جاباما
۳۷۹۹۲
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

لبنیات باز هم گران شد

طی چند روز گذشته برخی شرکت‌های لبنی برای چند‌مین بار شیر و لبنیات را گران کردند.

روزنامه همشهری: طی چند روز گذشته برخی شرکت‌های لبنی برای چند‌مین بار شیر و لبنیات را گران کردند.

به‌رغم وعده‌های مسئولان سازمان حمایت مبنی بر مخالفت با هرگونه افزایش قیمت شیر و لبنیات تا سال آینده طی چند روز اخیر برخی شرکت‌های لبنی برای چندمین بار نرخ شیر و لبنیات به‌ویژه اقلام لوکس و کم مصرف را افزایش داده‌اند.

عرضه چندنرخی، گرانفروشی و کم فروشی شیر و لبنیات گلایه مصرف‌کنندگان طی چند هفته اخیر را به‌دنبال داشته و به‌نظر می‌رسد بازار فراورده‌های لبنی به حال خود رها شده و شرکت‌های لبنی نرخ‌های متفاوتی را روی محصولات خود درج کرده‌اند و از نظارت نیز خبری نیست.

بررسی قیمت خرده فروشی لبنیات در سطح شهر بیانگر آن است که طی چند روز اخیر نرخ برخی محصولات پاک مانند شیر پاکتی کم لاکتوز از دو هزار و ۱۰۰به دو هزار و ۵۰۰، شیر غنی شده از ۱۷۰۰به دو هزار، شیر پاکتی پرچرب از ۱۸۰۰به دو هزار و ۱۵۰ و خامه از ۷۵۰به ۸۵۰تومان افزایش یافته است.

همچنین گرچه برخی شرکت‌های لبنی قیمت شیر را افزایش نداده‌اند اما با عرضه شیر کم چرب و پر چرب با یک قیمت نسبت به گرانفروشی اقدام کرده‌اند؛ به‌نحوی که شیر بطری یک و نیم لیتری کم‌چرب و پر چرب پاژن با قیمت یکسان دو هزار و ۹۵۰تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود، این در حالی است که قیمت شیر بطری یک لیتری کم‌چرب این شرکت با قیمت هزار و ۶۰۰ و شیر بطری یک لیتری پر چرب به نرخ هزار و ۸۵۰تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

همچنین قیمت شیر کاکائو، دوغ و انواع ماست لیوانی افزایش یافته است به‌نحوی که نرخ ماست لیوانی به تک از هزارو ۲۰۰به هزار و۵۰۰تومان افزایش یافته و شیر کاکائو و شیر بطری چوپان با قیمت‌های جدید به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود. همچنین قیمت پنیر ۴۰۰گرمی دامداران به سه هزار و ۴۰۰تومان افزایش یافته است.

برخورد می‌کنیم

این افزایش قیمت‌ها در حالی اعمال می‌شود که روز گذشته معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت افزایش قیمت لبنیات در روزهای اخیر گفت: در میان این اقلام دوغ نسبت به ماست و خامه افزایش قیمت بیشتری داشته که این اقدام غیرقانونی است.

حسن رادمرد با تکرار وعده برخورد با متخلفین افزود: در نشست مشترک (دوشنبه) با حضور سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی، مقرر شد که هرچه سریع‌تر با شرکت‌های متخلف برخورد قانونی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mori

      ظاهرا تا چند وقت ديگه بايستي شاهد واردات لبنيات چيني باشيم

    • مجتبی

      خبرتون خیلی قدیمی بود .....!

    • نفس

      خدایا خودت به اون بچه ی کوچیک شیر خوار، به اون مادر و پدر که روی نگاه کردن به بچه هاشون و ندارن، به اون پدری که از شرم بچه هاش تا دیروقت بیرونه تا وقتی میاد خونه نگاهش به چشمای بچه هاش نیوفته رحم کن. خدایا تنها پناهمون تویی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج