۳۷۲۵۰۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کشف نشانه های زندگی در یخ ۴۰۰ هزار ساله

دانشمندان آمریکایی با تجزیه و تحلیل نمونه یخی با قدمت ۴۰۰ هزار سال، به وضع آب و هوا و شرایط زندگی گیاهی بر روی کره زمین پی بردند. نمونه های یخ، در یخچالی انبار مانند در «آزمایشگاه ملی هسته یخ» در حومه شهر دنور ایالت کلرادو نگهداری می شوند.

خبرگزاری صبا: دانشمندان آمریکایی با تجزیه و تحلیل نمونه یخی با قدمت ۴۰۰ هزار سال، به وضع آب و هوا و شرایط زندگی گیاهی بر روی کره زمین پی بردند. نمونه های یخ، در یخچالی انبار مانند در «آزمایشگاه ملی هسته یخ» در حومه شهر دنور ایالت کلرادو نگهداری می شوند.

در این یخچال آزمایشگاهی حدود 17 هزار متر یخ از سراسر دنیا گردآوری شده و در دمای منفی 36 درجه (سلسیون) نگهداری می شود.

جفری هارگریوز که مؤسس این آزمایشگاه است می گوید: من جور دیگری به این تکه یخ نگاه می کنم! این قطعه یخ 400 هزار ساله است؛ خب، از نظر من این قطعه یخ بسیار باارزش است و کار من این است که از آن نگهداری کنم تا به همین شکل باقی بماند.

محققان برای بررسی تکه‌های یخ گردآوری شده از قطب جنوب در محیطی با دمای منفی ۲۴ درجه (سلسیوس) کار می کنند. آنها یخ را برش می زنند و آزمایش های اولیه را روی آن انجام می دهند و با عبور جریانی از الکتریسیته از تکه ای به طول یک متر، لایه ای از اسید ناشی از فوران آتشفشان را کشف می کنند.

تی جی فاج، یکی از محققان دانشگاه واشنگتن درباره این کشف می گوید: «این آتشفشان بسیار عظیم بوده است و حدود هشت هزار سال قبل رخ داده است. بنابراین، با نگاه کردن به این آتشفشان ها از طریق هسته‌های یخ می توان دریافت که طی زمان چه فعالیت های آتش فشانی در منطقه بوده است و این شناخت به ما کمک می کند نحوه کارکرد سیستم آب و هوا را بهتر درک کنیم و در صورت بروز رخدادهای آتشفشانی واکنش مؤثرتری از خود نشان دهیم.»

بروس واگن، مدیر آزمایشگاه ایزوتوپ پایدار در «مؤسسه تحقیقاتی آرکتیک و آلپاین» در شهر بولدر ایالت کلورادو می گوید: «هسته های یخی شواهد ارزشمندی برای الگوهای قابل پیش بینی آب و هوا در آینده به حساب می آیند. اگر ما با استفاده از پارامترهایی که در این هسته های یخی اندازه گیری می کنیم بتوانیم به گذشته نگاه کنیم آنگاه با اطمینان بیشتری می توانیم الگوهای آب و هوایی را پیش بینی کنیم.»

واگن یخ را میلیمتر به میلیمتر ذوب می کند تا مولکول های درون آن را که با کولاک برف شکل گرفته اند، مطالعه کند. مولوکول های سنگین تر اکسیژن نشان دهنده شرایط آب و هوایی گرم تر است. هر قطعه یخ، حاوی تاریخچه ای منجمد از شرایط آب و هوایی کره زمین است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج