۳۶۵۲۱۸
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

موفقیت محققان ایرانی در تولید واکسن سرطان

محققان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی «ابن‌سینا» موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند.

خبرگزاری ایسنا: محققان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی «ابن‌سینا» موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند.

مجری طرح و عضو هیات علمی پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی «ابن سینا» در گفت‌وگو با خبرنگار، با تاکید بر این که ایمنی درمانی روشی اَمن برای درمان سرطان است، گفت: بر این اساس ما درصددیم تا با استفاده از واکسن به بدن آموزش دهیم که نسبت به رشد سلول‌های سرطانی هوشمندانه عمل و رشد آن را مهار کرده و یا از بین ببرد.

دکتر حجت‌اله ربانی مجری طرح از طرح تولید واکسن برای سرطان خبر داد و خاطرنشان کرد: ایده ما در این طرح تحقیقاتی این بود که همانند برخی از بیماری‌ها که دارای واکسن هستند، برای پیشگیری از سرطان، واکسنی تولید کنیم تا از بدو تولد به نوزادان تزریق شود تا آنها مبتلا به سرطان نشوند.

وی از تولید این واکسن خبر داد و با تاکید بر این که واکسن تولید شده برای پیشگیری از انواع سرطان‌ها کاربرد دارد، ادامه داد: این واکسن متشکل از آنتی ژن‌های پروتئینی است و مطالعات فاز حیوانی آن نیز طی شده است.

ربانی با بیان این که وزارت بهداشت از این طرح حمایت نکرده است، گفت: بسیاری از کشورها درصدد تولید این واکسن هستند و این در حالی است که شانس تهیه این واکسن بسیار کم است چرا که این واکسن بر اساس تغییراتی که در ساختار پروتئین یک نوع سلول خاص ایجاد می‌شود، به دست می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه این واکسن‌ها تنها برای پیشگیری به کار نمی‌روند بلکه در حوزه درمان نیز وارد شده است، گفت: میزان دوز واکسن درمانی و یا تعداد آن با دوز پیشگیری متفاوت است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه «ابن سینا» با بیان اینکه این واکسن‌ها بر اساس نوع آنتی ژن‌های هر فرد تولید نمی‌شود، اظهار کرد: این واکسن‌ها فردی نبوده بلکه عمومی هستند و به صورت اختصاصی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی به کار می‌رود.

تولید آنتی بادی علیه سلول‌های بنیادی

دکتر ربانی تولید آنتی بادی بر ضد سلول‌های بنیادی را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی خود نام برد و افزود: آنتی بادی‌های ضدمارکرهای سلول‌های بنیادی ابزار تحقیقاتی برای همه محققان کشور است که هم اکنون تولید ۱۵ مارکر سلول‌های بنیادی را در دستور کارداریم که تعدادی از آنها ساخته شده است.

به گفته وی، این بیومارکرها علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای کاش واکسن برای تمام بیماری ها کشف بشه ...

    • nazli

      آفرین به این محققان عزیز، من به عنوان یک ایرانی بهتون افتخار میکنم، موفقیتتون مستدام..

    • ارزو

      سلام الان رو انسان آزمایش نشده ...کی قراره اتفاق بيافته
      کی میشه استفاده کرد

    • بدون نام

      وزرات بهداشت و مافیای دارو نمیگذارند چنین طرحهایی به سرانجام رسیده و به دست مردم برسد چون اینطوری داروهای آنها باید به سطل آشغال رود و مهمتر اینکه با پروژه نسل کشی انسانها کاملا تضاد دارد. کمااینکه دو دانشمند آمریکایی که پارسال داروی سرطان را کشف کردند کشته شدند و مدارک آنها را بردند. وَ سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ.و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند. سوره شعرا آیه227

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج