۳۷۵۶۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فرمانده ناجا: رفتار بد پلیس را تایید نمی‌ کنم

اینکه باب شده هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند باید استعفا بدهند درست نیست چرا که باید بررسی کنیم مقصر و قاصر مشخص شود و قاطعانه با وی برخورد شود. اما این که فرد بی‌گناهی برای کاهش فشار افکار عمومی برکنار شود، درست نیست.

خبرگزاری ایسنا : فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به پرونده برکناری رییس پلیس فتای تهران گفت: اینکه باب شده هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند باید استعفا بدهند درست نیست چرا که باید بررسی کنیم مقصر و قاصر مشخص شود و قاطعانه با وی برخورد شود. اما این که فرد بی‌گناهی برای کاهش فشار افکار عمومی برکنار شود، درست نیست.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ظهرپنجشنبه در مراسم اختتامیه استانداردسازی و تعالی رفتار سازمانی کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه اگر ماموری خطایی کند، چه در دنیا و چه در قیامت من باید پاسخگو باشم گفت: متاسفانه باب شده است هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند باید استعفا بدهند و کنار بروند. اما این که فردی که گناهی نکرده را برای کاهش فشار افکار عمومی برکنار کنیم درست نیست چرا که ما مسلمان هستیم و باید بررسی کنیم مقصر و قاصر کیست و با وی برخورد قاطعی صورت گیرد.

وی به پرونده برکناری رییس پلیس فتای تهران اشاره کرد و گفت خیلی‌ها پس از اعلام این خبر به من گفتند که این اقدام برای اثر رسانه‌ای خیلی خوب بوده و برخی دیگر نیز گفتند که حتما وی در جای دیگری در حال خدمت است. در حالی که هیچ کدام از این موارد نبوده و تا زمانی که برای ما محرز نشود که فردی مقصر است با وی برخورد نمی‌کنیم.

در حق مجرم و متهم حق قصور و افراط نداریم

فرمانده ناجا تاکید کرد: حتی در حق یک مجرم و متهم نیز حق نداریم، قصور و افراط کنیم.

وی با تاکید بر اینکه من رفتار بد هیچ ماموری را تایید نمی‌کنم گفت: در عین حال به افرادی که در این خصوص معترضند بایند بگویم یک بار بیایید لباس مبدل بپوشید، کنار مامور ما بایستید اگر تا بعداظهر مردم را کتک نزدید ما قبول می‌کنیم اما این امر جوازی برای برخورد ماموران با مردم نیست.

فرمانده نیروی انتظامی به جرایم رانندگی اشاره کرد و گفت: قبلا می‌گفتند که اشتباه نوشتید یا الکی نوشتند اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته هم‌اکنون اکثر اعتراضات به قبوض جرایم‌رانندگی درخواست برای حذف جریمه است یعنی اینکه قبول دارند چنین تخلفی صورت گرفته اما تقاضای بخشش دارند که اقدام صورت گرفته در این خصوص کار بزرگی است.

وی بر احترام به مردم در عین قاطعیت در رفتار پلیس تاکید کرد و گفت: اگر ماموران پلیس راهور با مردم رفتار درستی داشته باشند و کرامت مردم رعایت شود، قطعا نظر مردم به کل مجموعه پلیس تغییر می‌کند.

وی بر اخلاق، ادب، کمال، احترام به دیگران و انتقادپذیری پلیس تاکید کرد و گفت: باید انتقادپذیر باشیم چرا که این امر می‌تواند موجب کاهش اشکالات خودمان شود.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به سئوالی در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر افزایش جرایم در کشور گفت: ما به تحریم‌های اقتصادی و فشارها اهمیت نمی‌دهیم چرا که همه مردم می‌دانند که این امر از سوی دشمن اعمال می‌شود.

کاهش سطح جرایم در کشور

وی افزود: هم‌اکنون سطح جرایم در کشور کاهش یافته است اما با توجه به گرانی‌های اخیر جرایم خود شاید با اندکی افزایش رو به رو باشد اما پلیس با طرح‌های ویژه‌ای که در آستانه نوروز آنها را اجرا خواهد کرد، این جرایم را نیز کنترل می‌کنیم و جای نگرانی نیست.

وی در خصوص آلودگی‌هوا در کشور گفت: وضعیت آلودگی‌هوا نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است اما در عین حال توصیه می‌کنیم مردم از خودروهای عمومی بیشتر استفاده کرده و موضوع توسعه حمل و نقل عمومی و اصلاح سوخت خودروها که موضوعی زمان‌بر است در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال برگزاری دوره‌های استانداردسازی و تعالی رفتار سازمانی کارکنان پلیس راهور ناجا گفت: در این خصوص ۱۰ منطقه انتخاب شده‌اند و تلاش کرده‌ایم تا در دوره‌های آموزشی نظرات دو طرفه بود و از نظرات مامورانی که در خیابان خدمت می‌کنند، استفاده کنیم و در عمل اجرای قاطع قانون با رعایت اخلاق را مدنظر قرار دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج