۳۶۳۴۳۴
۵۰۵۷
۵۰۵۷
پ

۱۲ سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج

تجربه نزدیک بودن به اقیانوس و پدیده‌های جالب داخل و اطراف آن تنها برای افرادی اتفاق میفتد که در کانادا، آمریکا، جزایر کارائیب، آلاسکا، استرالیا یا حتی قطب جنوب هستند یا به آنجا سفر می‌کنند و می‌توانند سرگرمی و ماجراجویی جالب داشته باشند که آدرنالین آن‌ها را دستکاری می‌کند و لذتی وصف‌ناپذیر به دنبال دارد...

برترین ها: گاهی اوقات به جای تماشای برخورد موج‌ها با شن‌های سفید یا زل زدن به غروب آفتاب در افق، مسافران به سفرهای ماجراجویانه و جذاب‌تری نیاز دارند. تجربه نزدیک بودن به اقیانوس و پدیده‌های جالب داخل و اطراف آن تنها برای افرادی اتفاق میفتد که در کانادا، آمریکا، جزایر کارائیب، آلاسکا، استرالیا یا حتی قطب جنوب هستند یا به آنجا سفر می‌کنند و می‌توانند سرگرمی و ماجراجویی جالب داشته باشند که آدرنالین آن‌ها را دستکاری می‌کند و لذتی وصف‌ناپذیر به دنبال دارد.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید هنگام مواجه شدن با نهنگ قاتل چه خواهید کرد؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید موج‌سواری بر روی آب‌های یخ‌زده‌ای که تا به حال هیچ‌کس آن را امتحان نکرده است چه حال و هوایی دارد؟ این‌ها مثال‌هایی کوچکی از ماجراجویی‌هایی هستند که مسافرانی به آن‌ها علاقه دارند که خواهان تجربه اتفاقاتی بیش از تفریح‌های معمولی‌اند. در اینجا به ۱۲ مورد از مهیج‌ترین و جذاب‌ترین ماجراجویی‌های مسافران اشاره می‌کنیم که می¬توان آنها را در اقیانوس و اطراف آن تجربه کرد.
12- شیرجه در گودال‌های آبی‌رنگ، بلیز

گودال آبی به عمق حدود ۱۲۲ متر است و تنها شیرجه‌زنان و شناگران ماهر و باتجربه می‌توانند در این گودال عمیق و و سیع بسیار مشهور شیرجه بزنند. در واقع، این تجربه ماجراجویی بزرگی است و هر فردی که آن را یکبار انجام داده است نتوانسته آن حس را تا پایان عمر خود فراموش کند. شیرجه‌زن‌ها در امتداد دیوار تا عمق ۱۳۰ فوت پایین خواهند رفت و به جایی خواهند رسید که ساختار سنگ آهکی و طاقدیس‌های بسیار عجیب و غریب نمایان می‌شوند.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
در این عمق از زمین هیچ ماهی رنگارنگ یا هیچ‌گونه مرجان زیبایی وجود ندارد اما ممکن است کوسه سرچکشی یا موجوداتی از این دست به چشم بخورد. در عمق ۴۰ متری تنها چیزی که بیش‌ از همه قابل درک و کمی ترسناک است، سکوت محض است که شما را با طاقدیس‌های غار فروریخته‌شده احاطه می‌کند. شیرجه زدن و رفتن به چنین جایی می‌تواند یکی از جالب‌ترین ماجراجویی‌های مسافران باشد. اگر شما غواص نیستید باز هم می‌توانید سطح گودال آبی را به عنوان یکی از وهم‌آورترین و در عین حال زیباترین و نفس‌گیرترین مکان‌های دنیا تجربه کنید.


۱۱- کایاک‌سواری در اقیانوس/ سراسر جهان

اگر شما خواهان موج‌سواری یا قایق‌سواری در اقیانوس یا علاقمند به کشف غارهای پنهان‌شده در دریاها یا حتی جهت‌یابی در سخره‌های پیچ در پیچ اقیانوس‌ها هستید، کایاک‌سواری بهترین ماجراجویی ممکن برای شما خواهد بود. کایاک‌سواری در آب اغلب سرگرم‌کننده‌ترین تفریح در ساحل اقیانوس آرام در سراسر کانادا و آمریکا است چراکه اقیانوس‌ها آنقدر باصلابت و عظیم هستند که به شما احساسی خوب، برشی از حیات وحش باورنکردنی و تجربیات فراوانی می‌بخشند.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
در این سفر کوتاه یا بلند طی کایاک‌سواری با گوش دادن به دستورالعمل‌ها و پدال زدن‌های گاه و بیگاه ساعات خوبی را خواهید گذراند. اگر کمی در این کار حرفه‌ای و باتجربه باشید می‌توایند با موج‌ها بازی کنید و آبشارهای مخفی کوچک و بزرگی برای خودتان درست کنید و لذت ببرید. اگر هوا مطبوع و دریا آرام باشد می‌توانید از کایاک خود ماهی‌گیری نیز کنید یا از لوله غواصی استفاده کنید و در زیر آب نفس بکشید و حسابی آب‌تنی کنید.

10- غواصی در قطب جنوب

ماسک و لوله تنفس از جمله وسایل غواصی هستند که به تنفس شما در زیر آب کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید آب‌های شفاف قطب جنوب را لمس کنید و وارد آن‌ها شوید، می‌توانید از لوله تنفسی غواصی استفاده کنید به خصوص اگر از علاقمندان به ماجراجویی‌های جالب و حیرت‌آور هستید.برای آن دسته از ماجراجویانی که خواهان شنا در آب‌های سرد قطب جنوب هستند، شرکت‌های متفاوت بسیاری امکانات و تجهیزات غواصی و شنا در چنین آب‌هایی را فراهم می‌کنند.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
در سطح آب‌های قطب جنوب، مناظر و حیات وحش‌هایی همچون شیرجه زدن‌های فک‌ها و پرش‌های پنگوئن‌ها، زندگی سخت‌پوستان، ستاره‌های دریایی، لیسه دریایی و موجودات جالب دیگری را تماشا خواهید کرد که تا به حال هرگز بر روی سطح زمین ندیده‌اید. شرکت‌های ارائه‌دهنده امکانات و تجهیزات این کار فکر همه جا را کرده‌اند و در صورت همکاری با آن‌ها نگرانی و خطری شما را تهدید نخواهد کرد. جزیره‌های ساحلی، گشت و گذار در خلیج‌ها و مشاهده کشتی‌های غرق‌شده از جمله ماجراجویی‌های جالب در اقیانوس‌ها است.

9- جت‌سواری، مکزیک

اگر تا به حال راجع به پرواز کردن فکر کرده‌اید یا به این کار علاقمند هستید، ماجراجویی جت‌پک برای شما بسیار جالب خواهد بود. این سرگرمی بسیار جدید و جذاب است به طوری که با افزایش ترشح آدرنالین در بدنتان شما را هیجان‌زده خواهد کرد. اساسا سرگرمی جت‌پک روی آب با وسیله‌ای انجام می‌شود که به پشت بدن شما بسته می‌شود و سبب می‌شود بتوانید بر فراز آب‌ها پرواز کنید به همین دلیل سن افراد ماجراجویی که می‌خواهند آن را تجربه کنند باید بیشتر از ۱۸ سال باشد، البته افراد ۱۶ و ۱۷ ساله نیز می‌توانند با رضایت‌نامه کتبی ولی یا قیم این کار را انجام دهند.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
تصور کنید بر فراز اقیانوس هستید و خودتان جت را به هر سمتی که بخواهید هدایت می‌کنید و خودتان به آن سرعت می‌دهید. تفریح جت‌سواری یا فلایبردینگ اخیرا میان افراد به خصوص ماجراجویان بسیار محبوب شده است. تخته‌ای زیر پاهایتان قرار می‌گیرد و دستانتان به دسته‌های جت بسته می‌شود که سبب می‌شود شما از سطح دریا فاصله بگیرید و بالا بروید. با تغییر وزن خود از یک سمت تخته به سمت دیگر می‌توانید حسابی جت‌سواری کنید و لذت ببرید.

8- گشت و گذار در کنار صخره‌های وحشتناک بلوف شیپ‌استرن در تاسمانی، استرالیا

برخی افراد بر این باورند قبل از مردن باید بر سطوح مختلف و گوناگون تخته‌‌سواری کرد. شیپ‌استرن در تاسمانی یکی از مهم‌ترین مکان‌ها در فهرست موج‌سواری مخصوص افراد ماجراجو است. بلوف تاسمانی در واقع سرازیری یا صخره کنار ساحل یا رودخانه است و امواج فوق‌العاده قدرتمندی دارد. رفتن به آنجا تنها از طریق قایق یا سفر چندساعته از طریق راه‌های ناهموار پارک ملی تاسمان انجام می‌گیرد. آنچه این مکان را بسیار ترسناک می‌کند وجود صخره‌های مجانی بسیار تیز و خطرناک در کف اقیانوس، کوسه‌های سفید در مجاورت آن‌ها و دور بودن بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی از این مکان است.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
به همین دلیل همه چیز باید دقیق و حساب‌شده پیش برود. گاهی با وزش بادهایی از شمال غرب تخته‌سواری را غیرممکن یا دست کم بیش از حد خطرناک می‌کند به طوری که فردی استرالیایی با برخورد این بادها قایقش شکسته شد و موج‌های فراوانی با آن‌ها برخورد کرد. به همین دلیل بادها و موج‌های تشکیل شده بر اثر آن‌ها در این مکان بسیار قوی و خطرناک هستند.


۷- کایت‌‌سواری در آب، جزایر ویرجین بریتانیا

ماه‌های زمستان بهترین زمان برای رفتن به جزایر ویرجین بریتانیا و کایتینک است زیرا در این زمان بادهای قوی و آب و هوایی مطبوع بر آنجا حکمفرما است. کایتینگ تفریحی بسیار دلنشین و ترکیبی از موج‌سواری و اسکیت روی آب با امکانات هوایی پاراگلایدر است.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
کایت بی‌وی‌آی بهترین سرگرمی را برای چندروز در جزایر ویرجین برای شما به ارمغان می‌آورد و پاسخگوی نیاز افراد مبتدی، حرفه‌ای و حتی تماشاگران است. این تفریح شامل شنای آزاد، موج‌سواری و مسابقه در مسافت‌های طولانی می‌شود و در پربادترین و پربازدیدترین مکان‌ها همچون ساند شمالی و جزیره نکر با حضور تماشاگران زیادی اتفاق میفتد. اگر شما تجربه تفریحات ورزشی داشته باشید این تفریح نیز برای شما بسیار لذت‌بخش و جالب خواهد بود.

6- غواصی با وال کوهان‌دار، سیلور بنک، جمهوری دومینیکن

شنا با هرکدام از جانوران عظیم موجود در اقیانوس‌ها تفریحی بسیار لذت‌بخش برای بسیاری از افراد است اما غواصی با وال‌های کوهان‌دار فرصتی است که به راحتی در اختیار همه افراد قرار نمی‌گیرد. بهترین مکان برای انجام چنین کاری سلیور بنک واقع در جمهوری دومینیکن، بخشی از پناهگاه پستاندارن دریایی است.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
این مکان یکی از معدود مکان‌هایی است که اجازه و مجوز چنین کاری را دارد. شنا با چنین جاندارن غول‌پیکر ولی در عین حال مهربانی بیشتر از یک شنای معمولی ارزش دارد و لذتی وصف‌ناپذیر را به همراه دارد. در این تفریح در ابتدا شما به داخل آب می‌روید و خود وال به سمت شما می‌آید و به مدتی نه چندان کوتاه شما و تماشاگران را سرگرم خواهند کرد.

5- شنا با کوسه‌های بزرگ سفیدرنگ، آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی اولین کشوری است که در سال ۱۹۹۱ از کوسه‌های سفید مراقبت می‌کند و بنابراین بهترین مکان برای شنا با چنین موجودات مهیب و ترسناکی در سطح اقیانوس است. البته امنیتتان با قرارگیری در قفسه‌های امن و محافظت‌شده تضمین می‌شود و نیاز به هیچ‌گونه آموزش یا تجربه خاصی برای انجام این کار ندارید. در مجموع ۸ مجموعه می‌توانند در آفریقای جنوبی این کار را انجام دهند که همگی مشهور هستند و گواهی کار معتبر دارند.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
یک دوره از این سفر حدود ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشد و با یک جلسه توضیحات ایمنی شروع شده و با قایق‌سواری و پیدا کردن کوسه‌ها ادامه پیدا می‌کند. با انجام کارهایی کوسه‌ها جذب می‌شوند و در آن زمان قفسه‌ای پایین می‌آید و در ۹۹ درصد از موارد به راحتی کوسه را خواهید دید و هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. بر هیچ فردی پوشیده نیست که لذتی بالاتر از روبه‌رو شدن از فاصله چند سانتی‌متری با کوسه وجود نخواهد داشت.

4- سازه‌ها و بقایای دریایی، سراسر جهان

برخی افراد نسبت به کاوش برخی از مکان‌های بکر باقی‌مانده در دنیا بسیار علاقمند و پرشور هستند و ماجراجویی آن‌ها با جستجوی دورافتاده‌ترین و جالب‌ترین مکان‌های مخصوص موج‌سواری و کایتینگ ادامه پیدا می‌کند. شاید شما نیز دوست داشته باشید با این افراد سراسر دنیا را بگردید و ماجراجویی کنید. در حال حاضر، در آب‌ها کابرینا کوئت در حال کاوش اقیانوس آرام است. مسافرانی که می‌خواهند به این سفر و کاوش ملحق شوند، باید تقاضانامه همکاری را پر کنند که این تقاضانامه بسیار طولانی است و هزینه حق عضویت سنگینی دارد.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
با این سفر شما به مدت ۱۰ روز رویدادهای باورنکردنی را تجربه خواهید کرد. برای ملحق شدن به آن شما باید فردی ریسک‌طلب و ماجراجو باشید زیرا تجربه‌هایی این سفر شامل شنای آزاد، شیرجه آزاد، ماهی‌گیری، صخره‌های مرجانی، موج‌سواری، کایت‌سواری، جت‌سواری روی اقیانوس و غیره می‌شود. اگر می‌خواهید به جایی بروید که تا به حال هیچکس نرفته است یا اگر می‌خواهید چیزهایی را تجربه کنید که تا به حال هیچ فردی تجربه نکرده است، همراهی با این گروه بهترین گزینه انتخابی شما خواهد بود.

3- شرکت هیئت‌های اعزامی محیط زیست دریایی مارین، سراسر جهان

اگر شما هم تا به حال به این فکر کرده‌اید که حامی فعال برای اقیانوس و حفاظت از محیط دریایی باشید اما اطلاعات کافی راجع به آن ندارید، شرکت هیئت‌های اعزامی حفاظت از محیط دریا مارین به شما کمک خواهد کرد. این شرکت به ماجراجویان و علاقه‌مندان فرصتی طولانی می‌دهد تا تعطیلاتی خارق‌العاده در کنار همکاری عالی با این شرکت حفاظت از محیط دریا داشته باشند.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
تجربیات قبلی این شرکت شامل بلیز می‌شود که در آن مهمانان از صخره‌های مرجانی باورنکردنی شیرجه می‌زنند، از گودال‌های آبی عکس‌های هوایی می‌گیرند، با کوسه‌ها و وال‌ها شنا می‌کنند و در غذاخوری‌های دریایی بسیار زیبا و شگفت‌انگیز غذا می‌خورند. سفر به کاسناریکا در سال ۲۰۱۴ شامل غذا دادن به وال‌ها، حفاظت از لاک‌پشت‌های غول‌پیکر و خیلی وقایع جالب دیگر بود. مسافرانی که به ماجراجویی‌های عجیب و باورنکردی علاقمند هستند باید فرم تقاضای همکاری را به صورت اینترنتی پر کنند و وارد مراحل گزینش و آموزش‌های ابتدایی شوند. در اینجا تضمین می‌کنیم که سپری کردن همه مراحل ارزش تجربه آن را دارد و پشیمان نخواهید شد.

2- گشت و گذار در آب‌های آلاسکا

اولین چیزی که هنگام شنیدن نام آلاسکا به فکر شما خطور می‌کند سرد بودن آنجا است. در واقع آب‌های این مکان بسیار سرد است اما با تجهیزات مناسب می‌تواند یکی از بهترین رویاها و تجربیات را برای شما رقم بزند. تصور کنید در سراشیبی یک فلات، کوه‌های پر از برف در اطراف شما، در کنار یخچال‌های طبیعی زیادی که شما را احاطه کرده‌اند به تماشای شیرهای دریایی که از صخره‌ها آویزان شده‌اند و تا به حال انسان ندیده‌اند نشسته‌اید.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
هر نقطه از آنجا برای شما بکر و جالب خواهده بود. مسافرانی که به آنجا می‌روند باید بدانند ممکن است روزها یا ساعت‌ها در سفرهای اکتشافی باشند بدون آنکه قایقی ببینند دچار امواج قوی شوند اما همه این وقایع نیز جذابیت خود را دارند. تجربه این سفر با تماشای مناظر خارق‌العاده، امتحان مواد غذایی بسیار جالب و هدایتگرانی مهربان و حامی که در انتظار شما هستند تکمیل می‌شود.

1- شیرجه آزاد با وال‌های اورکا، نروژ

به نظر نمی‌رسد تجربه‌ای جالب‌تر و مهیج‌تر از شیرجه زدن با وال‌های اورکا در دنیا وجود داشته باشد. بسیاری افراد این وال‌ها را وال‌های قاتل خطاب می‌کنند. برای بدست آوردن این تجربه باورنکردنی باید به نروژ بروید. فهرست مسافران این سفر مهیج زودتر از آنچه فکرش را کنید پر می‌شود به این دلیل اگر قصد رفتن به آنجا را دارید هرچه زودتر برنامه‌ریزی کنید. مهمانان ۵ روز را صرف تعقیب این وال‌ها در شمال نروژ می‌کنند و به مدت ۶ شب در کشتی اقامت خواهند داشت.
12 سفر اقیانوسی ماجراجویانه و مهیج
نزدیک شدن به این جاندارن غول‌پیکر از فاصله بسیار نزدیک قطعا برای قلب شما مناسب نیست اما گروه ایمنی و متخصصان بر این باور هستند که این وال‌ها بیشتر از آنچه که شما از آن‌ها بترسید از شما می‌ترسند. مهمانان در گروه‌های کوچک شیرجه خواهند زد تا وال‌ها نترسند به همین دلیل فریاد زدن به نفع شما نیست. اگر شما با کوسه‌های چکشی یا برخی ماهی‌ها شیرجه بزنید هیجان‌انگیز‌تر خواهد شد. به شما توصیه می‌کنیم این سفر ماجراجویانه را امتحان کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج