جاباما
۳۷۷۱۵۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شمارش معکوس برای برملا شدن رازهای مشتری

جونو که در حال حاضر در مدار مشتری قرار دارد، به زودی در فاصله ۲۵۰۰ مایلی (۴۰۲۳) از ابرهای متراکم این سیاره قرار می‌گیرد. این نزدیک‌ترین فاصله‌ای است که این کاوشگر می‌تواند از مشتری داشته باشد.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: فضاپیمای جونو این هفته در نزدیک‌ترین فاصله از سیاره مشتری قرار می‌گیرد. جونو که در حال حاضر در مدار مشتری قرار دارد، به زودی در فاصله ۲۵۰۰ مایلی (۴۰۲۳) از ابرهای متراکم این سیاره قرار می‌گیرد. این نزدیک‌ترین فاصله‌ای است که این کاوشگر می‌تواند از مشتری داشته باشد. همچنین اولین باری خواهد بود که جونو در حالیکه تمام ابزارهایش روشن است از کنار مشتری گذر می‌کند. این یعنی ناسا می‌تواند داده‌ها و اطلاعات بسیار مفید و جدیدی به دست بیاورد.
شمارش معکوس برای برملا شدن رازهای مشتری

جونو از ۱۴ تیر در مدار مشتری قرار گرفته، اما از آن زمان، این سیاره را چندان آنالیز و بررسی نکرده است. علت این موضوع این است که مسیر فضاپیما به دور این سیاره کمی غیرعادی و نامناسب است. مشتری با تشعشعات شدیدی احاطه شده، این تشعشعات می‌توانند به راحتی ابزار هر فضاپیمایی را که از نزدیکی‌اش گذر می‌کند، از کار بیندازند. بنابراین، برای اینکه تجهیزات جونو آسیب نبینند، جونو در یک مدار به شدت بیضی شکل به دور مشتری می‌چرخد. به این ترتیب، می‌تواند از تشعشعات دوری کند. یک دور کامل در مدار، ۵۳ روز طول می‌کشد و در این مدت جونو تنها چند ساعت به مشتری نزدیک می‌شود.

وقتی در روز چهاردهم تیر جونو در مدار این سیاره‌ی بزرگ گازی قرار گرفت، ناسا تمام ابزارهای آن را خاموش کرد تا مطمئن شود که هیچ‌چیز در فرایند ورود اختلال ایجاد نمی‌کند. ابزارهای این فضاپیما از آن موقع خاموش بوده‌اند، و حالا این کاوشگر آماده است که بالاخره کنجکاوی‌های علمی انجام دهد. «اسکات بولتون»، مامور ویژه بررسی جونو در بیانیه‌ای می‌گوید: «ما جونو را کاملا چک کرده‌ایم. هنوز باید آزمایش‌های بیشتری انجام دهیم. اما مطمئن هستیم که همه چیز درست کار می‌کند. بنابراین برای این گذر بعدی چشم و گوش جونو و ابزارهای علمی ما باز خواهند بود.»

این یعنی ما به زودی اولین تصاویر نزدیک از مشتری را دریافت می‌کنیم. محققان ناسا اولین داده‌های مهم را از جونو خواهند گرفت. این داده‌ها به ناسا کمک می‌کند که مشتری را بهتر از گذشته بشناسند. ابزارهای جونو برای جمع‌آوری جزییات مهم درباره این سیاره طراحی شده‌اند، از جمله اینکه در اتمسفر آن چقدر آب وجود دارد و اینکه آیا در اعماق آن هسته‌ای وجود دارد یا خیر. این اطلاعات می‌تواند به محققان کمک کند تا بهتر بفهمند که مشتری چگونه و کی تشکیل شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج