۳۷۱۲۶
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

فریدون آسرایی: به قمه زدن اعتقاد ندارم!

فریدون آسرایی خواننده محبوبی است که با انتشار همان اولین آلبومش «غریبه» توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. این خواننده درباره اوضاع موسیقی عاشورایی و قطعاتی که در این زمینه منتشر شده است گفت: به تازگی آلبومی در این زمینه نشنیده ام اما قاعدتا اگر بخواهم ترانه ای در این باره انتخاب کنم نگاه من برعکس آنچه در اطرافم اتفاق می افتد، خواهد بود.

فریدون آسرایی: به قمه زدن اعتقاد ندارم!

تماشا: فریدون آسرایی خواننده محبوبی است که با انتشار همان اولین آلبومش «غریبه» توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. این خواننده درباره اوضاع موسیقی عاشورایی و قطعاتی که در این زمینه منتشر شده است به شبکه ایران گفت: «به تازگی آلبومی در این زمینه نشنیده ام اما قاعدتا اگر بخواهم ترانه ای در این باره انتخاب کنم نگاه من برعکس آنچه در اطرافم اتفاق می افتد، خواهد بود. به اعتقاد من در کنار عزاداری هایی که در ماه محرم انجام می شود فلسفه عمیق تری نیز وجود دارد که متاسفانه به آن نگاه نمی کنیم. ما باید فلسفه محرم و عاشورا را درک کنیم و بدانیم این اتفاقات برای چه افتاده است. محرم تنها قناعت کردن به سینه زدن، گریه کردن و زنجیر زدن نیست.»

این خواننده ادامه داد: «شما دیدتان از محرم چیست؟ اینکه تنها بروید لباس سیاه بپوشید و زنجیر بزنید؟ آن بزرگواری که در این دین شهید شده به نیت دیگری به میدان جنگ رفته است. به خاطر جلوگیری از ظلم جنگیده، برای آزادی جنگیده! برای اینکه امروز من و تو در صلح و صفا زندگی کنیم و به یادشان باشیم نه اینکه برویم یک قمه برداریم بزنیم بر سرمان که چه اتفاقی بیفتد؟ بعضی افراد در ارتباط با این مراسم کارهایی انجام می دهند که سبب میشود دیگران ما را خرافاتی و راه ما را جدا از دین بدانند. مانند مراسمی که در پاکستان، کربلا یا بعضی از شهرهای ما انجام می گیرد.»

فریدون آسرایی: به قمه زدن اعتقاد ندارم!

فریدون آسرایی اظهار داشت: «من خواننده باید اول ببینم نگاه و تفکرم از محرم چیست، بعد با این شناخت با ترانه سرایی در این باره صحبت کنم.»

وی گفت: «اینگونه نیست که هر کس ترانه ای در این زمینه گفت آن را انتخاب کنم. باید شعر و ترانه ای باشد که خود من هم به آن اعتقاد داشته باشم و قسمتی از تفکرات و ایده های خودم نیز باشد. البته بیشترین همکاری و ارتباط من در این زمینه با استاد عبدالجبار کاکایی است.»

این خواننده تصریح کرد: «محرم گریستن نیست، نگریستن است. متاسفانه ما خواننده ها چندان تفکری درباره محرم نداریم و به این موضوع که نگاه و تفکر ما درباره محرم چیست توجه نمی کنیم. اگر با این روش کار هنری انجام بدهیم و تفکری پشت سر کارمان نباشد، هر کاری که به ما بدهند حمل کننده تفکرات دیگران خواهیم بود. حالا یا این آهنگ غمگین است یا شاد در هر صورت خط مشی ای برای این خواننده وجود ندارد.»

فریدون اظهار داشت: «بسیاری از دوستان هنرمند و همکاران ما تفکر و اندیشه ای در کارهایشان وجود ندارد. هر ترانه از هر شخصی را می خوانند. مهم این است که ترانه را دوست داشته باشند در صورتی که نباید اینگونه باشد. وقتی کسی خود را هنرمند می داند در جامعه مسئول است. مسئولیت این نیست که فقط باید آهنگ بخوانند، مسئولیت او این است که درباره ترانه اش تفکری داشته باشد و بتواند چند کلمه درباره آن یکجا حرف هم زده شود.»

وی گفت: «با توجه به اینکه در مدت شروع فعالیت هنری ام قطعاتی برای شهدا یا مناسبت های دیگر خوانده ام اما تا امروز در زمینه موسیقی های مذهبی و عاشورایی فعالیتی نداشته ام. دوست دارم موسیقی مناسبتی که در این زمینه می خوانم کلیت داشته باشد و برای همه جوامع انسانی، همه ادیان و برای همه تفکرات باشد نه برای یک قشر بخصوص تا همه بتوانند این اتفاق مهم را درک کنند.»

آسرایی اظهار داشت: «من به ناله و زاری اعتقاد ندارم یا اینکه بر سر خودشان قمه بزنند. دید من چیز دیگری است. حرف من گریستن نیست، نگریستن است.»

وی تصریح کرد: «البته منظورم این نیست که مخالف گریه کردن هستم، گاهی مداحان ما برای گریستن مردم، مطالبی را در مورد امام حسین (ع) بیان می کنند که سبب می شود عظمت و مقام این بزرگوار زیر سوال برود. حتی بسیار اتفاق افتاده است که این افراد وقتی به قحطی شعر ومرثیه می رسند دست به دامان موسیقی های پاپ یا ترانه های قدیمی می شوند در صورتی که هر چقدر کار اورجینال تر باشد بیشتر به دل می نشیند.»

فریدون آسرایی درباره برنامه های آینده اش گفت: «فعلا مسافرم و تا اوایل اسفند ماه نیز ایران نیستم اما درباره آلبوم جدیدم باید بگویم که این آلبوم به تهیه کنندگی بهروز صفاریان در حال جمع آوری است و تقریبا ۹۰ درصد ملودی هایش ساخته شده و در مرحله تنظیم است و ان شاءالله برای سال آینده منتشر خواهد شد. برای اسفند ماه سال جاری نیز به احتمال زیاد کنسرت خواهیم داشت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بي غم

      سلام آخه نمي دونم چرا هر كس توي هركاري بايد نظر بده مگر قايل به نظريه مرحوم عبيد زاكاني باشيم ......

    • محمد

      فــــــــــــــریدون آسرایی یدونه باشه :x

    • مجتبی

      خدا وکیلی گل گفتی (حرف من گریستن نیست، نگریستن است)

    • سپیر

      البته شما بچه کرجی و بچه های کرج کلا به قمه زدن به دیگران اعتقاد دارن

    • رهگذر

      یه سوالی آقای آسرایی چندسالشونه (البته ربطی نداره)

    • محمد جواد

      نمی دونم چرا هر کس میاد راجع مسائلی که آیات عظام و اکابر شیعه در طول 1372 سال پس از عاشورا با احتیاط فتوا میدن خودشان را صاحب فتوا میدونن؟!اخه توی خواننده رو چی به اینکه بگی مردم چه جوری عزاداری کنند؟/بی زحمت از ایشون سوال کنید حکم رقصیدن در کنسرت ایشان آن هم از جانب دختران بی حجاب چیه؟؟اینو بدون اگه بهترین خواننده دنیا هم باشی از مایکل جکسون ملعون پرطرفدارتر نمیشی.آخرشم میمیری و یادت به همراه خودت مدفون میشه.طبق حدیث معتبر اون چیزی که دل خانم فاطمه زهرا رو شاد میکنه همین گریه بر حسین است.این فقط یک دلیل بقیه شو خودت برو فلسفه ی عزای ارباب حسین رو تحقیق کن. جایی که حضرت مهدی میگه ای جد غریبم هر روز و هر شب در سوگ تو گریه میکنم تو کی هستی که میگی گریه نکنیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج