۳۷۱۲۱
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

چه کسی «یک خانواده محترم» را قاچاق کرد؟

حدودا یک هفته ای می شود که نسخه دی وی دی «یک خانواده محترم» میان اهالی رسانه دست به دست می شود و ظرف چند روز گذشته این فیلم به بازار غیرمجاز فروش محصولات تصویری راه پیدا کرده، اصلی ترین پرسش این است که این دی وی دی نسبتا با کیفیت از فیلم چطور در تیراژی چنین گسترده در حال توزیع است.

چه کسی «یک خانواده محترم» را قاچاق کرد؟

تماشا: در حالی که حدودا یک هفته ای می شود که نسخه دی وی دی «یک خانواده محترم» میان اهالی رسانه دست به دست می شود و ظرف چند روز گذشته این فیلم به بازار غیرمجاز فروش محصولات تصویری راه پیدا کرده، اصلی ترین پرسش این است که این دی وی دی نسبتا با کیفیت از فیلم چطور در تیراژی چنین گسترده در حال توزیع است. شبکه ایران در گزارشی سعی کرده به این موضوع نگاهی بیندازد. این گزارش کوتاه را بخوانید:

چه کسی «یک خانواده محترم» را قاچاق کرد؟

«تحقیقات شبکه ایران حکایت از این دارد که این دی وی دی همان نسخه ای است که از سوی تهیه کننده فیلم محمد آفریده برای بازبینی در اختیار سرمایه گذار اصلی فیلم یعنی سیمافیلم قرار گرفته بود تا بعد از دریافت نظرات اصلاحی مدیران این سازمان، تعدیلات لازم به فیلم وارد شود اما مدیران سیمافیلم به جای آنکه اصلاحات و ایرادات فیلم را به تهیه کننده گوشزد کنند مسئله را رسانه ای کرده و بعد از آن نیز کپی فیلم را در اختیار یکسری مسئول فرهنگی قرار داده اند.

این مسئولان هم کپی دی وی دی را در اختیار تعدادی از نزدیکان خود قرار داده و دیری نگذشته که فیلم در مقیاس وسیعی منتشر شده و به دستفروشان نقاط مختلف تهران و شهرستان هم رسیده است.

جالب اینجاست نسخه نهایی که محمد آفریده اخیرا برای نمایش در تعدادی جشنواره خارجی ارائه داده متفاوت است با نسخه کنونی چرا که نه تنها به لحاظ ممیزی چند دقیقه ای از فیلم اصلاح شده بلکه برخی دیالوگ های سوء تفاهم برانگیز فیلم هم حذف یا تعدیل شده است.
با این حال خروج کپی فیلم از سیمافیلم موجب شده «یک خانواده محترم» هم به سرنوشت فیلم هایی مانند «فقر و فحشا» مسعود ده نمکی، «دایره» جعفر پناهی یا «سنتوری» داریوش مهرجویی دچار شود که دو فیلم اول بدون مجوز اکران در سینما پیاده روها (!) توزیع شدند و سومی با داشتن مجوز اکران به چنین سرنوشتی دچار گردید. این یعنی آنکه به جای اکران رسمی فیلم که در نهایت طی آن یک تا دو میلیون نفر مخاطب فیلم خواهند بود، «یک خانواده محترم» حداقل 12-10 میلیون مخاطب پیدا کرده و طولی نمی کشد که همین نسخه غیرمجاز از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان هم سردر خواهد آورد.

آیا کسی می داند اگر واقعا این فیلم به لحاظ معنایی مشکل دار بوده که در مجموع چنین چیزی نیست، چطور می شود ارگانی که با فیلم مشکل دارد به دست خود شرایط اکران زیرزمینی فیلم آن هم در مقیاس میلیونی را فراهم می کند؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آی شیطون بلاها!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج