۳۷۴۰۲
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

رییس کل دادگستری تهران تاکید کرد:

انتقاد از بی توجهی برخی قضات در صدور رأی

رییس کل دادگستری تهران با انتقاد از بی‌توجهی به حقوق افراد در صدور آرای قضایی تاکید کرد که توجه به حقوق مردم می‌تواند به عنوان بهترین تبلیغ برای جمهوری اسلامی باشد.

خبرگزاری ایسنا: رییس کل دادگستری تهران با انتقاد از بی‌توجهی به حقوق افراد در صدور آرای قضایی تاکید کرد که توجه به حقوق مردم می‌تواند به عنوان بهترین تبلیغ برای جمهوری اسلامی باشد.

سیدعلیرضا آوایی طی سخنانی در گردهمایی مسوولین فرهنگی مجتمع‌های شورای حل اختلاف استان تهران اظهار کرد: به نظرم اولین قدمی که باید در زمینه فرهنگ برداریم این است که دوستانی که می‌خواهند کار فرهنگی کنند باید خود شخصیت فرهنگی داشته باشند. شخصیت فرهنگی هم یعنی اینکه فرد اهل نورانیت،‌ اهل دل و اهل صفا باشد.

وی با بیان اینکه در این زمینه چند نکته را باید در اولویت کاری قرار دهیم، گفت: تزریق دایمی روحیه نشاط و امید و برحذر داشتن از یاس و ناامیدی یکی از این نکات است.

رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که گاهی وقت‌ها یاس و ناامیدی در بین برخی از همکاران دیده می‌شود در حالی که باید توجه داشت این عالم،‌ عالم نقص است. قرار نبوده ما همه امکانات را ببینیم و بنا نیست دنیا همه از روی نظم باشد ولی ما باید در این سمت حرکت کنیم.

آوایی اظهارکرد: لذا باید توجه داشت که روحیه یاس و ناامیدی همکاران زحمات آنها را از بین خواهد برد و اگر ما به داشته‌هایمان فکر نکنیم نمی‌توانیم به نداشته‌هایمان برسیم.

وی گفت: نکته دوم تقویت روحیه بدهکاری به دین و ملت و اجتناب از روحیه خودبرتر بینی و طلبکاری است و نکته دیگر نهادینه کردن حسن خلق و رعایت تواضع در برابر همه بندگان خداست.

رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: مساله‌ای که در حال حاضر در اداره‌های ما وجود دارد این است که ما حقیقتا باورمان نشده است که برای خدمت به مردم اینجا هستیم. گاهی اوقات در مورد مردم آرای سخیفی صادر می‌کنیم و می‌گوییم اگر می‌خواهید برو به رای اعتراض کن.

وی با طرح این سوال که چه کسی در برابر آرای سخیفی که صادر می‌شود پاسخ‌گو است، گفت:‌ گاهی یک تهدید و تخریب شخصیت مسیر زندگی افراد را تغییر می‌دهد.

آوایی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که الان مردم با ادارات دارند این است که از رفتار کارمندان شاکی هستند در حالی که با ادبیات بد صحبت کردن با مردم از روی مستی قدرت است. تعبیر امام(ره) و رهبر انقلاب این است که مردم ولی‌نعمت‌ ما هستند و ما برای خدمت به آنها اینجا هستیم.

وی با بیان اینکه توجه به حقوق مردم می‌تواند به عنوان بهترین تبلیغ برای جمهوری اسلامی باشد، تصریح کرد: من به همکاران خود می‌گویم همه پرونده‌هایی که شما به آنها رسیدگی می‌کنید پرونده‌های مهمی هستند و ما پرونده و ارباب رجوع غیرمهم نداریم. ممکن است پرونده‌ای از نظر کارمندی مهم نباشد ولی یک زندگی را از بین ببرد.

آوایی افزود: ما راحت حکم دستگیری، بازرسی منزل و زندان می‌دهیم، در حالی که حتما باید جوان خودمان را زندانی کنند تا بفهمیم زندان یعنی چه؟ حتما یک‌بار باید بریزند به خانه‌ی خودمان و منزل‌مان را بازرسی کنند تا بفهمیم بازرسی یعنی چه؟

وی گفت: این آسیب‌ها شورای حل اختلاف را هم تهدید می‌کنند و به نظر من توجه به آن می‌تواند از اولویت فرهنگی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • majid

      بابا اشکالی نداره چرا انقدر خودتونو ناراحت میکنید والا .

    • یک دوست

      با توجه به اینکه جلسه با مسوولین شورای حل اختلاف بوده لذا منظور رییس محترم دادگستری
      توجه به حقوق مردم در آرای صادره از شورای حل اختلاف است نه از سوی قضات دادگستری پس تیتر انتخابی اشتباه است والقای نادرستی دارد لطفا اصلاح فرمایید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج