جاباما
۳۶۲۷۶۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چگونه جلوی خونریزی بینی را بگیریم؟

خون ریزی بینی اتفاقی است که برای همه رخ می دهد. این خونریزی معمولا به دلیل خشک بودن یا زخم شدن بینی اتفاق می افتد. این اتفاق ممکن است باعث به وجود آمدن خونریزی های بعدی نیز شود.

وب سایت howcanu: خون ریزی بینی اتفاقی است که برای همه رخ می دهد. این خونریزی معمولا به دلیل خشک بودن یا زخم شدن بینی اتفاق می افتد. این اتفاق ممکن است باعث به وجود آمدن خونریزی های بعدی نیز شود.بسته به نوع و دلیل خونریزی بینی روش های متفاوتی را پیش رو خواهیم داشت، اما در این میان روش هایی هستند که نکات اولیه به شمار می روند و پس از هر خونریزی باید رعایت و انجام شوند. با یکدیگر این روش ها را بررسی می کنیم.

چگونه جلوی خونریزی بینی را بگیریم؟
۱- در وضعیت درست قرار گیرید

اگر خونریزی بینی شما، خونریزی عادی ای است، میتوانید از چند راه کمک های اولیه برای کنترل خونریزی بینی استفاده کنید. تا وقتی که نشستن از ایستادن برایتان راحت تر است، بنشینید.یک حوله را زیر بینی بگیرید تا خون را پاک کنید. دراز نکشید چون خون وارد گلویتان می شود.

۲- بینی را تحت فشار قرار دهید.

با انگشت شست و انگشت دیگرتان انتهای بینی را فشار دهید. این کار باعث بند آمدن خون می شود. این عمل را تا ۱۰ دقیقه ادامه دهید ود بعد رها کنید. اگر خونریزی ادامه پیدا کرد، این کار را ۱۰ دقیقه دیگر نیز تکرار کنید. هنگام انجام این کار از راه دهان تنفس کنید.

۳- خودتان را خنک نگه دارید.

کاهش دمای بدن باعث کاهش خونی که وارد بینی می شود، می شود. تکه ای یخ را درون دهانتان قرار دهید. این کار باعث می شود که دمای بدن زودتر کاهش پیدا کند و مدت بیشتری ادامه داشته باشد. این کار از قرار دادن کمپرس یخ روی بینی تاثیر بیشتری دارد.

۴- از اسپری های بینی استفاده کنید.

اگر خونریزی حالت عادی ندارد از اسپری های بینی استفاده کنید از این اسپری در مواقعی که خونریزی شدید یست هم میتوانید استفاده کنید. برای استفاده یک تکه پنبه یا گازپانسمان بردارید و ۱ یا ۲ قطره از آسپری را به آن اضافه کنید و آن را روی سوراخ بینی بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه خونریزی بینیتان را چک کنید.

۵- بینیتان را بشویید و استراحت کنید.

بعد از این که خونریزی توقف پیدا کرد، ناحیه را با آب گرم بشویید. بعد از این که صورتتان را تمیز کردید، برای مدتی استراحت کنید. این استراحت باعث جلوگیری خونریزی دوباره می شود. برای استراحت کردن میتوانید دراز بکشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج