جاباما
۳۷۰۶۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هر آنچه در برنامه جنجالی دیشب ۹۰ گذشت

برنامه ۹۰ شب گذشته مانند همیشه جالب و محور اصلی آن، پیرامون انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۱۲ آسیا و بررسی هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر بود. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که ایران در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی چه مقامی کسب می کند؟ ۱- صعود مستقیم ۲- پلی اف ۳- حذف

تابناک: برنامه ۹۰ شب گذشته این بار پنج شنبه شب‌ از شبکه ۳ پخش شد. در آغاز برنامه، بخش ۹۰ درجه پخش شد که در بخشی کوتاه، عادل با کنایه به رحمتی گفت : رقابت رحمتی با تیر دروازه ادامه دارد !

در ادامه حرفهای کریمی و کفاشیان در مالزی پخش شد ، جالب این که تماس با کفاشیان در ساعت یک به وقت ایران و ۵ و نیم گرفته شد .

علی کریمی پس از آنکه به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا معرفی نشد در این باره گفت: لی کئون هو بازیکن بسیار خوبی است. او بازی‌های خوبی برای تیم ملی کره جنوبی و تیم اولسان هیوندای کشورش انجام داد و همراه با این تیم قهرمان آسیا هم شد. کسب این عنوان را به او تبریک می‌گویم.

کریمی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا پیش‌بینی انتخاب بازیکن کره‌ای را می‌کردی گفت: دیروز هم گفتم همین که جزو بازیکن کاندیدای این عنوان قرار گرفتم برایم افتخاری در زندگی ورزشی‌ام خواهد بود. قرار گرفتن جزو سه کاندیدای بازیکنان برتر آسیا در سال ۲۰۱۲ در خاطره‌ام می‌ماند و از این بابت باید خدا را شکر کنم.

کفاشیان : ما بهترین بودیم !

علی کفاشیان در پاسخ به سوال فردوسی‌پور در مورد این که انتخاب فدراسیون ابهام برانگیز بود ، اظهار کرد: پس از ارزیابی‌هایی که AFC از فدراسیون‌های مختلف داشت و آیتم‌های متعددی را ملاک انتخاب بهترین فدراسیون قرار داده بود، نهایتا به این نتیجه رسید که فدراسیون ایران بهترین فدراسیون آسیا در یک سال گذشته است. فوتبال پایه، فوتبال بانوان، برگزاری مسابقه‌ها، مباحث آموزشی و... از جمله معیارها بودند.

وی افزود: دادن این عنوان نشان می‌دهد که فوتبال ایران سعی کرده دقیقا در مسیر استانداردهای AFC حرکت کند و به خطا نرود. ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در فوتبال در آینده هم موفقیت‌های دیگری را کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که لابی‌های فدراسیون ایران چقدر می‌تواند در گرفتن این عنوان موثر باشد گفت: ما در این انتخاب هیچ نقشی نداشتیم. طبق درخواست AFC گزارش عملکرد فدراسیون را برایشان ارسال کردیم. AFC هم بیگانه با مسائل فدراسیون‌ها و شرایط فوتبال در کشورها نیست و برنامه و عملکرد فدراسیون‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و نهایتا انتخاب خودش را دارد.

مهمانان حضوری برنامه ۹۰

ابراهیم میرزا بیگی بعنوان کارشاس داوری و ابراهیم تهامی مهمانان حضوری برنامه ۹۰ بودند ،

ابراهیم تهامی : از تهران از ترکیب اصلی خارج شدم!

شب بازی ایران و استرالیا خداداد و دایی درگیر شدند، جام جهانی نرفتم چون با میناوند جایی رفتیم که نباید می‌رفتیم!

ابراهیم تهامی در برنامه نود گفت: شب بازی ایران و استرالیا خداداد عزیزی و علی دایی با هم درگیری لفظی داشتند که البته خیلی زود با وساطتت ملی پوشان دیگر جدا شدند.

بازیکن سابق تیم ملی که روی گل دوم تیم ملی در بازی با استرالیا تاثیر مستقیم داشت، گفت: از مجموعه بازیکنان حاضر در استرالیا تنها من به جام جهانی نرفتم. نگذاشتند من به همراه تیم ملی به جام جهانی بروم. بازیکنانی مثل سراج و علی لطیفی در حالی به جام جهانی رفتند که حقشان نبود. یک بازیکن مصدوم بجای من به جام جهانی رفت !

وی گفت: آخرین سفر من با تیم ملی به هنگ کنگ رفتم، گفتند که من و مهرداد میناوند جایی رفتیم که نباید می رفتیم، البته من دم در آنجا بودم و میناوند داخل رفته بود. اما سوال من اینجاست اگر قرار بود به دلیل حضور در آن جای خاص به جام جهانی نرویم، چرا میناوند را بردند؟

وی تصریح کرد: اگر من را به جام جهانی می بردند، تیم از مرحله اول صعود می کرد. وی ضمنا گفت : من ۱۴ نفر را دریبل میزدم !

او در ادامه گفت: در بازی با استرالیا به استیلی گفتم شما در بازی باشید به جام جهانی نمی رویم، اگر من به بازی بیایم جدم کمک می کند و بازی را می بریم.

تهامی دلیل عدم حضور طولانی مدت در تیم ملی را مایلی کهن خواند و گفت: مایلی کهن از من خوشش نمی آمد و من را به تیم ملی دعوت نمی کرد.

تهامی سپس گفت: بر اساس منطق باید بگویم ما به جام جهانی نمی رویم ، اما به عنوان یک ایرانی دعا می کنم به جام جهانی صعود کنیم.

وی در پایان افزود: من در فوتبال به حقم نرسیدم، باید بگویم که دیگر در فوتبال جهان و ایران بازیکنی مانند من نخواهد آمد!

میرزا بیگی : ملوان یک گل آفساید زد ، یک گل صحیح !

ابراهیم میرزا بیگی بعنوان کارشاس داوری اعتقاد داشت در بازی سپاهان و گهر داور یک پنالتی بسود گهر نگرفت ، در ضمن در بازی پرسپولیس و ملوان بندرانزلی، گل اول ملوان آفساید اولادی بود ( جلوی دید دروازه بان را گرفت ) ولی گل مردودی ملوان درست بود . ضمنا داور یک پنالتی بسود صنعت نفت مقابل ذوب آهن را نادیده گرفت و در بازی استقلال پنالتی این تیم بیرون از محوطه جریمه بود .

حرفهای مایلی کهن در مورد قلعه نویی

سرمربی اسبق تیم ملی ایران گفت: «برخی افراد در این فوتبال هستند که سخت تشنه رسیدن به نیمکت تیم ملی هستند و اگر لازم شد درباره آنها شفاف حرف می زنم.»

واکنش قلعه‌نویی به سخنان مایلی‌کهن

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اظهارات محمد مایلی کهن گفت: من اگر صحبتی در مورد ورود غیرفوتبالی کردم، چه ربطی به ایشان دارد که پاسخ می‌دهد.

دروگر : جایزه کفاشیان وارونه بود ! تماس پرشمار طلبکاران هدایتی ؟ مچ گیری عادل از درودگر !

فردوسی پور :به جای هدیه دادن بدهی های خود را بدهید

در ادامه درودگر مدیر عامل ملوان روی خط برنامه آمد و در مورد حاشیه بازی پرسپولیس و ملوان بندرانزلی، تو ضیح داد . در این بخش اتفاقات بازی پرسپولیس و ملوان بررسی شد. مصاحبه ای از سعید شیرینی در اعتراض به مسولان ملوان برای اهدای هدیه به کریمی پخش شد. بعد از این صحبت صادق درودگر مدیرعامل ملوان روی خط آمد و در مورد این موضوع گفت: برخی از دوستان که به برخورد فیزیکی عادت دارند و با کار فرهنگی مانوس نیستند چون نمی توانند خودشان تقدیر کنند ممکن است از کار ما ناراحت شوند.

وی در مورد برخی از حواشی افزود: قبل و بعد از بازی جنگ روانی راه انداختند. اول گفتند چون غیاثی و هدایتی بچه محل هستند داوری به نفع آن ها است. متاسفانه در سایت هایی که مثل قارچ پخش شده و برخی از مسولان سیاسی نیز از آنها حمایت می کنند علیه ملوان مطلب زدند. می دانیم چه کسی این خط را می دهد.

مجری برنامه با اشاره به این که ادبیات خود شما دوستانه نیست و بهتر است هدایتی به جای هدیه دادن بدهی های خود را در استیل آذین بدهد و این کار تنها برای مطرح شدن است گفت: اصلا شما فرض کنید من دورودگر این کار را برای مطرح شدن انجام می دهم. آیا این کار بد است و ارزش ندارد؟

وی همچنین مدعی شد استیل آذین بدهی ندارد و اگر حکمی در اختیار دارید که کمیته انضباطی رسما اعلام کرده و استیناف تأئید کرده که هدایتی به استیل آذین بدهکار است شماره نامه را بدهید تا اقدام کنیم که افاضلی، کعبی،‌ عشوری زاد، انصاریان و... با تماس هایی اعلام کردند از باشگاه استیل آذین طلب دارند.

سعداوی: تهامی بعد از مشکل هنگ کنگ نباید به تیم ملی دعوت می شد

در اخرین بخش برنامه نود نعیم سعداوی در تماسی تلفنی در مورد صحبت های ابراهیم تهامی و اینکه گفته بود او با توصیه در ترکیب اصلی ایران در بازی برگشت با استرالیا قرار گرفته بود گفت: من در دوران بازی و مربیگری ام همیشه بازیکن بی حاشیه ای بودم. نمی دانم چرا بازیکنی را دعوت می کنید که نقشی در صعود تیم ملی نداشته است و تنها ۸ یا ۹ دقیقه در کل آن مسابقات بازی کرده است. اتفاق هنگ کنگ را همه بازیکنان آن زمان می‌دانند چه بود و اصلا پس از آن اتفاق نباید به تهامی اجازه هیچ فعالیتی را می دادند. حالا چطور شما او را با این سابقه به برنامه دعوت می کنید را من نمی دانم.

فردوسی پور در پاسخ به اضهارات سعداوی گفت: او برای فوتبال زحمت کشیده و حقش بوده در این برنامه حاضر شود. همچنین اینکه در زندگی شخصی دیگران چه می گذرد به ما ربطی ندارد.

به جای تقدیر از مهدوی کیا ، طلبش رابدهید !

در انتهای برنامه نود سعید شرینی با حضور روی خط برنامه نود در مورد اظهارت درودگر گفت: صحبت های ایشان بار حقوقی دارد و مطرح کردن این حرف ها درست نبود. در مورد اینکه ایشان می گوید ما برخورد فیزیکی می کنیم باید بگویم همه می دانند که چه کسی برخورد فیزیکی می کند. ایشان در دیدار فوتسال قصد ادب یکی از بازیکنان را داشتند و برخورد فیزیکی انجام دادند.

وی افزود: او می خواست به رختکن ما بیاید و با بازیکنانمان دست بدهد و من هم گفتم برای بازی همه بازیکنان به زمین می آیند و قبل از شروع مسابقه دو نیمکت با یکدیگر خوش بش خواهند کرد. همچنین تقدیر از بازیکن ما نباید مجوز این شود که نود دقیقه بازیکنان ما از روی سکو فحش بشنوند. به جای تقدیر از مهدوی کیا بهتر است طلب ۲۵ میلیونی او از استیل آذین پرداخت شود.

نیم ساعت پایانی برنامه در مورد مشکلات تیم گهر بحث شد .

پرسش و پاسخ نظرسنجی نود

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که ایران در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی چه مقامی کسب می کند؟ ۱- صعود مستقیم ۲- پلی اف ۳- حذف ، که در پایان حدود ۵۲ درصد به گزینه ۲ یعنی رسیدن به پلی آف رای دادند ، ۲۹ درصد گزینه یک را برگزیدند و نزدیک به ۱۹ درصد گزینه ۳ را برگزیدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج