۳۷۶۰۳۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

انتشار باج افزاری بر پایه پوکمون گو

به تازگی باج افزار جدیدی در سیستم‌های کاربران شناسایی‌شده است که علاوه بر باج خواهی از محیط کاری، اطلاعات هم به سرقت می‌برد.

سایبربان: به تازگی باج افزار جدیدی در سیستم‌های کاربران شناسایی‌شده است که علاوه بر باج خواهی از محیط کاری، اطلاعات هم به سرقت می‌برد.
انتشار باج افزاری بر پایه پوکمون گو

بررسی‌های اخیر کارشناسان نشان می‌دهد، بدافزار DetoxCrypto به‌عنوان یکی از جدیدترین بدافزارهای موجود در سامانه‌های کاربران به شمار می‌رود. محققان امنیتی تیم مبارزه با بدافزارها (MalwareHunterTeam)، نسخه اولیه بدافزار را، در تصاویر بازی پوکمون گو شناسایی کردند که از این تصاویر به عنوان پس‌زمینه سیستم‌های کاربران استفاده می‌شود.
کارشناسان پس از بررسی نسخه دوم بدافزار اعلام کردند؛ این نسخه پس از قرار گرفتن روی سیستم کاربر به محض استفاده کاربر از صفحه اصلی، شروع به تصویربرداری می‌کند. همچنین تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد، فایل‌های مخرب از طریق یک فایل EXE از حالت زیپ خارج‌شده و به چهار فایل مجزا تبدیل می‌شود؛ هرکدام از چهار فایل تبدیل‌شده یک اقدام خاصی را انجام می‌دهند که شامل تصویربرداری از صفحه دسکتاپ کاربر، پخش کردن صدای پس‌زمینه هنگامی‌که پیغام باج خواهی روی صفحه نشان داده می‌شود، اجراشدن یک فایل به نام MicrosoftHost.exe برای رمزگذاری فایل‌های مورد نیاز و در نهایت استفاده از فایل Calipso.exe یا Pokemon.exe که نشان می‌دهد باج افزار در سیستم کاربر قرار گرفته است.
انتشار باج افزاری بر پایه پوکمون گو

در این میان باید به دو نکته توجه کرد، نویسندگان باج افزار نسخه جدیدی از نرم‌افزار مخرب خود را منتشر کرده‌اند که قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی را دارا است. دوم اینکه از باج افزارها به‌عنوان یک سرویس، (RAAS)، برای وب‌سایت‌هایی که تازه افتتاح‌شده‌اند استفاده می‌شود.
کارشناسان امنیتی تیم مبارزه با بدافزارها معتقدند؛ بدافزار نام‌برده درحال‌توسعه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج