جاباما
۳۷۲۱۳۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دعوت ارمنستان از ایرانیان برای سرمایه‌گذاری

سفیر ارمنستان گفت: دولت ارمنستان برای سرمایه‌گذاران خارجی مجوزها و امتیازات خاصی در نظر گرفته است که سرمایه‌گذاران قزوینی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

خبرگزاری ایسنا: سفیر ارمنستان گفت: دولت ارمنستان برای سرمایه‌گذاران خارجی مجوزها و امتیازات خاصی در نظر گرفته است که سرمایه‌گذاران قزوینی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

آرتاشس تومانیان در دیدار با استاندار قزوین که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: ما با ایران اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی داریم، ما می‌توانیم ارتباط دو کشور را در بخش استان‌ها و حتی شهرها برقرار کنیم و اگر بخواهید می‌توانیم چند شهر برای همکاری به شما معرفی کنیم، ما با کشور ایران درزمینهٔ فرهنگی نیز مسائلی وجود دارد که می‌توانیم به هم انتقال دهیم.

وی افزود: ما در زمینه‌های مختلف هنر از قبیل ادبیات، موسیقی، تئاتر و سینما می‌توانیم تجربیاتی را به یکدیگر منتقل کنیم، همچنین در زمینهٔ توریسم می‌توانیم همکاری توسعه‌یافته داشته باشیم با توجه به این‌که برای ورود دیگر نیاز به ویزا نیست این ارتباط راحت‌تر صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ارمنستان آمادگی دارد که پذیرای گردشگران استان قزوین باشد، زیرساخت‌ها فراهم است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد، البته در تمام زمینه‌های اقتصادی ما می‌توانیم باهم همکاری داشته باشیم.

سفیر ارمنستان تصریح کرد: ارمنستان مدت زیادی است که عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شده است، قرقیزستان، روسیه، بلاروس، قزاقستان از دیگر کشورهای عضو اتحادیه هستند و مرز وارداتی گمرکی بین این کشورها برداشته‌شده است؛ بنابراین بدون عوارض گمرک می‌توانید کالاهای خود را وارد روسیه کنید.

وی خاطرنشان کرد: این تولیدات می‌تواند در ارمنستان به‌تنهایی یا با حضور شریک‌های ارمنستان صورت بگیرد. دولت ارمنستان امتیازات و مجوزهای خاصی برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خارجی در نظر گرفته است، ما آمادگی داریم این ارتباطات را با ایران برقرار کنیم و در خصوص مسائل حقوقی و قانونی این موارد با اتاق بازرگانی قزوین صحبت کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ارمنستان سه میلیون نفر جمعیت دارد و هفت میلیون ارمنی نیز در خارج از ارمنستان زندگی می‌کنند و همچنین برخی از ارامنه در ایران ساکن هستند، در بسیاری از کشورهای دنیا جامعه ارمنی ازنظر تجارت و بازرگانی فعالیت دارند.

سفیر ارمنستان خاطرنشان کرد: ما امیدواریم مشارکت در ایران و ارمنستان برقرار شود و لازمه این امر درک کافی از امکانات خودمان است؛ اگرچه ما کشور همسایه هستیم ولی رابطه اقتصادی ما مانند رابطه سیاسی نیست.

وی تأکید کرد: رابطه اقتصادی تنها در مورد دادوستد معمولی نیست بلکه کلاً در خصوص سیاست‌های اقتصادی ایران است، بعضی وقت‌ها به نظر می‌رسد که کار کردن با مسوولان استانی راحت‌تر از کار کردن با مسوولان کشوری است.

وی اظهار کرد: تهران مشکلات خاص خود را دارد و درگیری‌های موجود در آنجا ارتباط را سخت می‌کند اما در استان‌ها بهتر می‌شود ارتباط برقرار کرد. ما آمادگی همکاری کامل با ایران راداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج