جاباما
۳۶۹۶۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

انتقاد از پخش شیرینی مقابل سفارت اعراب

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی گفتند: برگزاری مطلوب حج در امسال محصول بیداری اسلامی خاورمیانه است و آن هم محصول تاثیرگذاری انقلاب اسلامی است، اگر حج ایرانی ها بدون دعای کمیل و برائت بود پیام نداشت.

خبرگزاری حوزه : حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی گفتند: برگزاری مطلوب حج در امسال محصول بیداری اسلامی خاورمیانه است و آن هم محصول تاثیرگذاری انقلاب اسلامی است، اگر حج ایرانی ها بدون دعای کمیل و برائت بود پیام نداشت.

معظم‌له امروز «چهارشنبه ۸ آذرماه» در دیدار رییس سازمان حج و زیارت، با اشاره به اینکه برگزاری حج خوب، براساس تعامل بین مهمان و میزبان است، خاطرنشان کردند: خدای سبحان خودش را هم به عنوان میهمان معرفی کرده و هم به عنوان میزبان، میزبانی خدا از نظر زمین سرزمین مکه است، خداوند همه را دعوت می کند اما خودش بخواهد میهمان شود همه جا نمی رود.

ایشان افزودند: خداوند فرمودند من فقط در کنار دل های شکسته مهمان می شوم، اگر دل شکسته داشتی و دعوت کردی می پذیرم، اگر آنجا که به ثروت و علم تان تکیه کردید آنجا جای من نیست.

حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید کردند: مهمانی خداوند از نظر زمان و زمین مشخص است که در ماه رمضان و ایام حج صورت می گیرد، اما مهمان شدن خدا زمان و زمین ندارد و در هر مکان انسان می تواند خدا را دعوت کند.

رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به اینکه حج جزء عناصر محوری اسلام است، تصریح کردند: ائمه(ع) چون قدرت سیاسی نداشتند مساله نماز و روزه را توانستند اقامه کنند، وجود مبارک امام مجتبی‌(ع) چندین بار پیاده به حج رفتند، حج گزاردن غیر از اقامه حج است کسانی که از طرف بعثه رهبری می روند حج را اقامه می کنند.

ایشان ادامه دادند: اقامه حج در زمان حضرت امیر(ع) صورت پذیرفت که نامه حضرت به ابن عباس در نهج البلاغه آمده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر ضرورت تغییر حج گزاردن به اقامه حج اظهار داشتند: برگزاری مطلوب حج در امسال محصول بیداری اسلامی خاورمیانه است و آن هم محصول تاثیرگذاری انقلاب اسلامی است، اگر حج ایرانی ها بدون دعای کمیل و برائت بود پیام نداشت.

رییس بنیاد بین‌المللی اسراء تاکید کردند: ما که می گوییم اسلام جهانی است به این معنی نیست که شرق و غرب عالم اهل نماز می شود، بلکه به این معناست که ما حرف جهانی داریم، یعنی هم در منطقه و هم در سطح بین الملل و حتی برای کفار و ملحدان حرفی برای گفتن داریم.

انتقاد از پخش شیرینی در مقابل سفارت عربستان

ایشان همچنین با بیان اینکه موضع ما در مقابل عربستان مشخص است، خاطرنشان کردند: ولیعهد عربستان که می میرد می روند مقابل سفارت عربستان شیرینی پخش می کنند این کار نه واجب است نه مستحب، دلیلی ندارد بر زخم کسی نمک بپاشیم، نه یهودی، نه زرتشتی و نه ملحد این کار را نمی کند ما دینی آوردیم که صبغه الهی دارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: امروز ادب یک دستور بین المللی است، مثل نماز و روزه نیست که مختص مسلمانان باشد، ما مگر قرار است با همه از راه دعوا وارد شویم، می گویند قلب پادشاه عربستان از کار ایستاده است، اگر مرد ما باید تسلیت بگوییم نه اینکه برویم جلوی سفارت عربستان شیرینی پخش کنیم.

رییس موسسه اسراء در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: من شنیدم در صحنه عرفات امسال چند نماز جماعت برگزار شده است، این درست نیست.

ایشان با بیان اینکه غالب مردم عمری یک بار به حج می روند، خاطرنشان کردند: حج کار مکرری مثل نماز و روزه نیست که انسان هر روز عمل کند، به همین دلیل مسایل روشن نیست و در بسیاری موارد حجاج نیازمند آگاهی به مسایل هستند باید نمایندگان بعثه ها پاسخگویی مسایل حجاج باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرمان

      ای داد بیداد!خدا یک پیامبر مبعوث کرد تا مردم را متحد کند این فرقه سازی ها دیگه چیه؟ سنی! شیعه !وهابیت!سلفی گری!بابی گری!حنفی گری!خدا لعنت کنه هرکه تو دین خدا تفرقه انداخته !خودش گفته دین یکیست اونم اسلام.بعدشم که تو قرآن تو منابع اهل سنت تو تاریخ اسلام ثبت شده که پیامبرمکرم دستان مبارک امیر مومنان را بعنوان ولی و سرپرست بعد خودشان انتخاب کردن اونم از طرف خدا تا جاییکه اگه پیامبر اینکارو نمیکرد رسالتش ناتمام میماند. ایکاش باشیم و ظهورو درک کنیم .خالصانه دعا کنیم.یا مهدی روحی فدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج