۳۷۹۶۸۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

روسیه در جمع سازندگان خودروی خودران

به‌نظر می‌رسد که ساخت خودروهای خودران برای غول‌های جستجوی دنیا در حال تبدیل شدن به یک ترند جدید است و حالا شرکت روسی یاندکس وارد بازی شده است.

ماهنامه شبکه: به‌نظر می‌رسد که ساخت خودروهای خودران برای غول‌های جستجوی دنیا در حال تبدیل شدن به یک ترند جدید است. این شرکت‌ها احساس می‌کنند که نیاز است تا خود را درگیر صنعت خودروهای خودران کنند. گوگل این کار را از مدت‌ها پیش شروع کرده؛ بایدو هم این پروژه را آغاز کرده و مایکروسافت هم به‌تازگی تحقیقات خود را وارد مرحله تازه‌ای کرده است و حالا شرکت روسی یاندکس وارد بازی شده است.

روسیه در جمع سازندگان خودروی خودران

یاندکس موتور جستجوی شماره یک روسیه است؛ شرکتی که توانسته در این کشور از گوگل و بینگ هم پیشی بگیرد. آن‌ها به‌مانند گوگل تصمیم گرفته‌اند که پای خود را خارج از حیطه تخصص‌شان بگذارند. یاندکس هم سرویس ایمیل مخصوص به خود را راه‌اندازی کرده و هم این‌که در زمینه کسب و کار میزبانی ابر فعالیت می‌کند. اما الان تصمیم گرفته تا به‌طور جدی در بخش خودروهای خودران فعالیت کند.

این جستجوگر روسی در یک همکاری مشترک با شرکت دایملر؛ کاماز که در زمینه تولید کامیون تخصص دارد و با همکاری محققان NAMI که توسط دولت روسیه حمایت می‌شوند روی اتوبوس خودران شاتل کار می‌کند. البته در حقیقت آن‌ها می‌خواهند اتوبوس‌های کوچک خودران بسازند. این اتوبوس که ظرفیت حمل ۱۲ مسافر را دارد با هر بار شارژ ۲۰۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. یاندکس قصد دارد تجارب خود در زمینه‌های هوش مصنوعی؛ بینش کامپیوتر و شناسایی صوت را به‌کار گرفته و در کانون این فناوری قرار داشته باشد.

مسافران می توانند با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل که به یاندکس وصل است مقصد خود را مشخص کنند. تیم NAMI تست‌های این اتوبوس خودران را در مسیرهای محافظت شده از سال ۲۰۱۷ آغاز می‌کند و بعد از به‌پایان رساندن موفق تمام تست‌ها و آزمایش‌ها؛ به‌صورت عملی در خیابان‌های شهرهای این کشور به‌کار گرفته می‌شود.

روسیه در جمع سازندگان خودروی خودران

شاید یاندکس و نامی با دیدن برنامه‌های جدی سایر شرکت‌های فناوری در حوزه خودران‌ها و این‌که چندین سال است که در این بخش فعالیت می‌کنند؛ تصمیم گرفتند تا بیشتر از این نظاره‌گر نباشند و خود نیز وارد این عرصه پرجنب‌وجوش و پرهیاهو شوند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود؛ می‌توانیم شاهد توسعه و گسترش فناوری یاندکس به سایر وسایل نقلیه باشیم.

خودروهای بدون راننده تبدیل به یک پدیده جهانی شده‌اند؛ هرچند که هنوز هیچ‌کدام از آن‌ها به‌طور کامل در اختیار عموم قرار نگرفته‌اند و هم‌چنان مراحل تست و آزمایش را پشت سر می‌گذارند. به‌تازگی دو شرکت دلفی و Mobileye با یکدیگر قرارداد همکاری مشترک بسته‌اند تا خودروهای خودران را تا سال ۲۰۱۹ وارد بازار کنند. شرکت Mobileye همان شرکتی است که پیش از این فناوری خودران را برای شرکت بزرگ تسلا تأمین می‌کرد.

شرکت بایدو هم فعالیت‌های جدی خود را در این زمینه در چین آغاز کرده است. آن‌ها به‌تازگی از اولین خودروی تمام الکتریکی خودران رونمایی کردند. تست‌ها به‌زودی آغاز می‌‌شوند و اگر همه چیز خوب پیش برود؛ تا چند سال آینده شاهد حضور آن‌ها در خیابان‌های شهرهای‌مان خواهیم بود.
روسیه در جمع سازندگان خودروی خودران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج