۳۶۶۲۱۴
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

قانون مرخصی زایمان اصلاح می شود؟

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آمادگی مجلس برای اصلاح قانون افزایش مرخصی زایمان خبر داد و گفت: در قانون فعلی دولت مجاز به افزایش مرخصی زایمان شده در حالی که باید مکلف به اجرای این قانون می‌شد.

ایسنا: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آمادگی مجلس برای اصلاح قانون افزایش مرخصی زایمان خبر داد و گفت: در قانون فعلی دولت مجاز به افزایش مرخصی زایمان شده در حالی که باید مکلف به اجرای این قانون می‌شد.

محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان، اظهار کرد: با توجه به بحث بحران جمعیتی که متوجه کشور بود مقام معظم رهبری تاکید کردند که نمایندگان در مجلس نهم، مشوق‌هایی را برای بحث افزایش جمعیت مورد توجه قرار دارند که در همین راستا بحث افزایش مرخصی زایمان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این قانون به جهت عدم کار کارشناسی، به دستگاه‌ها اجازه داده شد تا افزایش مرخصی زایمان را اجرا کنند که همین عدم تکلیف به دستگاه‌ها باعث شد که برخی از نهادها به ویژه بخش غیردولتی از اجرای آن سر باز بزنند.

این نماینده مجلس دهم، گفت: متاسفانه در بخش‌ خصوصی ضعف‌هایی را در اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان مشاهده می‌کنیم به گونه‌ای که این بخش تمایلی برای اجرای این قانون ندارد، در زمان تصویب این قانون بسیاری از مادران به فرزندآوری روی آوردند اما به جهت اجرا نشدن این قانون بسیاری از آنها از کار برکنار شدند.

وی یادآور شد: بهترین روش اجرایی شدن قانون مذکور، آن است که دولت بخشنامه‌ای را به همه دستگاه‌ها ابلاغ کند تا همه نهادها موظف به اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان شوند.

قربانی تاکید کرد: از سویی دیگر اگر در اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان نیز ضعف وجود دارد مجلس این آمادگی را خواهد داشت تا قانون مذکور را اصلاح کرده و در آن به دولت تکلیف کند تا این قانون در بخش دولتی و خصوصی با دقت اجرایی شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: البته این قانون تقریبا در بخش‌های دولتی قابل اجرا است اما بسیاری از نهادهای خصوصی حاضر به اجرای آن نیستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معین

      تا وقتی مرد هاو جوانان بیکار مرد در کشور هست چرا انقدر زنان دنبال کار هستند* من مخالف کار کردن زنان نیستم ولی باید اولوویت مردان باشند زیرا نان اور خانواده هستند و در محیط های اداری به ازای هر 100 مرد یک زن باید کار کند** زن باید خانه دارذی کند و شوهر داری* وگرنه اگه اینطور بود این همه مرد بیکار معتاد تحصیل کرده نداشیم* از اون طرف هم انقد دختر بی شوهر وجود نداشت**** خدایی معضل کشور ما از همین جاها نشات میگیره*

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقایون لیاقت خودشون رو برای گرفتن شغل ها خوب نشون بدن ، نه اینکه بخوان خانوم هارو بیارن پایین

    • بدون نام

      باین مشکلات اقتصادی هیچ کس اشتیاق فرزنداوری ندارد باین مبلغ چندرغازی که حقوق میدندهمان پوشک وتغذیه کودک نمیشه دریکیش موندیم چه برسه به سه یا چهار فرزند ؛امکانات تغذیه .پوشک .خدمات درمانی سرپناه وامکانات رفاهی رافراهم کنید ۱۰تا هم میزاییم اگرافزایش جمعیت میخواهید باید به بعضی مواردگفتم عمل کنیددرحدابلاغ وبخشنامه نباشد

    • بدون نام

      مگه مغز خر خوردیم بچه بیاریم با کدوم پولو سرمایه

    • بدون نام

      ولا بچه نمیخایم

    • بی نام

      با این وضعیت تا چند ساله دیگه با افزایش سن وافت قدرت جوانی وکاهش جمعییت باید منتظر مسایل بغرنج بخصوص در بحث امنیت و... باشیم کار ازدواج سطح درامدی درشان مردم ایران باعث شکوفایی افزایش جمعییت اقتدار ملی خواهد شد مسولیین باید فکری کنند کارستان....دیر نشود فقط فکر خودشان نباشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج