۳۷۷۰۸
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به مجلس

توضیحات جدید آقای وزیر درباره حادثه پیرانشهر

زیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده است هرگونه اقدامی که موجب سلامت روحی و روانی و جسمی دانش‌آموزان پیرانشهری شود و در هر جای دنیا که لازم باشد درمان آنان را انجام خواهد داد.

خبرگزاری ایسنا : زیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده است هرگونه اقدامی که موجب سلامت روحی و روانی و جسمی دانش‌آموزان پیرانشهری شود و در هر جای دنیا که لازم باشد درمان آنان را انجام خواهد داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در صحن علنی امروز (یکشنبه) مجلس در گزارشی از روند حادثه آتش‌سوزی مدرسه‌ای در یکی از روستاهای شهرستان پیرانشهر گفت: وقتی این حادثه اتفاق افتاد در حضور دو نماینده مجلس آقایان سلطانی و سلامی برای شرکت در اجلاس آیسسکو بودیم، ولی پس از اطلاع از موضوع، ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه از فرودگاه مهرآباد به تبریز سفر کردم و تا ساعت ۲:۳۰ بامداد با مسئولان استان در شهر تبریز جلسه داشتم. در تبریز با تک تک بیماران و خانواده‌هایشان دیدار و با ایشان به گفت‌وگو نشستم.

وی افزود: معتقدم باید رک و پوست کنده اطلاعات این حادثه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدهم. این سخنی را که به نقل از بنده گفته شد که گویا بنده گفته‌ام خبرنگاران باید ما را هم خبر می‌کردند رد می‌کنم، بنده با هیچ کس چنین سخنی بیان نکردم.

وزیر آموزش و پرورش در شرح گزارشی از حادثه آتش‌سوزی پیرانشهر گفت: مدرسه وقوع حادثه ۱۷۸ دانش‌آموز دارد که ۳۶ نفر آنان در کلاس مدرسه حادثه حضور داشتند؛ در حالی که میانگین دانش‌آموزان هر کلاس در شهر تهران ۳۱ نفر و میانگین دانش‌آموز به کلاس در کل کشور ۲۱ نفر است و از این نظر از دنیا وضعیت بهتری داریم.

وی افزود: این مدرسه سرایدار دارد، قبل از آغاز کلاس درس توسط سرایدار به داخل بخاری نفتی ساخت شرکت ارج نفت ریخته می‌شود ولی همزمان این نفت به اطراف بخاری نشت می‌کند، وقتی بخاری روشن می‌شود نفت اطراف بخاری نیز برافروخته می‌شود؛ هر چند که آموزش و پرورش آموزش‌های ضمن خدمت برای مسئولان و خدمه مدارس دارد ولی در روز حادثه به این مسائل توجهی نشده است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: معلم کلاس حادثه دیده روحیه‌ای بسیار حساس دارد؛ به همین دلیل در حین این اتفاق فورا معلم کلاس مجاور را صدا می‌کند که این معلم به همراه سرایدار برای مهار آتش به کلاس محل حادثه وارد می‌شوند.

وی افزود: شاید اگر قبل از اینکه اقدامی برای خارج کردن بخاری از کلاس انجام می‌شد دانش‌آموزان از کلاس تخلیه می‌شدند این اتفاق نمی‌افتاد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ۱۵۰ هزار کلاس درس به اضافه ۵۰ هزار اتاق جانبی دیگر از بخاری نفتی شرکت ارج استفاده می‌کنند و طی سال‌های اخیر در برخی از مدارس از پکیچ استفاده می‌شود.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: دست و صورت دانش‌آموزان حادثه دیده با آتش مستقیم نسوخته است؛ بلکه به دلیل حرارت شدیدی که در کلاس جمع شده است این سوختگی به وجود آمده است. فیلم حادثه در اختیار فرهاد بشیری نماینده پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات است.

وی افزود: فضل الهی این بود که حرارتی که وارد ریه دانش آموزان شده بود موجب لطمات جدی به دانش‌آموزان نشده است و روز پس از ملاقات بنده با این دانش‌آموزان، حال آنان دگرگون شد؛ به نحوی که دانش‌آموزان به زودی به اجتماع باز خواهند گشت.

وزیر آموزش و پرورش از همکاری پدران و مادران دانش‌آموزان پیرانشهر به دلیل همراهی آنان با مسئولان تشکر و قدردانی کرد. همزمان با توضیحات وزیر، تصاویری از کلاس محل حادثه از مانیتورهای مجلس پخش می‌شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همزمان با توضیحات وزیر، تصاویری از کلاس محل حادثه از مانیتورهای مجلس پخش می‌شد. لابد آقای وزیر افتخار هم میکردن......................

    • بدون نام

      به زودی به اجتماع بر می گردند؟!! با اون صورت و دست و پای سوخته؟ چه حرفایی می زنید اون طفلیا حالا حالاها به زندگی عادی بر نمی گردند. خدا خودش کمکشون کنه.

    • بدون نام

      ما هنوز حادثه قبلي رو يادمون نرفته بهتره چهره ونا رو ببيني تا بفهمي چقدر براي اونا خرج شده ، . . . خدا به خانوادهاشون صبر بده .

    • می می

      این بابا همه رو گذاشته سر کار

    • بدون نام

      وقتي نظرارو تو سايت نمي ذارين چرا اين قسمتو غير فعال نمي كنيند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • هتی

      چقدر جالب انگار تاکسی بود همون لحضه پرواز داشت واسه تبریز بعد تو کی رسیدی که میگی تا 2:30 شب جلسه داشتیم؟ لابد 2 رسیدی.. حالا مقصر سرایداره؟ می خواین اخراج کنین تا درس عبرتی واسه بقیه سرایدارا باشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج