۳۷۶۵۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اولین سایت اینترنتی مزایده برای مسلمانان

در وب‌سایتی به نام «سلیشا» از روسری‌های رنگارنگ گرفته تا مهر و جانماز و در مجموع هر چه که یک مسلمان مومن می‌تواند به آن احتیاج داشته باشد، پیدا می‌شود.

تهران امروز: در وب‌سایتی به نام «سلیشا» از روسری‌های رنگارنگ گرفته تا مهر و جانماز و در مجموع هر چه که یک مسلمان مومن می‌تواند به آن احتیاج داشته باشد، پیدا می‌شود.

این نخستین سایت اینترنتی مزایده برای مسلمانان در سراسر جهان است.در نگاه اول بین و‌ب‌سایت «سلیشا» و دیگر سایت‌های حراج کالا مانند «ای‌بی» تفاوتی دیده نمی‌شود.

در «سلیشا» هم فعالیت‌های معمول مانند خرید، فروش و شرکت در مزایده‌های مختلف صورت می‌گیرد، تنها با این تفاوت که اینجا کاربران با «سلام علیکم» با هم احوالپرسی می‌کنند و هر جست‌وجویی با نام خدا شروع می‌شود. این پایگاه اینترنتی دو سال پیش تأسیس شده است و با شعار «هر چه که وفق مراد مسلمانان است و بیشتر» برای خود تبلیغ می‌کند.

کاربران می‌توانند انواع و اقسام کالاهایی را که به نحوی به زندگی روزمره مسلمانان مربوط می‌شود در این وب‌سایت بیابند؛ از روسری‌هایی با رنگ‌های متنوع با سنگ‌دوزی‌های پر زرق و برق گرفته تا ساعتی که زنگش صدای اذان است یا قطب‌نمایی که به فرد مسلمان کمک می‌کند که هنگام سفر جهت قبله را به راحتی پیدا کند.

«سلیشا»؛ جوابگوی نیازهای مسلمانان ساکن غرب

این وب‌سایت را یک دانشجوی مسلمان به راه انداخته است. «سلیم رید» (Salim Reid)، دانشجوی عراقی-آلمانی در هامبورگ موسس وب‌سایت «سلیشا» است. او می‌گوید: «تنها در آلمان حدود سه و نیم میلیون مسلمان زندگی می‌کنند.

اما متأسفانه وب‌سایت‌های حراج رایج مانند «ای‌بی» جوابگوی نیازهای مسلمانان نیست. شاید بتوان هراز گاهی پس از جست‌وجوی طولانی یک جانماز پیدا کرد، اما آن هم تنها در یک رنگ است و معمولا تا شما بخواهید اقدام کنید، جانماز به فروش رفته است.» به همین دلیل بود که «سلیم» تصمیم گرفت با راه‌اندازی این سایت کمبود مسلمانان در این زمینه را برطرف کند.

این تاجر جوان با جامعه مسلمانان آلمان به خوبی آشنایی دارد و نیازهای آنها را می‌شناسد. او همچنین چندی پیش وب‌سایت دیگری به نام «تاکسی برای مسلمانان» به راه انداخت. در این سایت مسلمانانی که با اتومبیل خود از شهری به شهر دیگر می‌روند می‌توانند مسافرانی را که هم‌مسیر هستند پیدا کرده و با خود ببرند. اینگونه وب‌سایت‌ها در آلمان بسیار رایج است. اما ویژگی این وب‌سایت بخصوص این است که همه‌ کاربران آن مسلمان هستند.

فعالیت در «سلیشا» بر اساس قوانین قرآن

در وب‌سایت «سلیشا» هم مردم عادی و هم تجار حرفه‌ای می‌توانند خرید و فروش و در مزایده‌ها شرکت کنند. قوانین فعالیت در این وب‌سایت براساس قوانین قرآن است؛ یعنی «تقلب» به شدت ممنوع است.

«سلیم رید» می‌گوید: «ما با کمک نرم‌افزارهایی فعالیت کاربران را در این وب‌سایت دائما کنترل می‌کنیم تا از هرگونه تقلب جلوگیری شود.» برخلاف قوانین سخت «سلیشا» در «ای‌بی» این اتفاق زیاد رخ می‌دهد که به طور مثال دوست معامله‌کننده‌ کالا در مزایده شرکت کرده و با تعیین قیمت بالا باعث افزایش غیرواقعی قیمت کالا می‌شود.

این اقدام غیرقانونی است، اما برخلاف وب‌سایت «سلیم رید»، آنچنان کنترل نمی‌شود. سلیم می‌گوید: «در اسلام معامله کردن حتی توصیه می‌شود، اما بیشتر افراد این را نمی‌دانند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج