۳۷۷۸۵
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

ماجرای برخورد با کراوات به کجا رسید؟

موضوع کراوات و جمع آوری آن اواخر بهار امسال از سوی نیروی انتظامی مطرح شد و البته مدتی بعد هم اعلام شد کسی با کراوات مشکلی ندارد.

خبرآنلاین: موضوع کراوات و جمع آوری آن اواخر بهار امسال از سوی نیروی انتظامی مطرح شد و البته مدتی بعد هم اعلام شد کسی با کراوات مشکلی ندارد.

تیرماه امسال سردار رادان در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ اعلام کرد پلیس با سازمان ها یا بیمارستان های خصوصی که از آرایش و کراوات به صورت سازمان یافته استفاده می‌کند، برخورد می‌کند.

او استفاده از کراوات را ترویج نمادغرب دانست و گفت: اگرچه پیش از این نیز به صورت مکتوب اعلام کرده‌ایم اما بار دیگر و همین‌جا به روسای بیمارستان‌ها اعلام می‌کنم که آن بخشی که به صورت سازمان یافته افراد از آرایش غلیظ یا کراوات استفاده می‌کنند، برخورد خواهد شد.

این اظهارات جانشین فرمانده نیروی انتظامی با عکس العملهای متفاوتی روبه رو شد وبهمن کشاورز، حقوقدان در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت که کراوات زدن نه حرام است، نه خلاف عفت عمومی.

پس از آن هم سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا در مورد برخورد پلیس با کراوات اعلام کرد که پلیس متعرض به پوشش کارکنان و مراجعه‌کننده سازمان‌ها نیست اما باید پذیرفت که برخی از یونیفرم‌ها با ارزش‌های ما در تضاد است.

مدتی بعد، سردار بهمن کارگر معاون اجتماعی نیروی انتظامی در برنامه زنده تلویزیونی "صبح بخیر ایران" به مناسبت روز عفاف و حجاب هم درباره کراوات اظهار نظر کند: در مصاحبه سردار رادان درباره کراوات متاسفانه برخی از رسانه ها تمام مطلب را منتقل نکردند، اینکه نیروی انتظامی بخواهد با کراوات برخورد کند، این موضوع نبوده است و همانطوریکه فرمانده نیروی انتظامی توضیح دادند ما به حیطه و حریم شخصی افراد و نوع لباس پوشیدن مردم کاری نداریم اما افراد باید لباسی بپوشند که حداقل های عفاف و حجاب را رعایت کنند. نباید تنها روی بیمارستان زوم کنیم، چرا که جامعه علمی و پزشکی ما شریف هستند اما برخی جاها، کج سلیقگی می کنند که انشا اله غرضی در این رابطه وجود نداشته باشد.

او گفت: اما اینکه کارمندان مرد را مجبور کنند با کراوات به سرکار بیایند و رنگ کراوات آنها را نیز تعیین کرده و یا اینکه خانم ها را مجبور کنند که با مانتوهای چسبان و موهایشان بیرون باشد به محل کار بیایند و در غیر اینصورت آنها را از محل کار بیرون کرده و بکارگیری نکنند، قطعا با این مراکز برخورد می کنیم که نمونه بارز آن نمایشگاه غذا بود.

موضع وزارت بهداشت

اما یک روز پس از اولتیماتوم سردار رادان به بیمارستان ها برای حذف کراوات و درخواست سردار احمدی مقدم برای بخشنامه شدن حجاب در مراکز درمانی، وزیر بهداشت به آن واکنش داد.

مرضیه وحید دستجردی، با تاکید بر اینکه به‌طور حتم هم‌اکنون مسائل و موضوعات مهم‌تری در حوزه سلامت وجود دارد گفت: مسئول اصلی نظارت بر موضوعات خارج از حوزه سلامت٬ سازمان اماکن است٬ این وزارتخانه مسئول نظارت بر بیمارستان‌های خصوصی نیست٬ متأسفانه به‌علت تعدد بیمارستان‌های سازمانی٬ وزارت بهداشت نمی‌تواتد بر تمام محورهای و موضوعات بیمارستان نظارت کند.

وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی تمام تلاش خود را برای نظارت بر بیمارستان‌ها انجام داده است. به‌طور حتم تمام موضوعات و محورهای یک بیمارستان از چشم ناظرین دور نمی‌ماند و به تمام اقدامات پرسنل امتیاز می‌دهیم٬ به‌طور مثال در موضوع حجاب و عفاف در بیمارستان‌ها امتیاز سه‌هزار درنظر گرفته شده است.

اطلاعیه وزارت بهداشت

اما این بار وزارت بهداشت در اطلاعیه جدیدی اعلام کرده است که طبق توافق با نیروی انتظامی قرار شد، وزارت بهداشت با استفاده اجباری از کراوات توسط کادر بیمارستانها برخورد کند.

در اطلاعیه وزارت بهداشت که فارس منتشر کرده، چنین آمده است: پس از اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با چند بیمارستان، مدیریت دفتر نظارت بر درمان وزارت بهداشت به منظور بررسی وضعیت موجود در نحوه استفاده از کراوات و اجبار آن در برخی بیمارستان‌ها و برخورد نیروی انتظامی، با حضور در نیروی انتظامی(پلیس امنیت اجتماعی تهران بزرگ) جلسه‌ای را تشکیل داد.

در آن جلسه مقرر شد بیمارستان‌های خصوصی، شئون اسلامی را در نحوه طراحی و استفاده لباس فرم کادر درمان در نظر گرفته و از هر گونه اجبار در استفاده از کراوات و پاپیون خودداری کنند. همچنین مسئولیت نظارت بر حسن اجرای آن نیز به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار شد.

در ادامه تصمیم گرفته شد جلسات مشترک با بیمارستان‌های خصوصی و نیروی انتظامی نیز برگزار شود و مسائل حل و فصل شود. نیروی انتظامی نیز در صورت دریافت گزارش یا مشاهده هر گونه رفتار یا اقدام خلاف شئون اسلامی در مؤسسات پزشکی و به خصوص بیمارستانها، مراتب را به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه و وزارت بهداشت اعلام و از هر گونه اقدامات یک طرفه در محیط‌های درمانی اجتناب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • tabriz

      تهران یک مردی رو با قمه میزنن تو روز روشن کیفشو میزنن قهرمان کشور روح الله رو با قمه میکشن .........................کراوات !!!!

    • بدون نام

      از سوخته های پیرانشهر و زلزله زده های آذربایجان چه خبر؟ از قیمت ارز و سکه؟ از فقر و بیکاری؟ البته مساله کراوات مهمتره!!!!!

    • maryam

      خب به سلامتی همه مشکلات حل شد موند کراوات!!!
      آخه چی بگم به اینا که یه چیز ساده رو بزرگ میکنن اما مسائل مهم رو اصلا نمیبینن
      من تو کادر درمان هستم انقدر مشکلات بزرگی تو این بخش هست که حالا یه دکتر کراوات بزنه کفر میشه یا یه خانم پرستار کمی آستینشو تا کنه زلزله میشه!!!
      بابا جمع کنید برید به مشکلات واقعی برسید

    • reza

      تمام مشکلات حل شده فقط مونده این کروات........

    • هنرمند

      يعني منظورت اينه كه كل ارگان هاي اجتماعي اقتصادي فرهنگي سياسي و ... كل كارهاشون رو ول كنن بي خيال اهدافشون و چشم اندازشون بشن بيافتن دنبال قمه كش ها.عزيزم هر كسي وظيفه خودش رو ميكنه به خودت نگاه نكن تو همه چي سرك ميكشي؟

    • هتی

      طبق معمول نظر من منتشر نشد... لابد دلیل دارن دیگه... مارو چ به دخالت تو کار بزرگترها..1خخخخخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج