جاباما
۳۷۱۲۹۷
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

مواد آرایشی با پوست چه می کند؟

مواد آرایشی و محصولات مراقبتی پوست بخشی از عادت روزانه بیشتر مردم هستند. بالغین به طور متوسط حداقل هفت محصول مراقبتی پوست را هر روز استفاده می کنند.

ماهنامه دنیای زنان : مواد آرایشی و محصولات مراقبتی پوست بخشی از عادت روزانه بیشتر مردم هستند. بالغین به طور متوسط حداقل هفت محصول مراقبتی پوست را هر روز استفاده می کنند. اینها شامل عطرها، مرطوب کننده ها، ضدآفتاب ها، پاک کننده های پوست، محصولات مراقبت مو، دئودورانتها، ضدعرق ها، محصولات آرایشی مو، محصولات آرایشی رنگی و محصولات آرایشی ناخن می باشد. بیشتر مردم مشکلات کمتری از این محصولات تجربه می کنند.
اگرچه مشکلات می تواند یا از اولین استفاده های اندک و یا بعد از سال ها مصرف رخ دهد. مردم معمولا می دانند کدام محصولات باعث مشکل می شوند، اما عکس العمل های کشنده و شدید ممکن است نیازمند مهارت های یک متخصص پوست باشد.

مواد آرایشی با پوست چه می کند؟
مشکلات ناشی از استفاده از محصولات آرایشی و محصولات مراقبتی پوست چیست؟

عکس العمل نسبت به محصولات مراقبتی پوست می تواند شامل مشکلات ساده باشد و این بستگی به شرایط پوست یا پاسخ ایمنی فرد دارد. درماتیت تماسی مخرب یک مشکل معمول است که با مواد آرایشی و محصولات مراقبتی پوست دیده می شود.

آلرژی پوستی چیست؟

بعضی مردم نسبت به یک ماده خاص یا مواد موثره یک محصول حساس هستند. آنها هر زمانی که در تماس با این ماده موثره قرار گیرند واکنش نشان می دهند اگرچه ممکن است چندین روز طول بکشد تا علائم ظاهر شود و علائم شامل قرمزی (تورم) خارش و تاول های حاوی مایع باشد.

بیشترین مخرب های پوستی کدامند؟

پوست سالم یک سد دفاعی عالی بری بیشتر موادی است که در مواد آرایشی یافت می شوند. اگر پوست خیلی خشک یا زخمی باشد شکاف (محل باز) این سد دفاعی را کمتر موثر می سازد. سوختگی، خارش و قرمزی ممکن است علائم ناشی از تخریب یک محصول باشد. مواد شوینده و صابون های حمام و ضدعرق ها و مواد آرایشی چشمی، مرطوب کننده ها، محلول فر دائمی مو و شامپوها بیشترین تخریب کننده های پوستی هستند. حتی آب می تواند برای پوست خشک مخرب باشد.

بعضی از ترکیباتی که باعث عکس العمل حساسیت زایی می شوند چه هستند؟

عطرها، نگهدارنده ها، ترکیباتی که معمولا در محصولات مراقبتی پوست و لوازم آرایشی یافت می شوند علل واکنش های حساسیتی به مواد آرایشی هستند.

عطرها:

عطرها بیشتر از سایر ترکیبات باعث حساسیت پوستی می شوند. بیشتر از 5 هزار نوع عطر مختلف در مواد آرایشی محصولات مراقبتی پوست استفاده می شوند. عطرهایی با حساسیت زایی کمتر برای کمتر کردن این مشکل، ایجاد شده اند. به خاطر داشته باشید که محصولی که با عنوان unscexted برچسب شده است ممکن است واقعا حاوی عطر باش. یک محصول باید با عنوان fragnence free (بدون ماده معطر) نشان داده شده باشد و یا without- perfume (بدون عطر) که نشان دهد هیچ چیزی برای ایجاد بوید خوب اضافه نشده است. بعضی حساسیت ها به ماده معطر ممکن است زمانی رخ دهد که پوست در مجاورت نور خورشید قرار گیرد.
مواد آرایشی با پوست چه می کند؟
نگهدارنده ها:

نگهدارنده ها در مواد آرایشی و محصولات مراقبتی پوست دومین دلیل رایج مشکلات پوستی هستند. نگهدارنده ها از رشد قارچ ها و باکتری ها که باعث عفونت پوستی می شوند جلوگیری می کند و محصولات را از اکسیژن و تخریب های نوری محافظت می کند. مواد آرایشی حاوی آب باید دارای بعضی از انواع نگهدارنده ها باشند. مصرف کنندگانی که به یک نوع ماده نگهدارنده واکنش نشان می دهند لزوما به بقیه حساسیت ندارند. مثال هایی از نگهدارنده ها شامل Quaternium، imidazolidinyl، ۱۵-paraen، phexoryethoxol، DMDM hydaxtoin، Fprmaldehyde، Methylchloroisothiazolinonc می باشد و بهتر است ترکیبات بر روی محصول لیست شود.

محصولات مراقبتی شخصی چه هستند؟

محصولات مراقبتی شخصی که باعث می شود مو و پوست تمیز و خوشبو بماند تمیزکننده های پوست، شامپوها و نرم کننده ها و دئودورانت ها و ضدعرق ها می باشد.

ترکیبات رنگی ارایشی کدامند؟

ترکیبات رنگی آرایشی بر روی پوست صورت و لب ها برای زیباسازی به کار می رود.

مواد آرایشی صورت:

مواد آرایشی صورت، برای رنگ کردن صورت به کار می روند، انتخاب مواد آرایشی صورت بسیار مهم است زیرا آنها در تماس مستقیم با پوست برای مدت طولانی می باشد. به طور معمول مواد آرایشی صورت باید غیرحساسیت زا، ضدآکنه و ضد کومدون باشد که محصول را کمتر حساسیت زا کند. محصول نباید منافذ را بپوشاند و باعث آکنه شود، مواد آرایشی حاوی ضدآفتاب باعث جلوگیری از سرطان و چروک می شود.

مواد آرایشی چشم:

پلک حساس ترین قسمت پوست بدن می باشد. مواد آرایشی چشم شامل سایه چشم، خط چشم و ریمل است. سایه چشم، کمتر مخرب هستند. مواد آرایشی حاوی آب (محلول یا قابل شستشو) راحت تر پاک می شوند. شستشو و مالش جدی چشم برای پاک کردن آرایش چشم لازم است که ممکن است مخرب باشد. اغلب مواد آلرژی زا و مخرب می توانند با تماس چشم با انگشت به چشم وارد شوند. مواد آرایشی چشم نباید بین افراد مشترک باشد و بهتر است که هر سه یا چهار ماه عوض گردد زیرا که امکان آلودگی باکتریایی موجود است.
مواد آرایشی با پوست چه می کند؟
مواد آرایشی لب:

مواد آرایشی لب شامل رژ لب و بوم لب می باشند. آنها لب های ترک خورده و خشک را مرطوب می کنند و از آفتاب محافظت می کنند. بعضی از رنگ های طولانی مدت روی لب باعث حساسیت پوستی و خشکی می شوند. بزاق یکی از علل شایع تحریک و خشکی لب ها می باشد.

مواد آرایشی مو چه هستند؟

ظاهر مو می تواند به وسیله مواد آرایشی مو عوض شود. به وسیله تغییر رنگ از طریق رنگ مو و یا شکل موها به وسیله فر دائم.

رنگ ها:

رنگ موهای موقت بعد از یک بار شامپوکردن شسته می شوند. رنگ های تدریجی مو تولید یک تغییر رنگ برای دو یا سه هفته می کنند. این رنگ ها معمولا باعث ایجاد مشکل نمی شوند. رنگ موهای نیمه دائمی که بعد از 4 تا 6 شستشو و رنگ های دائمی که شسته نمی شود باعث حساسیت می شود. این محصولات بهتر است بر روی بخش کوچکی از پوست امتحان شود (پشت گوش و یا داخل آرنج 24 ساعت قبل از مصرف).

رنگ موهای دائمی موها را روشن تر یا تیره تر می کند. پرسولفات آمونیوم گاهی برای روشن کردن مو به کار برده می شود که می تواند باعث حساسیت و خشکی پوست شود. این ماده ممکن است باعث حساسیت ناگهانی مثل سرگیجه و سردرد هم شود.

فر دائمی:

فر دائمی موی صاف را مواج و فرفری می کند. یک محلول شیمیایی، پیوندهای شیمیایی را در موهای صاف می شکند و باعث ایجاد فر در مو می شود. این عمل می تواند مو را تخریب کند. موها نباید در معرض محلول بیش از هر 3 ماه قرار گیرند. اگر مایع فر برای مدت طولانی تر روی مو بماند بسیار قوی تر عمل می کند و موها را خشک می کند و بی رنگ می سازد و باعث شکنندگی مو می شود. تخریب پوست سر هم می تواند رخ دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج