جاباما
۳۶۳۲۷۸
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

صرفه جویی در آب و پلاستیک با شامپوهای جامد

آیا می دانستید بیشتر نرم کننده های سنتی از ۹۰% آب تشکیل می شدند؟ این را هم به دانسته هایتان اضافه کنید که هرساله ۸۰% از بطری های پلاستیکی شامپو و نرم کننده ها به محل های دفن زباله و اقیانوس ها ریخته می شود و مشکلات جدی ایجاد می کنند.

برترین ها: آیا می دانستید بیشتر نرم کننده های سنتی از ۹۰% آب تشکیل می شدند؟ این را هم به دانسته هایتان اضافه کنید که هرساله ۸۰% از بطری های پلاستیکی شامپو و نرم کننده ها به محل های دفن زباله و اقیانوس ها ریخته می شود و مشکلات جدی ایجاد می کنند.
بیوشیمیست «بریانه وست» تصمیم گرفت این موضوع را تا حدی در دست بگیرد و دنیا را از زباله های پلاستیکی نجات دهد. وست «Ethique» را ایجاد کرد، یک شرکت پوست و زیبایی که در نیوزیلند قرار دارد و شامپو، صابون و نرم کننده بدون هیچ بسته بندی پلاستیکی تولید می کند.
محصولات این شرکت به جای شکل مایع معمول در نوارهای جامد عرضه می شوند و با بسته بندی های فاقد پلاستیک و زیست تخریب پذیر پیچیده می شوند. هر نوار با داشتن کفی که موقع دوش گرفتن بیرون می آید حدود یک لیتر در مصرف آب صرفه جویی می کند. وست وقتی دانشجوی دانشگاه کانتربری نیوزیلند بود این ایده به ذهنش رسید. او علاقه ای به محصولات آرایشی و بهداشتی و مد ندارد بلکه عاشق علم و محیط زیست است. او می گوید: «چرا باید در شامپو آب بریزیم وقتی در حمام آب وجود دارد؟ چرا باید به استفاده از بطری های پلاستیکی ادامه دهیم و اثرات مخرب آن را تحمل کنیم وقتی مجبور نیستیم؟
این شرکت با محصولاتش از ورود ۶۰۰۰۰ بطری پلاستیکی به سیاره جلوگیری می کند و هدفشان این است که تا سال ۲۰۲۰ این رقم را به بیش از یک میلیون برسانند. این شرکت محصولاتش را روی حیوانات آزمایش نمی کند و ۲۰% از سودش را صرف خیریه می کند و بیش از دستمزد معمول به کارکنانش می پردازد.
صرفه جویی در آب و پلاستیک با شامپوهای جامد
صرفه جویی در آب و پلاستیک با شامپوهای جامد
صرفه جویی در آب و پلاستیک با شامپوهای جامد
صرفه جویی در آب و پلاستیک با شامپوهای جامد
صرفه جویی در آب و پلاستیک با شامپوهای جامد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما با اینهمه ادعا و پشتوانه آموزه های اخلاقی و رفتاریمان تقریباً هیچ نقشی در حفظ منابع و محیط زیستمان نداریم، برای خودمان بسیار بسیار متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج