۳۷۱۸۴۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

علی‌ بابا، پسرک چشم‌ بادامی که فروشنده خوبی است!

وب‌سایت فروش علی‌بابا به عنوان یک واسطه بین فروشنده و خریدار عمل می‌کند و برای تسهیل معاملات آن‌ها شکل گرفته است. فروشندگان و تولیدکنندگان در تمام نقاط جهان می‌توانند با ورود به وب‌سایت این شرکت، محصولات خود را به خریداران مجازی معرفی کرده و با حذف واسطه‌های دیگر، یک خرید و فروش آسان را رقم بزنند.

وب‌سایت شنبه - فهیمه خراسانی: وب‌سایت فروش علی‌بابا به عنوان یک واسطه بین فروشنده و خریدار عمل می‌کند و برای تسهیل معاملات آن‌ها شکل گرفته است. فروشندگان و تولیدکنندگان در تمام نقاط جهان می‌توانند با ورود به وب‌سایت این شرکت، محصولات خود را به خریداران مجازی معرفی کرده و با حذف واسطه‌های دیگر، یک خرید و فروش آسان را رقم بزنند.
مدل کسب‌وکار علی‌بابا به صورتی است که به عنوان یک بازار مجازی برای خریداران و فروشندگان عمل می‌کند. این شرکت خرده‌فروشی با ارائه راهکارهایی برای خریداران و فروشندگان، آن‌ها را در یک معامله بهتر یاری می‌کند. به این صورت که با رتبه‌بندی فروشندگان و محصولات آن‌ها امکان جست‌وجو را برای خریدارن آسان‌تر کرده و از سوی دیگر با شناساندن خریداران بالقوه، فرآیند فروش را برای تولیدکنندگان تسهیل می‌کند.
علی‌ بابا، پسرک چشم‌ بادامی که فروشنده خوبی است!
استراتژی‌های غول فروش الکترونیکی جهان

علی‌بابا به عنوان یکی از غول‌های تجارت الکترونیک آنلاین در جهان، نامی شناخته‌شده است. خدمات خرده‌فروشی آنلاین، خدمات پرداخت الکترونیکی، موتور جست‌وجوگر خرید و خدمات مربوط به خرید و فروش آنلاین از جمله خدمات معتبری است که این خرده‌فروشی بزرگ در راستای فروش اینترنتی به مشتریان خود ارائه می‌کند.
به طور کلی خدمات علی‌بابا در سه گروه عمده خلاصه می‌شود که عبارتند از: یک پرتال فروش جهانی بین واردکنندگان و صادرکنندگان که به زبان انگلیسی است؛ یک پرتال به زبان چینی که فروش داخلی این خرده‌فروشی را در کشور چین شامل می‌شود و در نهایت یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین به نام اکسپرس که به خریدارن فردی این امکان را می‌دهد که مقادیر کوچک‌تری از نیازهای خود را با قیمت عمده‌فروشی خریداری کنند.
علی‌بابا در کنار رقبای بزرگی مانند ای‌بی و آمازون، یکی از غول‌های خرده‌فروشی‌ آنلاین در سطح جهان به شمار می‌رود. در این گزارش به معرفی راهکارهای فروش علی‌بابا می‌پردازیم.

امکان یک خرید ایمن

همه افراد در فرآیند خرید به دنبال یک خرید مناسب، ایمن و محصول سالم هستند که این فرآیند خصوصا در نوع آنلاین خود بیشتر جلب توجه می‌کند. یک خریدار اینترنتی در درجه اول، به دنبال یک محصول مطمئن و ایمن است و این همان کاری است که شرکت علی‌بابا در پی اجرای آن است.
ایجاد حس اعتماد در خریدار از جمله راهکارهای اصلی وب‌سایت فروش علی‌بابا است که سعی در جلب اعتماد خریدار و فراهم کردن یک خرید آسان را برای وی دارد. همچنین حفظ حریم خصوصی نیز از دیگر اقدامات این خرده‌فروشی آنلاین برای بالا بردن حس اعتماد مشتریان است. خریداران می‌توانند با خاطری آسوده اطلاعات شخصی خود را در این وب‌سایت وارد کرده و به خرید محصول مورد نظر خود بپردازند.

امکان جست‌وجو و خرید آسان

علی‌بابا از طریق ارائه خدمات خرید آسان، مشتریان بیشتری را در سطح جهان به سوی خود جلب می‌کند. همه افراد در هنگام خرید آنلاین، به دنبال یک خرید راحت و سریع هستند و این شرکت نیز با امکان جست‌وجوی آسان‌تر، این خواسته را تحقق می‌بخشد. دسته‌بندی محصولات، ارائه لیست محصولات چندگانه، نوشتن هزینه‌ها و توضیحات مربوط به هر محصول و... از جمله خدماتی است که امکان یک خرید آسان‌تر را برای مشتریان فراهم می‌کند و همچنین امکان بازگشت دوباره آن‌ها را به این وب‌سایت افزایش می‌دهد.
اضافه کردن عکس محصول نیز می‌تواند کمک شایانی به خریداران برای شناختن محصول داشته باشد، ضمن اینکه نوشتن توضیحات کاملی درباره کالای مورد نظر نیز می‌تواند میزان اطلاعات خریدار را از محصول بالاتر برده و در نتیجه خرید موفق‌تری را رقم بزند.
طراحی سایت‌های چندزبانه نیز از دیگر استراتژی‌های علی‌بابا برای فروش محصولات است، چراکه خریدارانی که وارد این بازار مجازی می‌شود از نقاط مختلف جهان بوده و در نتیجه با گسترش زبان این وب‌سایت‌ها، امکان مراجعه مشتریان و شکل‌گیری فرآیند خرید بالاتر می‌رود.
علی‌ بابا، پسرک چشم‌ بادامی که فروشنده خوبی است!
پاسخگو در برابر مشتریان

یکی از نکات مثبتی که در روند بازاریابی این خرده‌فروشی به چشم می‌خورد، رابطه مناسبی است که با خریداران برقرار می‌شود. به این معنا که سیستم‌عامل‌های این صفحه مجازی با داشتن یک رابطه قوی با مشتریان، به پاسخگویی به سوالات آن‌ها پرداخته و این عمل را به صورت آنلاین و خیلی سریع به انجام می‌رسانند. پاسخگو بودن در مقابل سوالات و خواسته‌های مشتریان می‌تواند به جلب اعتماد بیشتر کاربران این سایت اینترنتی کمک کرده و در نهایت منجر به بازدیدهای مکرر و خریدهای بیشتر آن‌ها از این وب‌سایت شود.

امکان مدیریت بازاریابی از سوی فروشندگان

تولیدکنندگانی که به فروش محصولات خود از طریق وب‌سایت علی‌بابا می‌پردازند، می‌توانند از خدمات مختلفی که این شرکت برای فعالیت‌های بازاریابی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد نیز استفاده کنند، به این معنا که شرکت علی‌بابا از طریق طراحی یک ابزار آماری، امکان تجزیه و تحلیل بازاریابی را برای فروشندگان فراهم می‌کند و آن‌ها می‌توانند به صورت آماری، بازخورد تبلیغات خود را در این وب‌سایت مشاهده کنند.
کاربران فروشنده در وب‌سایت علی‌بابا قادر می‌شوند از طریق نمودارهای دقیق، عملکرد اینترنتی فروش خود را بررسی کرده و با درک رفتاری که از خریدارهای مجازی خود می‌بینند، روند تولید خود را ادامه دهند. بنابراین فروش در وب‌سایت علی‌بابا به معنای سپردن کامل فرآیند فروش به تیم بازاریابی این کمپانی نبوده و فروشندگان می‌توانند به صورت دقیق، جزئیات بازاریابی و روند فروش خود را پیگیری کنند.

استراتژی‌های قیمت‌گذاری علی‌بابا

یکی از قسمت‌های مهم در هر فرآیند خرید و فروش، تعیین قیمت محصول است؛ این روند به طور خاصی در بازاریابی و تبلیغ محصولات مورد نظر تأثیرگذار است و بنابراین تمام کسب‌وکارهای جهان سعی در شناخت بهتر استراتژی‌های قیمت‌گذاری دارند.
خرده‌فروشی آنلاین علی‌بابا که به طور خاصی روی فرآیند خرید و فروش متمرکز شده است نیز از اهمیت استراتژی‌های قیمت‌گذاری غافل نبوده و به‌طور خاصی روی این نکته تمرکز دارد. سه نوع اصلی قیمت‌گذاری در فرآیند سیستم فروش علی‌بابا به چشم می‌خورد که عبارتند از: قیمت‌گذاری رقابتی، قیمت‌گذاری خط محصول و قیمت‌گذاری نفوذ.

در قیمت‌گذاری رقابتی سعی می‌شود قیمتی که روی محصول گذاشه می‌شود، در مقایسه با رقبای آن محصول تعیین شود و به صورتی باشد که تفاوت شدیدی با قیمت محصولات رقیب خود نداشته باشد. چراکه اگر قیمت ارائه‌شده، بیش از قیمتی باشد که محصولات رقیب دارند، قطعا مشتریان ترجیح می‌دهند که از رقبای مذکور خریداری کنند. بنابراین در این استراتژی باید رقبا را به خوبی شناخت و قیمتی را روی محصول گذاشت که به صورت معقولی با قیمت‌های رقیب هماهنگ باشد.
در این صورت با وجود خرید آسان‌تری که شرکت علی‌بابا برای مشتریان فراهم می‌کند، امکان رجوع مشتریان به این وب‌سایت بالاتر می‌رود. در استراتژی قیمت‌گذاری خط محصول، باید به این نکته توجه داشت که محصولاتی که در وب‌سایت علی‌بابا برای فروش عرضه می‌شود، در عین متفاوت بودن، ممکن است در یک گروه مشابه قرار گیرند.
بنابراین این وب‌سایت تلاش می‌کند که محصولاتی را که در یک گروه تولیدی مشابه قرار دارد، به صورت متمایز قیمت‌گذاری کند. در این صورت با وجود طیف گسترده‌ای از محصولات که در یک گروه مشابه قرار دارد، امکان انتخاب برای مشتریان بیشتر می‌شود و آن‌ها می‌توانند با توجه به قیمت‌هایی که در یک فضای رقابتی تعیین شده‌، دست به خرید بزنند.
علی‌ بابا، پسرک چشم‌ بادامی که فروشنده خوبی است!
داشتن حق انتخاب بیشتر، به صورت طبیعی امکان خرید را افزایش می‌دهد و با عملی کردن فرآیند مذکور، مشتریان بیشتری به سوی محصولات ارائه‌شده در این وب‌سایت جلب می‌شوند. پایین آوردن قیمت در جهت فروش بیشتر، از جمله استراتژی‌های موفقی است که در بازاریابی دنیای امروز، درستی آن ثابت شده است.
به این معنا که قیمت پایین یک محصول وقتی در حجم زیاد فروخته شود، جبران می‌شود. خرده‌فروشی علی‌بابا نیز از این استراتژی، تحت عنوان قیمت‌گذاری نفوذ (Penetration) استفاده کرده و با پایین آوردن قیمت برخی از محصولات، درجه فروش آن‌ها را بالاتر برده و در نهایت با فروش بیشتری که نصیب تولیدکنندگان کرده است، سود بیشتری را برای آن‌ها تضمین می‌کند.

جذب بیشتر مشتری با خدمات ارزش افزوده

تخفیف و ارائه خدمات ارزش افزوده از دیگر استراتژی‌های فروش شرکت علی‌بابا است که به صورت قابل توجهی منجر به جذب مشتریان می‌شود. ارائه تخفیف در جشنواره‌های فصلی و امکان دریافت یک محصول رایگان در ازای مقدار معینی از خرید، از جمله راهکارهایی است که این شرکت برای جذب بیشتر مشتریان خود در نظر گرفته است.
همچنین ارائه خدمات ارزش افزوده نیز از دیگر استراتژی‌های این کمپانی برای ارتقای خدمات به مشتریان است. متقبل شدن هزینه‌های حمل‌ونقل، تحویل سریع، ضمانت محصولات، امکان طراحی سفارشی و... از جمله این خدمات است که شرکت علی‌بابا به مشتریان خود ارائه داده و از این راه سعی در ارائه یک خرید آسان، مقرون‌به-صرفه و برگشت‌پذیر را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج