جاباما
۳۷۳۲۷۹
۳ نظر
۵۰۵۴
۳ نظر
۵۰۵۴
پ

لواشک های میوه ای طرح دار

به جای این که از فروشگاه ها لواشک های غیر بهداشتی خرید کنید می توانید خودتان بهترین لواشک ها را در خانه درست کنید. شاید کمی زمان ببرد اما ارزشش را دارد. گذشته از تمام این ها تابستان بهترین زمان برای درست کردن این خوراکی های خوشمزه تابستانی است.

وب‌سایت بدونیم - مریم اسدی: به جای این که از فروشگاه ها لواشک های غیر بهداشتی خرید کنید می توانید خودتان بهترین لواشک ها را در خانه درست کنید. شاید کمی زمان ببرد اما ارزشش را دارد. گذشته از تمام این ها تابستان بهترین زمان برای درست کردن این خوراکی های خوشمزه تابستانی است.
لواشک های میوه ای طرح دار
درست کردنش خیلی ساده است. میوه ها را پوره می کنید روی سینی پخش کرده و در نهایت خشک می کنید. این کار را به روش های مختلفی می توان انجام داد اما این روش، روشی است که من به کار می برم.

مواد لازم:

  • ۲ عدد سینی فر
  • ۲ عدد کاغذ سیلیکونی
  • ۳ پیمانه پوره سیب
  • پوره ۴ یا ۵ نوع میوه
  • ۴ تا ۵ عدد بطری
  • آب یک عدد لیمو
  • عسل
  • کاغذ پوستی
  • فر یا میوه خشک کن
  • قیچی
لواشک های میوه ای طرح دار
طرز تهیه:

مرحله اول: میوه ها را پوره کنید

تا می توانید میوه های رنگ به رنگ استفاده کنید چون می خواهید طرح روی لواشک زیبا و رنگارنگ شود. به خاطر داشته باشید که پایه لواشک ما از سیب است. این میوه های رنگی را برای طرح روی آن استفاده می کنیم.

من از میوه های توت فرنگی، کیوی، هلو، بلوبری و تمشک سیاه استفاده کردم. (البته شما می توانید هر میوه ای که دوست دارید استفاده کنید) رنگ بلوبری و تمشک پس از پخت خیلی به هم شباهت پیدا می کند به طوری که نمی توان آن ها را از هم تشخیص داد.
لواشک های میوه ای طرح دار
لواشک های میوه ای طرح دار
به دو روش می توان با این میوه ها پوره درست کرد. می توانید آن ها را بپزید و له کنید یا این که می توانید ابتدا آن ها را له کنید دوباره بپزید. فرقی نمی کند بستگی به سلیقه خود شما دارد.

میوه را داخل تاوه روی حرارت گاز بریزید و ۱ و نیم قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید. ۵ دقیقه روی گاز هم بزنید اکنون میوه را از روی گاز بردارید و با هم زن خوب هم بزنید. سپس ۱ قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کنید. در آخر پوره میوه را داخل بطری ریخته و کنار می گذارید تا آماده استفاده شود. همه میوه ها را به همین روش پوره کنید.

دقت داشته باشید که عسل برای شیرین کردن پوره نیست. مراقب باشید به جای عسل از شکر استفاده نکنید. عسل برای انعطاف پذیری لواشک پس از خشک شدن اضافه می شود.

نکته دیگراین که مراقب باشید پوره میوه ها دانه یا هسته نداشته باشد.

لواشک های میوه ای طرح دار
لواشک های میوه ای طرح دار
لواشک های میوه ای طرح دار

مرحله دوم: آماده کردن لواشک ها و تزئین

سینی های فر را پشت و رو کنید و روی آن ها کاغذهای سیلیکونی را قرار دهید. پوره سیب را در سینی های پشت و رو راحت تر صاف و یکدست می شود. اگر کاغذ سیلیکونی ندارید می توانید روی سینی نایلون بکشید. البته به عقیده من پلاستیک سرطان زاست به خصوص اگر حرارت ببیند. ولی باز هم همان کاری را انجام دهید که برایتان راحت تر است.
لواشک های میوه ای طرح دار
با استفاده از چاقو پوره سیب را روی سینی صاف و یکدست کنید. ضخامت آن بیشتر از ۲ تا ۳ سانتیمتر نباشد.

اکنون با پوره های رنگ به رنگی که درست کرده اید روی لواشک طرح بکشید. هر طرحی که دوست دارید بستگی به سلیقه شما دارد.

لواشک های میوه ای طرح دار

مرحله سوم: خشک کردن لواشک

راحت ترین روش خشک کردن لواشک در میوه خشک کن است. من خودم میوه خشک کن ندارم بنابراین در فر این کار را انجام می دهم. فر را روی دمای ۱۴۰ یا ۱۶۰ درجه روشن کنید تا لواشک ها به خوبی خشک شود. البته این درجه در فرهای مختلف متفاوت است.

لواشک ها را زیر آفتاب هم می توان خشک کرد و این بهترین و سالم ترین روش است اما زمان زیادی طول می کشد. هر وقت دیدی روی لواشک ها چسبناک نیست و به راحتی از کاغذ جدا می شود می توانید آن را بردارید. برای من خشک کردن لواشک در فر ۱۲ ساعت طول کشید.

اکنون که لواشک ها آماده شده است به شکل نوار با قیچی برش بزنید و دور کاغذهای پوستی رول کنید. نگران نگهداری و یا فاسد شدن آن ها نباشید چون انقدر خوشمزه هستند که خیلی زود تمام می شوند.

اکنون حاصل دست خودتان را با لبخند بخورید. واقعا خوشمزه هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      فوق العاده ست...

    • بدون نام

      بلوبري از كجا بياريم؟

    • سارا

      خوبی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج