۳۷۷۶۳۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اعتیاد در دانش‌ آموزان ۱۵ ساله دور می زند

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران عنوان کرد: اعتیاد در میان دانش‌آموزان در اطراف سن ۱۵ سال دور می‌زند و ما دانش‌آموز زیر ۱۵ سال را نمی‌توانیم پذیرش کنیم.

روزنامه آرمان: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران عنوان کرد: اعتیاد در میان دانش‌آموزان در اطراف سن ۱۵ سال دور می‌زند و ما دانش‌آموز زیر ۱۵ سال را نمی‌توانیم پذیرش کنیم.

بررسی ها نشان می دهد که اعتیاد در میان جوانان کم سن نیز رخنه کرده است، آنچنان که موجی از نگرانی جامعه را دربرگفته و آتش اعتیاد به جان خانواده ها افتاده است. به گونه ای که سبب شده تا طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در دستور کار قرار بگیرد.

توزیع متادون در مراکز بهاران

روز گذشته دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: ساماندهی معتادان متجاهر یک مطالبه عمومی است و مردم انتظار دارند که حاکمیت نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کند. با وجود این، مرحله دوم جمع آوری معتادان متجاهر با مرحله قبل تفاوت‌هایی دارد، چرا که در مرحله قبل معتادان پس از جمع‌آوری دوباره به کف خیابان‌ها باز می‌گشتند.

محمدرضا آذرنیا ادامه داد: در دور جدید طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر شبی ۵۰۰ نفر از این معتادان را جمع‌آوری می‌کنیم و برای پذیرش این افراد تا شش هزار نفر ظرفیت داریم. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم ۱۰ تا ۲۷ درصد معتادان جمع‌آوری‌شده را زنان تشکیل دهند. این طرح حدود ۱۲ شب به طول خواهد انجامید. در حال حاضر بیشتر این معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر را از مناطق یک، دو، سه، چهار، شش و ۱۱ جمع‌آوری می‌کنیم. او اظهار کرد: در این راستا شهرداری تهران پس از برگزاری جلساتی با وزیر کشور و استاندار تهران ۱۹ مرکز بهاران ایجاد کرده است که درحال حاضر ظرفیت این مراکز سه هزار نفر بوده و تا پایان سال به شش هزار و ۴۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

در حالی که فعالان حوزه اعتیاد انتقاداتی نسبت به راه ندادن معتادان تحت متادون درمانی به مراکز توانمندسازی بهاران داشتند، او در این‌باره اعلام کرد: این موضوع را با همکاری وزارت بهداشت حل کردیم و وزیر بهداشت موافقت کرد که در مراکز بهاران متادون مورد نیاز پذیرش‌شدگان را تامین کنند و کارشناس توزیع متادون در مراکز بهاران مستقر شده و ارائه خدمت کنند؛ بنابراین اکنون مانعی برای پذیرش افراد مصرف‌کننده متادون در این مراکز وجود ندارد.

آذرنیا در مورد آمار تعداد مبتلایان به ایدز یا هپاتیت در میان معتادان گفت: ما نمی‌توانیم این افراد را برای تشخیص ابتلا به ایدز یا هپاتیت آزمایش کنیم؛ مگر اینکه خود فرد اظهار کند، زیرا این موضوع زمانبر و هزینه‌بر است. او با اشاره به درخواست کمک از خیرین برای جمع‌آوری معتادان افزود: متاسفانه منابع محدود است؛ به گونه‌ای که سال گذشته ۷/۳ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع دریافت کردیم و از طرف دیگر ده‌هزار نفر تحت درمان قرار گرفتند، بنابراین این مبلغ پاسخگو نیست و تلاش کردیم خیرین را نیز به این حوزه وارد کنیم.

اوادامه داد: نرخ شیوع اعتیاد در استان تهران تقریبا ۹۵/۲ درصد بوده و ۹۷ درصد مردم استان پاک هستند، به عبارت دیگر در استان نزدیک ۳۰۰ هزار نفر افراد درگیر با مواد مخدر داریم که حدودا بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر از آنان معتاد متجاهر هستند. او در مورد شیوع اعتیاد در دانش‌آموزان افزود: چند سال سیاست انکار را در پیش گرفتیم که جواب نداد، اکنون پذیرفتیم که این پدیده وجود دارد و باید این دانش‌آموزان را با حفظ هویت و شئونشان درمان کنیم.

آذرنیا گفت: عمدتا اعتیاد در میان دانش‌آموزان در اطراف سن ۱۵ سال دور می‌زند و تعداد دانش‌آموزان معتاد زیر ۱۵ سال زیاد نیست، اما حقیقت آن است که سن اعتیاد رو به پایین است. ما در مراکز درمانی یادشده، دانش‌آموز زیر ۱۵ سال را نمی‌توانیم پذیرش کنیم و این کار برعهده بخش خصوصی است که با شرایطی خاص، دانش‌آموزان زیر ۱۵ سال را تحت درمان قرار می‌دهند و از یارانه دولتی نیز در این زمینه استفاده کنند.

او عنوان کرد: افراد زیر ۱۵ سال و بالای ۶۵ سال را نمی‌توانیم در مراکز تحت نظارت خود پذیرش کنیم. باید با افراد بالای ۶۵ سال مدارا کرد، زیرا برای این گروه سنی ترک مساوی با مرگ است. آذرنیا با بیان اینکه اعتیاد در حال زنانه‌شدن است، توضیح داد: سن اعتیاد رو به پایین بوده و این موضوع در حال زنانه‌شدن نیز است، به نحوی که از ۸۰۰ هزار مصرف‌کننده تفننی مواد مخدر ۱۰ درصد را زنان تشکیل می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واااای بچه ها چ گناهی کردن که آلوده بشن ... تو رو خدا تا جایی که میشه اطلاع رسانی کنین. .. چطور واسه بچه ها توضیح بدیم که این مواد خیلی خطر ناکه من یه مادرم و خیلی نگران هستم ... خدایا خودت مواظب بچه ها باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج