۳۷۲۳۳
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

کودک ۳ ساله، شگرد جديد زورگيری!

سارقان مسلح که براي جلب اعتماد طعمه هاي خود از کودک سه ساله استفاده مي کردند توسط پليس آگاهي شناسايي و دستگير شدند.

خبرگزاری ایسنا: سارقان مسلح که براي جلب اعتماد طعمه هاي خود از کودک سه ساله استفاده مي کردند توسط پليس آگاهي شناسايي و دستگير شدند.در روز بيستم آبان ۹۱ خانم جواني با مراجعه به کلانتري ۱۲۳ نياوران به مأموران اعلام کرد: «به عنوان مسافر سوار يک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ شدم که توسط سرنشيان آن و با تهديد چاقو و اسلحه مورد زورگيري و سرقت اموال همراه خود قرار گرفته است».

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت مسلحانه» و به دستور شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره يکم مبارزه با سرقت‌هاي مسلحانه پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به اداره يکم پليس آگاهي، مالباخته در اظهارات خود گفت: « در ساعت ۲۱:۳۰ روز بيستم آبان در حال برگشت از محل كار به خانه بودم كه در ميدان تجريش، به عنوان مسافر سوار يك دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نقره اي شدم که يك زن به همراه يك بچه حدودا دو ساله در صندلي جلو و دو مرد جوان نيز در صندلي عقب نشسته بودن د .

پس از طي مسافتي کوتاه، ناگهان دو نفر مرد جواني كه در صندلي عقب نشسته بودند با تهديد اسلحه و چاقو كيف مرا گرفته و علاوه بر سرقت کيف و دو دستگاه گوشي تلفن همراه، يک رشته زنجير و پلاك نقره همراهم را نيز از گردنم کشيده و سپس با تهديد اقدام به گرفتن رمز كارت عابر بانك کرده و در خيابان لواساني با مراجعه به دستگاه خودپرداز مبلغ يكصد و چهل هزار تومان موجودي آن را خالي کرده و در نهايت در يك محل خلوت از ماشين من را پياده و تهديد کردند كه اگر بخواهم شماره پلاك خودرو آنها را بردارم با شليك گلوله مرا مي‌زنند».

در ادامه رسيدگي به اين پرونده، کارآگاهان اداره يکم در بررسي سرقت‌هاي مشابه اطلاع پيدا کردند که در محدوده شمال و شمال غرب تهران سرقت‌هاي مشابه ديگري و تماما توسط سرنشينان يک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نقره اي در حال وقوع است .

در بررسي اظهارات ساير مالباختگان مشخص شد که سارقان در تمامي سرقت‌هاي خود و به منظور جلب اعتماد طعمه‌هاي خود که تمامي آنها از ميان زنان انتخاب شده بودند، از کودکي حدودا ۳ ساله استفاده کرده تا مالباختگان با مشاهده يک زن و کودک در داخل ماشين به راحتي به راننده پژو ۴۰۵ به عنوان مسافرکش اعتماد کرده و سوار ماشين شوند .

تحقيقات انجام شده از مالباختگان نشان داد که سارقان تمامي سرقت‌هاي خود را در مناطق شمالي تهران بويژه در محدوده ميدان قدس، ميدان تجريش، چهارراه پارک وي، ميدان ونک، خيابان دولت، خيابان ملاصدرا و ... انجام داده و در تمامي سرقت‌ها نيز مالباختگان را تهديد کرده اند که در صورت اقدام به برداشتن شماره پلاک خودرو آنها را مورد هدف گلوله قرار خواهند داد .

در ادامه تحقيقات و با وجود آنکه مالباختگان در اظهارات خود عنوان کرده بودند که شماره پلاک خودرو سارقان را به صورت دقيق در اختيار نداشته و يا بواسطه تهديد از سوي سارقان اقدام به برداشتن شماره پلاک خودرو نکرده بودند، اما با بهره گيري از همين اطلاعات و جمع بندي انجام شده بر روي آنها و همچنين بهره گيري از تعدادي از شعبات بانکي که سارقان با مراجعه به آنها اقدام به برداشت وجوه نقد از حساب مالباختگان کرده بودند، سرانجام شماره پلاک خودرو مورد شناسايي قرار گرفت و مالک خودرو به هويت مهدي . س ( ۳۲ ساله ) شناسايي و تصوير آن به عنوان راننده در زمان سرقت‌ها، از سوي مالباختگان مورد شناسايي قرار گرفت .

با شناسايي مهدي . س به عنوان يکي از اعضاي گروه سارقان مسلح، مراقبت‌هاي نامحسوس پليسي از نامبرده در دستور کار کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و سرانجام در ساعت ۱۸ روز هشتم آذر متهم به همراه همسر خود به هويت مرضيه . د (۳۴ساله) و دو نفر ديگر به اسامي ميثم . س ( ۲۳ساله) و پژمان . د (۱۸ ساله) دستگير و پس از انتقال به اداره يکم صراحتا به سرقت‌هاي خود از مسافران خانم اعتراف کردند.

در تحقيقات انجام شده از متهمان مشخص شد که هر چهار متهم به مصرف موادمخدر از نوع ترياک و کراک اعتياد داشته و مهدي و مرضيه با به همراه داشتن کودک خردسال خود، زمينه اعتماد مالباختگان را ايجاد و دو متهم ديگر پرونده (ميثم و پژمان) نيز با تهديد چاقو و اسلحه کمري اقدام به زورگيري و سرقت وجوه نقد و ديگر اموال مالباختگان کرده اند . سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: « با توجه به اعتراف صريح متهمان به دهها فقره سرقت و زورگيري به شيوه مسلحانه در مناطق عمدتا شمال شهر تهران و شناسايي تعدادي از مالباختگان، قرار قانوني از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهمان جهت انجام تحقيقات تکميلي و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي در اختيار اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

لذا از کليه شهروندان و مالباختگان بويژه شکات خانمي که بدين شيوه و شگرد و توسط سرنشينان يک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌اي رنگ مورد سرقت و زورگيري مسلحانه قرار گرفته اند دعوت مي‌شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح شکايات خود به اداره يکم مبارزه با سرقت‌هاي مسلحانه پليس آگاهي تهران بزرگ واقع رد خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نظرک

      چند بار میگن سوار شخصی نشید چرا گوش نمیدید آخهههههه
      چرا من هرس میخورم ها؟؟؟

      پاسخ ها

      • زهرا

        این حرف مال قبلا بود ... الان دیگه به تاکسی هم نمیشه اطمینان کرد ، پس :
        زنده باد اتوبوس

      • متانت

        با نظرت موافق زهرا خانوم.

    • بدون نام

      ,وقتی میای سوار پژو 405 میشی مثل ما سوار پیکان نمیشی خوب اینها رو داره !!!

    • زهرا خانوم

      بیچاره اون بچه که پدرو مادرش این احمق هان...خدا آخر و عاقبتشو به خیر کنه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج