جاباما
۳۶۱۵۸
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

بازیگران مهم سینمای ایران با چه فیلم ها و نقش هایی به جشنواره سی و یکم می آیند؟

بی تابی بازیگران و فیلم ها برای شکار سیمرغ

یکی از جذابیت های هر ساله جشنواره فیلم فجر، حضور بازیگران محبوب و معروف با فیلم های مختلف است. ستاره هایی که هر کدام در نقشی و با شمایلی، در جشنواره حضور دارند وسینمادوستان را سر ذوق میآورند


بی تابی بازیگران و فیلم ها برای شکار سیمرغ






تما ش ا : یکی از جذابیت های هر ساله جشنواره فیلم فجر، حضور بازیگران محبوب و معروف با فیلم های مختلف است. ستاره هایی که هر کدام در نقشی و با شمایلی، در جشنواره حضور دارند وسینمادوستان را سر ذوق میآورند. جشنواره سی و یکم فجر در حالی کمتر از سه ماه دیگر آغاز به کار می کند که کارگردانان باید تا چند روزدیگر فرم جشنواره را پر کنند وبه این ترتیب پای ستاره ها هم به جشنواره سی و یکم باز می شود اما کدام ستاره ها با کدام فیلم ها خواهند آمد؟ کدام ها غیبت دارند وکدام ها بیش از بقیه پرکارند؟ برای جواب گرفتن، گزارش امروز را از دست ندهید.

بی تابی بازیگران و فیلم ها برای شکار سیمرغ

مهناز افشار: سه فیلم / درخشش ادامه دارد

۱- از تهران تا بهشت: این فیلم یک اثر تجربی از ابوالفضل صفاری است. افشار در این فیلم نقش غزال را برعهده دارد که با همسرش دچار چالش شده و زندگی شان روبه فروپاشی است. مرد زن را ترک می کند وزن در جست و جویی به دنبال شوهر، مسیری نمادین را طی می کند و در این سیر و سلوک به حقیقت ماجرا پی می برد...

۲- چه خوبه برگشتی: این اولین بار است که مهناز افشار با داریوش مهرجویی کار می کند وقطعا می تواند از این همکاری به عنوان یکی از شانس های زندگی اش یاد کند. او برای بار سوم در فیلمی حضور دارد که حامد بهداد هم در آن ایفای نقش خواهد کرد. می توان انتظار داشت که اگر افشار به خوبی از پس نقشش در این فیلم بربیاید مهرجویی مانند لیلا حاتمی از او در فیلم های آینده اش هم استفاده کند.

۳- هیچ کجا، هیچ کس: در میان ستارگان مرد این فیلم، مهناز افشار یک تنه بار ستاره زن «هیچ کجا هیچ کس» را بر دوش می کشد. هر چند بهاره کیان افشار هم (که این روزها با کلاه پهلوی شناخته شده) با او همبازی است.


شهاب حسینی: دو فیلم / امان از سندرم داون

1- آشغال های دوست داشتنی: اوکه در جشنواره سال گذشته یکی از پرکارترین بازیگران بود در حالی امسال با 2 فیلم آمده که فیلم های پیشین او در بهمن ماه سال گذشته چنگی به دل نزد و با انتقاداتی مواجه شد. او برای اولین بار با محسن امیر یوسفی (کارگردان آتشکار) همکاری کرده است. فیلمی که به ماجرایی خانوادگی اشاره دارد.

بی تابی بازیگران و فیلم ها برای شکار سیمرغ

۲- حوض نقاشی: مازیار میری و شهاب حسینی برای اولین بار است که با هم همکاری می کنند. حسینی به تازگی به اردوی میری پیوسته و در شمایل یک سندرومداونی روبرویدوربین رفته است. نقش همسر حسینی در این فیلم بر دوشنگار جواهریان است.


حمید فرخ نژاد: دو فیلم / استرداد سیمرغ؟

1- استرداد: این فیلم که یکی از پروژه های فاخر سال 91 است، قطعا در جشنواره سروصدا خواهد کرد. خیلی ها می خواهند بدانند یکی از پروژه های میلیاردی سال 91 با چه کیفیتی به این جشنواره رسیده است. بنابراین بازیگر اصلی این اثر هم حسابی دیده می شود. حمید فرخ نژاد نقش اصلی این فیلم را برعهده دارد که داستان آن به وقایع پس از جنگ جهانی دوم می پردازد. درست در زمانی که سران کشورهای متفق نشستی را در تهران برگزار کردند.

بی تابی بازیگران و فیلم ها برای شکار سیمرغ

۲- زندگی مشترک آقای محمودی و بانو: او در این فیلم نقش همسر هنگامه قاضیانی را ایفا می کند که زندگی شان دستخوش تغییراتی می شود. این دومین تقابل حمید فرخ نژاد و قاضیانی پس از فیلم «روزهای زندگی» است. همچنین دومین همکاری فرخ نژاد با روح الله حجازی به عنوان بازیگر و کارگردان نیز در این فیلم صورت گرفته است. اوسال گذشته فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم را به کارگردانی حجازی در بخش خارج از مسابقه جشنواره داشت.


حامد بهداد: دو فیلم / نور چشم مهر جویی با موهای سفید

1- فرزند چهارم: این فیلم درباره زندگی آفریقایی های کنیاست که با حضور گروهی ایرانی در آن منطقه اتفاقی برایشان می افتد. حامد بهداد نقش یکی از اعضای آن گروه را برعهده دارد. بهداد پس از «آدم کش» برای بار دوم با مهتاب کرامتی همبازی است. تقابل مهدی هاشمی و بهداد نیز جالب توجه خواهد بود.

بی تابی بازیگران و فیلم ها برای شکار سیمرغ

۲- چه خوبه برگشتی: بعد از نارنجی پوش و آن همه انتقاد (منهای تحسین های انگشت شمار) دل دادن به همکاری دوباره با داریوش مهرجویی در دوره ای که به اذعان کارشناسان دوره افول اوست جرات زیادی می خواهد اما گویا بهداد دل و جراتش را دارد. او حاضر شده تمام موهایش را سفید کند؛ گریمیکه علاوه بر توجه داوران در جشنواره، قطعا به فروش احتمالی هم کمک شایانی خواهد کرد. او در این فیلم در نقش یک پزشک ظاهر شده.


اکبر عبدی: دو فیلم / آقای شگفت انگیز

بی تابی بازیگران و فیلم ها برای شکار سیمرغ

۱- رسوایی: باز هم همکاری با مسعود ده نمکی. او در سکوت خبری به این فیلم پیوست و برای اولین بار در گریم یک روحانی ظاهر شد. عبدی در این فیلم که اولین اثر جدی ده نمکی به شمار می آید، یک روحانی مومن و متعهد است که دختر نه چندان خوشنام محله (الناز شاکردوست) حین فرار از دست طلبکاران پدرش با او مواجه می شود و همین آغاز ماجراست.

۲- شاباش: این فیلم، به کارگردانی حامد کلاهداری، حساسیت های زیادی را به همراه داشته است. بعد از تکذیب حضور فرخ نژاد در این فیلم، این اکبر عبدی بودکه نقش اصلی کار را برعهده گرفت.


مصطفی زمانی: دو فیلم / بالاخره ستاره می شود؟

1- جیب بر خیابان جنوبی: او برای بازی کردن در این فیلم، بلاهای زیادی سرش آمد، از شکستگی پا گرفته تا توقف پی در پی پروژه تا اینکه کار نیمه کاره تمام شدو پس از اتمام بازی زمانی در «برلین منفی 7» فیلمبرداری اش دوباره از سر گرفته شد. او در این فیلم نقش یک دزد را بازی می کند که با مهدی و نورا هاشمی همبازی است.

بی تابی بازیگران و فیلم ها برای شکار سیمرغ

۲- برلین منفی ۷: فیمی که احتمال می رود از فیلم های مهم جشنواره باشد. به هر حال از آنهم به عنوان یکی از پروژه های فاخر سال ۹۱ نام برده می شود. زمانی در اولین فیلم بلند سینمایی رامتین لوافی پور نقش یک مهاجر را ایفا می کند که عواقب جنگ و حمله به عراق او را به دنبال جایی برای زنده ماندن می کشاند.


ترانه علیدوستی: دو فیلم / محبوب داوران

1- آسمان زرد کم عمق: این اولین همکاری علیدوستی با توکلی است. او در این فیلم نقش زنی جاافتاده را بازی کرده و جالب اینکه وزن هم اضافه کرده است.

بی تابی بازیگران و فیلم ها برای شکار سیمرغ

۲- زندگی مشترک آقای محمودی و بانو: در سومین فیلم روح الله حجازی روبروی پیمان قاسم خانی قرار گرفته تا این همکاری، حسابی کنجکاوی برانگیز شود. او نشان داده همیشه مورد توجه داوران است. می توان پیش بینی کرد حضور او در جشنواره سی و یکم هم مورد توجه قرار بگیرد.


حبیب رضایی: دو فیلم / بازگشت آقای بازیگردان

1- آشغال های دوست داشتنی: رضایی که در جشنواره سی ام بیکار بود، در حالی در جشنواره سی و یکم با دو فیلم آمده که به خاطر گزیده کاری اش می توان انتظار بازی خوب دیگری در آخرین کار محسن امیریوسفی از او داشت.

2- همه چیز برای فروش: امیرحسین ثقفی برای این فیلم از ترکیب بازیگرانی استفاده کرده که معمولا بازی شان استاندارد است. رضایی در این فیلم کنار صابر ابر و مریلا زارعی قرار گرفته است.


محمدرضا فروتن: دو فیلم / عاشق پیشه همیشگی

۱- دلتنگی های عاشقانه: یک فروتن عاشق دیگر؛ اودر این فیلم با میترا حجار همبازی است. این دو که در دهه هفتاد در فیلم های مهم مسعود کیمیایی نظیر «متولد ماه مهر»، «اعتراض» و «فریاد» همبازی بودند، در فیلم رضا اعظمیان، نقش یک زن و شوهر را بازی می کنند. فروتن ایفاگر نقش منوچهر است که به هنگام بازگشت از ماه عسل متوجه حمله نیروهای عراقی به ایران شده و زندگی عاشقانه اش دستخوش تغییرات می شود.

بی تابی بازیگران و فیلم ها برای شکار سیمرغ

۲- هیچ کجا، هیچ کس: او در این فیلم ابراهیم شیبانی، گویا یکی از بهترین بازی هایش را ارائه داده است. هر چند بازی در کنار کیانیان و افشار و ابر، طبیعتا جذابیت های خاص خودشرا دارد.


صابر ابر: چهار فیلم / دست پر

1- آسمان زرد کم عمق: صابر ابر در این فیلم برای بار دوم به عنوان بازیگر روبروی دوربین بهرام توکلی قرار گرفته است. پیش از این همکاری این دو در فیلم «اینجا بدون من» شکل گرفته بود که از اقتباس های دیدنی سینمای ایران است. صابر ابر در «آسمان زرد کم عمق» نقش همسر ترانه علیدوستی را بازی می کند. این زوج با هم به مرور زندگی گذشته شان خواهند پرداخت. برخی پیش بینی می کنند که این فیلم از مهمترین فیلم های جشنواره سی و یکم است و سابقه بهرام توکلی در فیلمسازی هم نشان می دهد که این فرضیه، فرضیه بیراهی نیست.

بی تابی بازیگران و فیلم ها برای شکار سیمرغ

۲- همه چیز برای فروش: ابر در این فیلم با مریلا زارعی و حبیب رضایی همبازی است. نقش او در فیلم امیرحسین ثقفی مشخص نیست و تنها در خلاصه داستان این اثر آمده که «همه چیز برای فروش» سرنوشت انسان هایی است که ناخواسته محکوم به اجرای عدل هستند.

۳- آشغال های دوست داشتنی: ابر برای بار دوم با نگار جواهریان در این فیلم همبازی است. این فیلم درباره خانواده ای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادرشان را حل کنند. نقش اصلی این فیلم شیرین یزدان بخش است و ابر احتمالا نقش یکی از پسران این زن را بازی می کند.

۴- هیچ کجا، هیچ کس: او به خاطر بازی در این فیلم با مهناز افشار، رضا کیانیان و محمدرضا فروتن راهی شمال کشور شد. ابراهیم شیبانی، کارگردان این اثر است.


ستاره های زیادی هستند که امسال تنها با یک فیلم در جشنواره حاضر خواهند شد

فریبرز عرب نیا: اغلب افراد تصور می کنند همانطور که مختارنامه توانست موجب احیای عرب نیا باشد، «چ» هم می تواند باعث تثبیت دوباره او در سینما شود. این اولین همکاری حاتمی کیا و عترب نیاست که البته این همکاری با حاشیه هایی هم همراه بود که بعد از مدتی توسط تهیه کننده کار تکذیب شد. عرب نیا در این فیلم ایفاگر نقش شهید چمران است.

بی تابی بازیگران و فیلم ها برای شکار سیمرغ

رضا عطاران: اگر توقف فیلمبرداری «آینه شمعدون» ادامه نداشته باشد و فیلم به جشنواره برسد عطاران در این فیلم با گریم عجیب و غریبی ظاهر شده که نقش اصلی آخرین اثر بهرام بهرامیان است. او ایفاگر نقش ضیاء است که پیر یک روستاست و علاقه زیادی به ازدواج با دختران جوان دارد. البته شنیده می شود او با داریوش مهرجویی هم برای «چه خوبه برگشتی» قرارداد بسته است.

ساره بیات: اگر تدوین و صداگذاری فیلم «محمد (ص) تمام شود می توان انتظار داشت که راضیه «جدایی نادر از سیمین» یک بازگشت باشکوه به سینما داشته باشد چرا که او در این فیلم نقش آمنه، دایه حضرت محمد (ص) را بازی می کند.

باران کوثری: او را در جشنواره با اولین فیلم افشین هاشمی و محسن قرابی خواهیم دید، فیلمی که «خسته نباشید» نام دارد و کوثری در آن نقش زنی را بازی می کند که به همراه همسرش از کانادا برای دیدن آثار تاریخی به ویژه آثار تاریخی کرمان به ایران آمده اند اما در این سفر بین آنها روابط سردی حاکم است.


ستاره های غایب

با توجه به فیلم هایی که تا الان احتمال حضورشان در جشنواره وجود دارد می توان به این نتیجه رسید که علاوه بر بازیگران زیادی که در این جشنواره با آنها ملاقات خواهیم کرد، ستاره هایی هم هستند که در سی و یکمین جشنواره فجر غیبت دارند. بهرام رادان، لیلا حاتمی، امین حیایی، محمدرضا گلزار، پرویز پرستویی، نیکی کریمی، عزت الله انتظامی، علی نصیریان، مهران مدیری، حامد کمیلی، پارسا پیروزفر، لعیا زنگنه و چندی دیگر در سال 91 در اثری حضور نداشتند که قرار باشد به جشنواره برسد. هر چند این فهرست قطعا تا زمان برگزاری جشنواره تغییرات زیادی خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاوش

      تصویر بهداد را از کافه سینما گرفته‌اید و آرم را بریده‌اید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به تو چه آخه؟

    • یه نفر

      آمنه مادر حضرت محمد بوده حلیمه دایه پیامبر بوده...یه ویراستاری ام بکنید بد نیس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج