جاباما
۳۶۵۹۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

گران‌ ترین خودروهای کلاسیک جهان +عکس

خودروها معمولا به خاطر امکاناتی که دارند قیمت گذاری می شوند و برحسب آن ها ارزش گذاری خواهند شد اما گاهی اوقات خودروها به خاطر کمیاب بودن و یا قدیمی بودنشان قیمت گذاری می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان: خودروها معمولا به خاطر امکاناتی که دارند قیمت گذاری می شوند و برحسب آن ها ارزش گذاری خواهند شد اما گاهی اوقات خودروها به خاطر کمیاب بودن و یا قدیمی بودنشان قیمت گذاری می شوند.

بالا بودن قیمت تنها مخصوص خودروی هایی با امکانات زیاد نیست چرا که گاهی اوقات برخی از خودروهای قدیمی نیز تنها به خاطر اینکه تولید نمی شوند و یا در زمان خودشان بهترین بوده اند گران هستند.

گران‌ ترین خودروهای کلاسیک جهان +عکس

۹۱۱ Carrera RSR

پورشه یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا است و از دیرباز تا کنون بیشتر با مدل ۹۱۱ شناحته می شود و می توان نتیجه گرفت که یکی از این خودروها در میان گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک دنیا قرار داشته باشد. مدل"۹۱۱ Carrera RSR" این خودرو در سال ۱۹۷۳ برای اولین ار تولید شد و از آن برای مسابقات رالی نیز استفاده می شد. در این میان یک مدل تقریبا در تمام دنیا مسابقه داد و همچنین چند سال پیش به قیمت ۷۵۰ هزار دلار فروخته شد.


گران‌ ترین خودروهای کلاسیک جهان +عکس

Ferrari ۲۷۵ GTB/۴

یکی از فراری هایی که به تعداد محدود در دنیا تولید شد مدل " Ferrari ۲۷۵ GTB/۴" بود. این خودرو در سال ۱۹۶۳ و در یک پروسه خیلی کوتاه طراحی ساخته و وارد بازار شد. این مدل دارای یک موتور پرقدرت V۱۲ با ۳۰۰ اسب بخار بود که در نوع بسیار پرقدرت بود. یکی از مدل های باقی مانده این خودرو را سال گذشته یک کلکسیونر با قیمت ۵۰ هزار دلار خریداری کرد.


گران‌ ترین خودروهای کلاسیک جهان +عکس

Plymouth Hemi 'Cuda

خودروهای قوی هیکل در دوره خاصی تمام دنیا را فراگرفته بودند و البته همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارند. این خودروهای غالبا دارای موتورها بسیار قوی با مصرف سوخت بالا بودند. در سال ۱۹۷۰ یک مدل " Plymouth Hemi 'Cuda" با موتور V۸ طرفداران زیادی بدست آورد. این خودروی ۴۲۴ اسب بخاری به گونه ای است که طرفداران آن حاضرند هر مبلغی را برای داشتنش بپردازند. یک نمونه بسیار تمیز از این خودرو سال گذشته با قمیت ۸۹۹ هزار دلار به فروش گذاشته شد.


گران‌ ترین خودروهای کلاسیک جهان +عکس

Alfa Romeo ۲۳۰۰MM

شرکت ایتالیایی الفارومئو یکی از قمدیمی ترین و همچنین مشهورترین شرکت های خودروسازی دنیا است. این کارخانه خودروسازی در سال ۱۹۶۳ مدل " Alfa Romeo ۲۳۰۰MM" را به بازار عرضه کرد که در زمان خود یکی از بهترین و همچنین زیباترین خودروهای بود. آلفا رومئو از این خودرو برای مسابقات رالی های مختلف آن زمان استفاده می کرد. این خودرو با اینکه بیش از ۷۰ سال سن داشت در یک مزایده با قیمت باورنکردنی ۱ میلیون دلار به فروش رسید.


گران‌ ترین خودروهای کلاسیک جهان +عکس

Ferrari Daytona

این فراری در زمان خودش به عنوان یک اسطوره شناخته می شد و تنها ۱۴ عدد از آن ساخته شد. چندی پیش این خودرو در یک حراجی بزرگ با قیمت سرسام آور ۷۰۰ هزار دلار به فروش رسید. این خودرو دارای یک موتور پر قدرت با توان ۵۲۱ اسب بخار است و طراحی بدنه آن همیشه سرلوحه طراحان بزرگ فراری بوده است.


گران‌ ترین خودروهای کلاسیک جهان +عکس

Mercedes-Benz ۶۰۰ Pullman

یکی از زیباترین و همچنین معروف ترین مرسدس بنزهایی که تا به حال ساخته شده است مدل "۶۰۰ Pullman" است. این خودرو در سال ۱۹۶۳ به عنوان بهترین خودروی تشریفاتی انتخاب شد. این خودرو به عنوان وسیله نقلیه بسیاری از دیکتاتورها و همچنین هنرپیشه ها ایفای نقش کرده است. این خودرو این روزها به قیمت ۷۵۰ هزار دلار به فروش می رسد. این خودرو از نظر فنی نیز بسیار قدرتمند است چرا که موتور ۶.۳ لیتری آن رقیب ندارد.


گران‌ ترین خودروهای کلاسیک جهان +عکس

Rolls-Royce Silver Dawn

کارخانه خودروسازی رولزرویس یکی از معروف ترین تولید کننده های خودروهای لوکس و تجملی است. مدل " Silver Dawn" یک از بهترین خودروهایی است که این شرکت تا به حال تولید کرده است. این خودرو از نظر ظاهری دارای طراحی منحصر به فرد است و از نظر فنی نیز با داشتن یک موتور ۴.۶ لیتری چیزی کم ندارد. قیمت این خودرو در حدود ۷۵۰ هزار دلار است.


گران‌ ترین خودروهای کلاسیک جهان +عکس

Chevrolet Corvette

این خودرو این روزها نیز به امکانات گسترده ای به فروش می رسد اما مدل ۱۹۶۷ آن یکی از بهترین ها بود که کمتر خودرویی را می توان با آن مقایسه کرد. این خودرو یک موتور ۵۶۰ اسب بخاری دارد که حتی این روزها نیز خودروهای بسیاری نمی توانند به سرعت آن برسند. این خودرو این روزها با قیمت ۸۵۰ هزار دلار به فروش می رسد.


گران‌ ترین خودروهای کلاسیک جهان +عکس

Duesenberg SJ Speedster

هرکسی با دیدن این خودرو شگفت زده خواهد شد چرا که در سال ۱۹۳۳ ساخته شده است اما واقعا یک خودروی بی نظیر است. این خودرو در آن ها سال های دارای یک موتور ۳۲۰ اسب بخاری بود که واقعا ترسناک است. تنها ۳۶ عدد از این خودرو تولید شد و این روزها نسخه های باقی مانده از آن ۲.۶ میلیون دلار فروخته می شود.


گران‌ ترین خودروهای کلاسیک جهان +عکس

Ferrari ۲۵۰ GT California Spyder

در عین ناباوری یک خوروی سال ۱۹۵۹ از کارخانه فراری که تنها به تعداد محدود ساخته شد به عنوان گرانترین خودروی کلاسیک دنیا شناخته می شود. مدل" ۲۵۰ GT California Spyder" از فراری با اینکه ا نظر فنی و ظاهری در سطح خیلی بالایی قرار ندارد اما چند سال پیش با قیمت گزاف ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار دلار به فروش رفت. بسیاری از کارشناسان خودرو بر این باروند که خودروهای بهتری نیز هستند که لایق این عنوان باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرستو

      بازم خودررو های اقا محسن!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج