جاباما
۳۷۸۷۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

شرایط پذیرش در رشته های بدون کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات مصوبات کمیته ماده ۴ کنکور گفت: بر اساس مصوبات این کمیته پذیرش در رشته های بدون کنکور ۲ بار در سال صورت می گیرد و ثبت نام از امروز آغاز می شود.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات مصوبات کمیته ماده ۴ کنکور گفت: بر اساس مصوبات این کمیته پذیرش در رشته های بدون کنکور ۲ بار در سال صورت می گیرد و ثبت نام از امروز آغاز می شود.

ابراهیم خدایی با اشاره به تازه ترین مصوبات کارگروه حذف کنکور، اظهار داشت: بر اساس مصوبه کارگروه ماده (۴) قانون پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در تعدادی از کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، بدون برگزاری آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی تعریف شده در قانون پذیرش دانشجو مصوب سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: پذیرش برای این کد رشته محل‌ها در سال جاری و از نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۲-۹۱ شروع خواهد شد، که شرایط، ضوابط، نام و عنوان کد رشته محل‌‌های مذکور در دفترچه ثبت نام آنها که در نیمه دوم دی ماه حسب مورد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، منتشر خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان سنجش، برای کد رشته محل‌هایی که بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند، باید داوطلبان به نکاتی توجه کنند.

پذیرش بدون آزمون ۲ بار در سال

خدایی در این باره اظهار داشت: پذیرش بدون آزمون در سال دو بار صورت می پذیرد که ثبت نام برای ورودی مهرماه در نیمه دوم مرداد ماه و ثبت نام برای ورودی های نیمسال دوم در نیمه دوم دی ماه صورت می گیرد، همچنین کد رشته محل‌ های بدون آزمون که پذیرش آنها از طریق سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، شامل کد رشته محل‌ های علوم پزشکی نمی شود.

به گفته رئیس سازمان سنجش، ثبت نام برای کدرشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی توسط سازمان سنجش آموزش کشور و برای کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، توسط مرکز آزمون دانشگاه مذکور صورت می پذیرد.

اجازه انتقال و تغییر رشته در رشته های بدون آزمون داده نمی شود

وی گفت: کد رشته محل‌هایی که پذیرش آنها از طریق سوابق تحصیلی صورت می گیرد از هیچ روش دیگری (آزمون، فراگیر و ...) پذیرش نخواهند داشت و داوطلبانی که از طریق سوابق تحصیلی برای رشته محل پذیرش می گیرند، اجازه انتقال یا تغییر رشته به رشته محل دیگری را که پذیرش آنها با آزمون است، ندارند.

پذیرش بدون آزمون در دوره های تحصیلات تکمیلی صورت نمی گیرد

خدایی افزود: پذیرش بدون آزمون شامل آزمونهای دوره‌های تحصیلات تکمیلی (کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) نمی شود.

این مقام مسئول در سازمان سنجش توجه داوطلبان را به برخی نکات در این زمینه جلب کرد و گفت: ثبت نام و پذیرش رشته محل‌های آزمونی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد گرفت و برای سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام و آزمون مجزایی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب کد رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی لازم است که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ ثبت نام کنند و به همین منظور این داوطلبان می توانند از امروز دوشنبه ۲۰/۹/۱۳۹۱ لغایت روز شنبه ۲۵/۹/۱۳۹۱ از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند.

خدایی تاکید کرد که همچنین داوطلبانی که در تاریخ مقرر موفق به ثبت نام نشوند، می توانند از روز دوشنبه ۳۰/۱۱/۹۱ لغایت پنج شنبه ۳/۱۲/۹۱ اقدام به ثبت نام کنند و پذیرش داوطلبان علاقه‌مند کد رشته محل‌‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی براساس شرایط و ضوابط آزمون سراسری که در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ (دفترچه شماره ۱) درج شده است و همچنین سایر شرایط و ضوابط که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ (دفترچه شماره ۲ ) درج خواهد شد صورت می‌پذیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هتی

      من کلا نفهمیدم الان اینها شامل ارشد هم میشه؟

    • رهگذر

      با سلام.
      لطفا درقسمت آموزش درباره لیسانس دوم، شرایط و ضوابط زمان ثبت نام ورشته های مجاز گزارشی تهیه فرمایید.

      همچنین اگر فوق لیسانس دوم هم باشد.
      با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج