۳۷۴۷۰۹
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

پهپادی که با نقطه نقاشی می‌کند

مهندسان کامپیوتر در حال برنامه‌ریزی پهپادهایی هستند که با داشتن محفظه جوهر بتوانند نقاشی کنند. دانشمندان به تازگی مشغول برنامه‌ریزی ربات‌های هوایی هستند و برای آن ها محفظه جوهر تعبیه می‌کنند. این پهپادها برای پرواز در مسیرهای هوایی و تنظیم خطاهای موقعیت‌یابی به الگوریتم‌های پیچیده‌ای نیاز دارند. حتی جریان‌های ناچیز هوایی هم می‌تواند پهپادهای سبک‌ وزن را از مسیر خارج کند.

وب سایت آنا - ندا اظهری: مهندسان کامپیوتر در حال برنامه‌ریزی پهپادهایی هستند که با داشتن محفظه جوهر بتوانند نقاشی کنند. دانشمندان به تازگی مشغول برنامه‌ریزی ربات‌های هوایی هستند و برای آن ها محفظه جوهر تعبیه می‌کنند. این پهپادها برای پرواز در مسیرهای هوایی و تنظیم خطاهای موقعیت‌یابی به الگوریتم‌های پیچیده‌ای نیاز دارند. حتی جریان‌های ناچیز هوایی هم می‌تواند پهپادهای سبک‌ وزن را از مسیر خارج کند.

پهپادهای کوچکی که در کف دست جا می‌شوند مجهز به بازوی کوچکی هستند که در سر آن یک اسفنج جذب‌کننده جوهر تعبیه شده است. زمانی که این پهپاد در نزدیکی سطحی پرواز می‌کند که قرار است روی آن نقاشی کند، حسگرهای داخلی و سیستم دریافت حرکتی به آن کمک می‌کند نقاط جوهر را در مکان‌های درست و مناسب پرتاب کند که به این هنر، نقاشی با نقطه می‌گویند.

یکی از محققان و پروفسورهای مدرسه علوم کامپیوتر دانشگاه «مک‌گیل» چند سال پیش این ایده را مطرح کرده بود و به دنبال آن بود که راهی برای نردبان‌ها و راهروهای سفید و خالی در ساختمان آزمایشگاهش بیابد. او معتقد بود که استفاده از پهپادها برای نقاشی چهره‌های معروف علوم کامپیوتر کار بسیار ارزشمندی است. این محقق برای تحقق این امر، چند پهپاد کوچک به طور آنلاین خریداری کرد در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک پروژه دانشجویی تابستانی و برای کسب جایزه تحقیقاتی دوره لیسانس دولت کانادا روی آن شروع به کار کرد.

بعد از آن، دو دانشجوی ارشد سکان این پروژه را به دست گرفتند و اغلب شب‌ها تا نزدیکی‌های صبح روی آن کار می‌کردند تا پهپاد هنگام نقاشی کردن بر اثر نوسانات وزش باد دچار آشفتگی نشود.

در نهایت، این محقق و پروفسور دانشگاهی به همراه سه دانشجوی دیگر برنده جایزه بهترین مقاله در نشست بین‌المللی در «لیسبون» با موضوع زیبایی‌شناختی محاسبه‌ای در گرافیک و تصویرسازی شدند. از پهپادهای بزرگ‌تر برای نقاشی روی سطوح خارجی دور از دسترس مانند نماها و سردرهای نامنظم یا منحنی استفاده می‌شود.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
پهپادی که با نقطه نقاشی می‌کند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج