم داشته باشد.
۵۲-میزان تورم در عمل های مختلف، متفاوت است. ورم های شدید و کبودی ها معمولا طی دو تا سه هفته اول رفع می شود.
۵۳- این جراحی معمولا درد ندارد و اگر هم داشته باشد ظرف ۲۴ تا ۷۲ ساعت اول برطرف می شود.
54- عوارض احتمالی این نوع جراحی خونریزی داخل چشم، ناتوانی در بستن کامل چشم، برگشتن پلک به داخل یا خارج، خشکی چشم، باقی ماندن جای برش و اشک ریزش است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای خدا من که جراتش رو ندارم

    • ليلا

      راجع به جراحي شكم و سينه و غيره هم بنويسيد

    • نرگس

      به عقیده من آدم باید همین جوری که هست رو دوست داشته باشه .

    • بدون نام

      بوتاکسم بگین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج