۳۶۷۴۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

برخورد با ثبت ازدواج‌ های کمتر از ۱۰ سال

ثبت ازدواج پایین ‌تر از سن قانونی برای دختران و پسران، بدون حکم دادگاه تخلف است و در صورت مشاهده یا گزارش بی‌شک با آن برخورد می‌شود.

جام جم آنلاین : رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با وجود اعلام مدیرکل ثبت احوال استان تهران مبنی بر ثبت ازدواج ۷۵ دختر یا پسر کمتر از ۱۰ سال تهران، تاکید کرد: ثبت ازدواج پایین ‌تر از سن قانونی برای دختران و پسران، بدون حکم دادگاه تخلف است و در صورت مشاهده یا گزارش بی‌شک با آن برخورد می‌شود.

احمد تویسرکانی درباره ثبت تعدادی ازدواج کمتر از سن قانونی در تهران، اظهار کرد: بیان کردن کلی این موضوع مشکلی را حل نمی‌کند، باید مصادیق این نوع ازدواج‌ها اعلام شود تا بررسی‌های لازم در مورد آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید تخلفات به صورت موردی اعلام شود، تاکید کرد: از ازدواج‌های دختر و پسرهای کمتر از سن قانونی اطلاعی ندارم و نمی‌دانم کدام مسئول در ثبت احوال از این ازدواج‌ها اطلاع داده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد همچنین تصریح کرد: با این حال حتما این مساله را رسیدگی می‌کنیم تا ببنیم در کدام دفا‌تر این ازدواج‌ها ثبت شده است.

تویسرکانی تاکید کرد: ثبت ازدواج پایین‌تر از سن قانونی برای دختران و پسران و بدون حکم دادگاه تخلف است و حتما در صورت مشاهده یا گزارش برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه گویا این ازدواج‌ها با تشخیص پزشکی قانونی ثبت شده است، گفت: این خلاف قانون است و در صورتی که بدانیم کدام دفتر خانه ازدواج‌های زیر سن قانونی را ثبت کرده است با آن برخورد انتظامی می‌کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران چندی پیش اعلام کرده بود که در سال ۹۰، ۷۵ دختر یا پسر که کمتر از ۱۰ سال داشته‌اند ازدواج کرده‌اند که ازدواج آن‌ها به ثبت رسیده است.

این در حالیست که این سازمان پس از اعلام این خبر در توضیحی اعلام کرد که علت افزایش آمار ازدواج‌های زودهنگام در چند سال اخیر، ثبت ازدواج‌های شرعی در فاصله سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ بوده است که برای برخورداری از امکانات و تسهیلات اجتماعی نظیر دریافت یارانه، سهام عدالت، دریافت گذرنامه برای سفرهای زیارتی بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      بالاي 30 سالش جرات ازدواج ندارند چه برسه به به 10 سالش............حرفا ميزنيا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج